Luistercijfers juni-juli 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

SB92

Re: Luistercijfers juni-juli 2021

Bericht door SB92 »

''Radio 3'' is voor een jongerenmerk echt heel suf.
Orange

Bericht door Orange »

Dat hele 3FM, radio 3 of wat dan ook kan beter van de baan. De NPO kan beter een jongerenmerk uitbouwen via social media, een app en een tv-kanaal en als dat werkt 3FM ook de betreffende merknaam geven.
MFM

Bericht door MFM »

rutgrrr schreef: 05 sep 2021 13:32
MFM schreef: 04 sep 2021 16:04
rutgrrr schreef: 02 sep 2021 08:27

Sharid Alles zegt in het artikel op Spreekbuis helemaal niet dat ze FM belangrijker vindt dan online. Dat zijn jouw woorden. LETTERLIJK. Het gaat een eigen leven leiden door JOUW uitspraak hier, want je verzint het ter plekke. Ik hoop dat die ironie aan je besteed is.
Klopt. Er staat letterlijk in de kop dat het grootste deel van de luisteraars in de AUTO zitten.
En daarna “ Als wij de etherfrequentie zouden verliezen, hebben we een probleem. Het grootste deel luistert nog steeds in de auto.”

En aangezien DAB+ nu nog niet zo een groot aandeel heeft zal dat zeer waarschijnlijk FM zijn.

Maar dat zijn HAAR uitspraken. Die verdacht veel op voorgaande uitspraken uit de 3FM stal lijken als “jongeren kopen vaak een tweede of derdehands autootje waar alleen een fm radiootje zit”.

Welke jongeren? Hoe oud? Leeftijd etc?
Want echte jongeren (onder de 25) zijn meer van de socialmedia, telefoon, spotify etc. En hebben volgens andere onderzoeken weinig meer met fm only. Hun manier van luisteren is veranderd.

En zitten die “jongeren” van Sharid echt dan de hele dag in de auto te luisteren???

Vandaar mijn vraagtekens bij alles wat Sharid beweert.
LUISTERAARS. Niet "jongeren". Dat haal jij er bij. Ze zegt het letterlijk gewoon NIET. Waarom kap je niet gewoon met dingen verzinnen en accepteer je de uitspraken voor wat ze zijn? Is dat zo moeilijk?
Nee hoor, ik accepteer ook dat er diverse interviews op het web circuleren waarin ze het over luisteraars (in haar beoogde doelgroep) heeft.
Dat zijn vooral jongeren.
Alles waar Sharid over praat als het om haar luisteraars gaat, gaat over het jongerenpubliek van 3FM.
Als Sharid het heeft over haar miljoenenpubliek dan gaat dat over haar doelgroep, niet over de bijvangst van 55plussers die nooit meegegroeid zijn naar Radio2.

Want het zou toch wat zijn wanneer zij al die tijd alles op de verkeerde doelgroep heeft gericht he??? :wink:
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

@MFM: Je hebt de gewenste luisteraar en de daadwerkelijke luisteraar. 3FM bereikt de jongere denk ik niet goed, net zoals de rest van de FM stations, omdat de radio-luisteraar al 10 jaar structureel steeds ouder wordt. Alleen Q lijkt af en toe de onderkant van de doelgroep aan te vullen.

3FM kan zich wel op jongeren richten, maar of ze ze ook bereiken is een tweede. Volgens mij gebeurt dat niet. Al 15 jaar niet. Ik blijf er bij dat Sharid Alles een onderscheid maakt tussen de doelgroep en de luisteraars.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Dinsdag komen de nieuwe cijfers maar als je naar online kijkt,belooft dat niet veel goeds voor Veronica. In april nog gemiddeld 4500 streams, in augustus nog maar 3500. Daar zou ik als Talpa niet heel gelukkig van worden. Benieuwd hoe de percentages er voor staan
density1

Bericht door density1 »

Online luistercijfers zeggen niet zoveel en zijn nog niet heel belangrijk. Wait and see.
jessica

Bericht door jessica »

