Sunlite Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Sunlite Radio

Bericht door density1 »

Zoals ik al eerder schreef; dit is gewoon het hobby projectje van Herbert dus het kan alle kanten op. Voor hetzelfde geld gaat hij er 24 uur per dag de vogeltjesdans op uitzenden zoals hij deed op zijn LPAM zender in Amsterdam. Het is nu Sunlite, voor hetzelfde geld wordt het Retro Radio. We hoeven daar niet te gewichtig over te doen.
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Sunlite gestart met uitzendingen via de korte golf
5 december 2021RedactieRadionieuws
Radiozender Sunlite is gestart met uitzendingen via de korte golf. De radiozender is te ontvangen via 5955 kHz.

Korte golf
Naast DAB+ en Internet is de radiozender nu ook te horen via de korte golf. Via een vergunning van het Agentschap Telecom die uitgegeven is voor ICON BV zijn de uitzendingen van Sunlite te horen op 5955 kHz. De radiozender zendt uit vanuit Westdorpe in Zeeuws Vlaanderen. De eerste periode zal er nog met een beperkt vermogen worden uitgezonden.
Bron Mediamagazine.nl

Wat is hier de meerwaarde van ? Kan me dat iemand uitleggen ? Voor softpop zender is het geluid via KG toch erbarmelijk! Geld teveel ?
Laat Ons Luisteren!
density1

Bericht door density1 »

Denk alleen om ook wat 'normale' ether dekking te creëren voor luisteraars zonder DAB+ radio. Maar deze muziek is inderdaad niet gemaakt voor 'AM kwaliteit' audio. Heb het gisteren ontvangen maar het klinkt nog heel erg dunnetjes, dus vermoedelijk wordt er geen Optimod of iets van dien aard gebruikt.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

hanilascoltatore schreef: 06 dec 2021 17:51 Sunlite gestart met uitzendingen via de korte golf
5 december 2021RedactieRadionieuws
Radiozender Sunlite is gestart met uitzendingen via de korte golf. De radiozender is te ontvangen via 5955 kHz.

Korte golf
Naast DAB+ en Internet is de radiozender nu ook te horen via de korte golf. Via een vergunning van het Agentschap Telecom die uitgegeven is voor ICON BV zijn de uitzendingen van Sunlite te horen op 5955 kHz. De radiozender zendt uit vanuit Westdorpe in Zeeuws Vlaanderen. De eerste periode zal er nog met een beperkt vermogen worden uitgezonden.
Bron Mediamagazine.nl

Wat is hier de meerwaarde van ? Kan me dat iemand uitleggen ? Voor softpop zender is het geluid via KG toch erbarmelijk! Geld teveel ?
ik zie ook geen waarde in KG alleen dat het leuk is voor de kick maar de muziek zal wel niet klinken tenzij je naar digitale SW / AM gaat maar daar zijn bijna geen ontvangers voor
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef: 06 dec 2021 18:11 Denk alleen om ook wat 'normale' ether dekking te creëren voor luisteraars zonder DAB+ radio. Maar deze muziek is inderdaad niet gemaakt voor 'AM kwaliteit' audio. Heb het gisteren ontvangen maar het klinkt nog heel erg dunnetjes, dus vermoedelijk wordt er geen Optimod of iets van dien aard gebruikt.
Normale etherdekking. Ik vraag het mij af. Denk dat er meer mensen zijn met DAB thuis of in de auto dan KG
density1

Bericht door density1 »

Het is ook voor de hobby. Denk dat Herbert er verder geen intenties mee heeft.
density1

Bericht door density1 »

Hier staat iets meer info over de KG zender: https://radiovisie.eu/blad-986-npo-3fm- ... accuradio/
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Ok ik snap het. Zal wel niet zo heel veel kosten en het levert toch wat publiciteit op. Ik wens ze veel succes.
Laat Ons Luisteren!
fdboer

Bericht door fdboer »

https://radiowereld.nl/medianieuws/2021 ... b-netwerk/

“Met Sunlite willen we uitgroeien tot een grote radiozender”, aldus Visser. “Het zit nu op het DAB+ netwerk van MTVNL en zal over een aantal maanden verhuizen naar het nieuwe landelijke DAB+ netwerk 9C dat momenteel door Broadcast Partners wordt aangelegd.”
DX'r

Bericht door DX'r »

Foto van een deel van de inverted V >
https://www.radio-tv-nederland.nl/mast8 ... e-5955.jpg
density1

Bericht door density1 »

Wel jammer, de zender is al enkele dagen uit de lucht op 5.955 begrijp ik?
jessica

Bericht door jessica »

EtherScout schreef: 14 dec 2021 15:41 Een leuk verhaal over de zender van Sunlite op 5955 kHz op de website van Broadcast Partners. Het is een hobbyproject, maar wel eentje die professioneel aangepakt is.
Zou leuk zijn dat wanneer Sunlite landelijk naar DAB+ gaat hier een andere zender opkomt. Want Visser zegt het zelf de doelgroep voor Sunlite vrouwen tussen 30 en 50 luistert niet naar Korte Golf.

Als Sunlite naar DAB+ gaat zouden ze de frequenties wel kunnen gebruiken bijvoorbeeld voor De nieuwe Mi Amigo Radio die in januari 2020 van start gaat. Dan zit je midden in de doelgroep met je zender. Hopelijk heeft Visser contacten met de jongens van Mi Amigo Radio.
Feivel

Bericht door Feivel »

Hier in het noorden des lands ook even geluisterd op 5955. Helemaal niks te ontvangen.
density1

Bericht door density1 »

Toen de zender net aan stond kon ik het elke dag ontvangen maar met een zeer matige geluidskwaliteit en een beetje dofjes, maar sinds het weekend niets meer gehoord op die frequentie.
Plaats reactie