Marc Adriani vertrekt bij Talpa Network

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pascal. K

Re: Marc Adriani vertrekt bij Talpa Network

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 15 sep 2021 17:13 Het hoort er allemaal bij.
Probleem daar is, iedereen wil wat anders. Men zit niet op één lijn. Verschillende meningen en inzicht en kijk op radiomaker botst daar.
density1

Bericht door density1 »

Onbegrijpelijk. In andere landen is er nooit zoveel gedoe, daar staan alle koppen dezelfde kant op en is het veel professioneler. Daar beslist men gewoon, en als het je niet bevalt dan weet je waar de deur is.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 15 sep 2021 17:29 Onbegrijpelijk. In andere landen is er nooit zoveel gedoe, daar staan alle koppen dezelfde kant op en is het veel professioneler. Daar beslist men gewoon, en als het je niet bevalt dan weet je waar de deur is.
Heerst daar een grote angst cultuur en controle beleid door de Mol.

Bij Talpa radio beslist de mol en de rest moet gehoorzamen en volgen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 15 sep 2021 17:29 Onbegrijpelijk. In andere landen is er nooit zoveel gedoe, daar staan alle koppen dezelfde kant op en is het veel professioneler. Daar beslist men gewoon, en als het je niet bevalt dan weet je waar de deur is.
Niet alleen andere landen, Q is een goed voorbeeld
density1

Bericht door density1 »

Zeker, dus het kan wel.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Een voordeel van het feit dat Adriani vertrekt, Rob Stenders heeft zijn positie bij de NPO weer veilig gesteld mocht het toch mis gaan met Veronica. Kunnen ze ook in de toekomst Annemieke Schollaardt weer een tijdstip afhandig maken :D.

Ik ken tevens nog wel een noodlijdend jongerenstation die wel wat ervaring kan gebruiken en ook nog eens BNNVARA goed kent.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Zou de fusie met RTL ook niet een beetje er mee te maken hebben. Straks valt het toch onder RTL. En ik kan me zo voorstellen dat John de Mol zijn bedrijf klaar aan het maken is voor deze fusie.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Deradiokenner schreef: 15 sep 2021 21:44 Zou de fusie met RTL ook niet een beetje er mee te maken hebben. Straks valt het toch onder RTL. En ik kan me zo voorstellen dat John de Mol zijn bedrijf klaar aan het maken is voor deze fusie.
Kan zeker een reden zijn. Er zal gesneden worden in het aantal fte op dubbele posities waar er maar een voor nodig is.
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 15 sep 2021 22:22
Deradiokenner schreef: 15 sep 2021 21:44 Zou de fusie met RTL ook niet een beetje er mee te maken hebben. Straks valt het toch onder RTL. En ik kan me zo voorstellen dat John de Mol zijn bedrijf klaar aan het maken is voor deze fusie.
Kan zeker een reden zijn. Er zal gesneden worden in het aantal fte op dubbele posities waar er maar een voor nodig is.
Dat zal meer opgaan voor TV dat er dubbele functies weg moeten. RTL heeft geen radio. Het kan wel dat de radiostations zo kaal mogelijk voor de fusie moeten worden opgeleverd. Dit zal betekenen dat de meeste aflopende contracten ook niet meer verlengd worden.
Romeo

Bericht door Romeo »

DavyGer schreef: 15 sep 2021 17:47 Een voordeel van het feit dat Adriani vertrekt, Rob Stenders heeft zijn positie bij de NPO weer veilig gesteld mocht het toch mis gaan met Veronica.
Vooralsnog werkt Adriani niet bij radio2
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Romeo schreef: 16 sep 2021 10:37
DavyGer schreef: 15 sep 2021 17:47 Een voordeel van het feit dat Adriani vertrekt, Rob Stenders heeft zijn positie bij de NPO weer veilig gesteld mocht het toch mis gaan met Veronica.
Vooralsnog werkt Adriani niet bij radio2
Tis te wachten op de dag dat dat wel weer het geval is. Qmusic/DPG radioafdeling is te klein (qua bedrijfsgrootte) om zo veel directeurs te hebben en 100% NL is niet interessant genoeg om zo veel functies in te vullen. Dus blijft over de NPO Radio.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Verder on-topic deel ik de analyse in de blog van Patrick Kicken volledig. Het gaat op Radio 10 na niet goed met Talpa Radio. Ben benieuwd wat RTL hier straks mee gaat doen. RTL getuigd met haar historie ook niet erg suucesvol met het medium radio. Toen ze eerder 538 hadden opereerde dat volledig uit eigen leiding. Maar dat was ook een andere tijd met Evers en Top 40 aan boord.
density1

Bericht door density1 »

538 is toch nooit van RTL geweest, of heb ik wat gemist? Ze hadden Yorin FM en RTL FM.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef: 16 sep 2021 11:42 538 is toch nooit van RTL geweest, of heb ik wat gemist? Ze hadden Yorin FM en RTL FM.
Op 1 oktober 2007 werd Radio 538, samen met diverse programma's van de televisiezender Tien, overgenomen door RTL Nederland. Op 1 januari 2012 werd Radio 538, net als de zusterstations Radio 10 Gold en Slam!FM, weer overgenomen door Talpa Media.

- Wikipedia
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik vind dit soort analyses van Kicken eigenlijk altijd wel sterk. Niet cynisch.
Plaats reactie