Johanneke schreef: 26 sep 2021 08:38 Dinsdag komen de nieuwe cijfers maar als je naar online kijkt,belooft dat niet veel goeds voor Veronica. In april nog gemiddeld 4500 streams, in augustus nog maar 3500. Daar zou ik als Talpa niet heel gelukkig van worden. Benieuwd hoe de percentages er voor staan
Je kan afzonderlijke maanden niet met elkaar vergelijken. Helemaal niet als ze zoveel uit elkaar liggen. April is prime time seizoen voor de radio en augustus volop vakantietijd. Mensen hebben dan heel anders luistergedrag.

Waar komen deze cijfers trouwens vandaan?

Ik zou rustig dinsdag afwachten en dan nog is het te vroeg conclusies trekken na ruim 3 maanden met een groot vakantie gedeelte er in. Heb het idee dat nu er eindelijk iets anders gebeurt heel veel mensen dit graag zien mislukken omdat sommige dingen tegen de (on)geschreven radiowetten gebeuren. Bij andere stations als 3FM werd het station jaren en jaren de tijd gegeven (slow business).
edg-nl

Bericht door edg-nl »

jessica schreef: 26 sep 2021 11:17 Je kan afzonderlijke maanden niet met elkaar vergelijken. Helemaal niet als ze zoveel uit elkaar liggen. April is prime time seizoen voor de radio en augustus volop vakantietijd. Mensen hebben dan heel anders luistergedrag.

Waar komen deze cijfers trouwens vandaan?
De cijfers komen net als de normale onderzoeken bij de NLO vandaan:

https://nationaalluisteronderzoek.nl/wp ... s-2021.pdf
De NLO Streaming Audio Standaard bestaat uit de consumptie van live of lineaire audio die door luisteraars in Nederland online (via IP) wordt beluisterd. De data zijn gebaseerd op audiostreams en worden verzameld aan de hand van registraties via logfiles en/of web-analytics tools.
jessica

Bericht door jessica »

Hoe zit het dan met de streams van Qmusic, Radio2 en 538 april vergeleken met augustus. We hebben het hier over absolute aantallen. Dus als zij ook allemaal dalen is de reden gewoon vakantietijd.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

jessica schreef: 26 sep 2021 11:31 Hoe zit het dan met de streams van Qmusic, Radio2 en 538 april vergeleken met augustus. We hebben het hier over absolute aantallen. Dus als zij ook allemaal dalen is de reden gewoon vakantietijd.
Die schelen voor Qmusic, Radio2, 538 ook, dus inderdaad vakantietijd:

Qmusic April / Augustus:

18.917 / 14.677

538 April / Augustus:

23.986 / 18.531

NPO Radio 2 April / Augustus:

21.123 / 16.060

Veronica April / Augustus:

4.498 / 3.542

Zie voor alle overzichten https://nationaalluisteronderzoek.nl/streaming-audio/
Johanneke

Bericht door Johanneke »

edg-nl schreef: 26 sep 2021 15:28
jessica schreef: 26 sep 2021 11:31 Hoe zit het dan met de streams van Qmusic, Radio2 en 538 april vergeleken met augustus. We hebben het hier over absolute aantallen. Dus als zij ook allemaal dalen is de reden gewoon vakantietijd.
Die schelen voor Qmusic, Radio2, 538 ook, dus inderdaad vakantietijd:

Qmusic April / Augustus:

18.917 / 14.677

538 April / Augustus:

23.986 / 18.531

NPO Radio 2 April / Augustus:

21.123 / 16.060

Veronica April / Augustus:

4.498 / 3.542

Zie voor alle overzichten https://nationaalluisteronderzoek.nl/streaming-audio/
Daar had ik inderdaad niet naar gekeken, sorry. Terecht opgemerkt Jessica!
Pot

Bericht door Pot »

Je kunt de cijfers nog in %-daling vergelijken, maar dan blijft Veronica ook stabiel. Dus maar wachten tot de meting van dinsdag.
Oren open!
Plaats reactie