Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

lion

Re: Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Bericht door lion »

Pascal. K schreef: 01 mei 2022 18:25
lion schreef: 30 apr 2022 22:18
Pascal. K schreef: 13 aug 2021 09:03 Talpa is bezig een radiostation op te tuigen voor de onlangs verkregen DAB+ ruimte.

Het zou hier gaan om (radio) Noordzee Nationaal. Ik vermoed dus een NL station. Een aanval op radio NL.

Na de geruchten die ik opving ben ik gaan zoeken en kwam ook dit tegen:

Het Commissariaat voor de Media besluit Radio 538 B.V. met ingang van 1 januari 2022 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam “Radio Noordzee Nationaal”.
Pascal heb jij er nog wat over gehoord?
Nee het is hierbij gebleven
Oke, jammer 🙁
lion

Bericht door lion »

René van den Abeelen schreef: 22 aug 2021 11:59 Heel benieuwd of er dit keer dan wèl echt wordt gedaan wat de liefhebber wil. Toen wij in 1992 met Radio Noordzee Nationaal van start gingen, kregen we ongelooflijk veel blije luisteraars aan de lijn: eindelijk een station dat in het teken stond van Nederlands muziekproduct. Uiteraard was Holland FM er ook en ook die had erg veel fans, maar RNN werd door de politiek meer serieus genomen en won in januari 94 het, zeg maar, gouden FM-pakket.
Spijtig genoeg ging de programmering om, op het moment dat we die etherfrequenties in gebruik namen. Ik presenteerde in die tijd het ochtendprogramma en was zodoende de eerste die De Nieuwe Playlist gebruikte, en een single van Michael Jackson was de eerste internationale deun die we uitzonden. Ook in die tijd hadden we nog de gewoonte zelf telefoontjes van luisteraars te beantwoorden en we hoorden heel wat teleurgestelde en bezorgde reacties: toch weer buitenlands product, wat al overal te horen was.
We waren er zelf ook niet blij mee, maar grote baas Guus Jansen besliste. Enfin: ik heb het allemaal beschreven in mijn boek over die eerste jaren van het station.
Mijn genre is het niet maar dat doet niet ter zake: ik hoop dat de nieuwe versie wèl gaat doen wat zoveel fans willen.
Ik heb bijde drukken inmiddels in bezit, blijft leuk om te lezen, het station is onderdeel van mijn jeugd geweest. 🙂
lion

Bericht door lion »

Op welke van de twee DAB+ netwerken heeft Talpa nog restcapaciteit voor Noordzee eigenlijk? Of moet er een themakanaal geschrapt worden ervoor?
Plaats reactie