Sunlite Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Sunlite Radio

Bericht door density1 »

Hobby projectje van Herbert? Die heeft toch iets met KG?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 21 nov 2021 21:06 Hobby projectje van Herbert? Die heeft toch iets met KG?
Heeft in Amsterdam ook nog een AM station voor de hobby
Orange

Bericht door Orange »

Dit weekend best wat naar Sunlite geluisterd. Ik krijg er een soort De Nachtwacht-sfeer bij. En dat bedoel ik positief. Rob van Someren draait in De Nachtwacht nog iets meer buiten de platgetreden paden (waarmee De Nachtwacht beter is wat mij betreft), maar komt erg overeen.

Heeft Radio 10 al het themakanaal De Nachtwacht?

Ik zie op hun site wel het themakanaal 'lovesongs'. Nog nooit geprobeerd, maar wellicht iets ombouwen naar De Nachtwacht? Dan is het ook meer aansprekend als themakanaal.
density1

Bericht door density1 »

Marketing technisch zou dat voor 10 beter zijn inderdaad. Lovesongs is een beetje te algemeen.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 28 nov 2021 19:03 Marketing technisch zou dat voor 10 beter zijn inderdaad. Lovesongs is een beetje te algemeen.
En Sky heeft ook al Lovesongs.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Bij Sky zou ik dat ook omturnen om zo tegengewicht te bieden tegen Sunlite want die proberen een beetje het Sky van 'vroeger' te zijn, maar ik zou dat als ik Sky was zelf doen. Het format van toen totaal opnieuw invoeren op dat station, maar dan wel met Neil Diamond, Barbara Streisand er weer bij. Dat was het echte Sky Radio uit eind jaren 80 begin 90.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 28 nov 2021 19:45 Bij Sky zou ik dat ook omturnen om zo tegengewicht te bieden tegen Sunlite want die proberen een beetje het Sky van 'vroeger' te zijn, maar ik zou dat als ik Sky was zelf doen. Het format van toen totaal opnieuw invoeren op dat station, maar dan wel met Neil Diamond, Barbara Streisand er weer bij. Dat was het echte Sky Radio uit eind jaren 80 begin 90.
SkyRadio doet het nu toch goed? Sunlite is echt geen concurrent voor Sky.
Sky moet vooral de muziek draaien die al bekend is en relevant is voor de doelgroep. Dus de feelgood hits.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ik bedoel om dit format te brengen op het Lovesong subkanaal van Sky en misschien zodoende via een toekomstige DAB+ plek een tegenwicht te bieden aan Sunlite.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

density1 schreef: 28 nov 2021 19:45 Bij Sky zou ik dat ook omturnen om zo tegengewicht te bieden tegen Sunlite want die proberen een beetje het Sky van 'vroeger' te zijn, maar ik zou dat als ik Sky was zelf doen. Het format van toen totaal opnieuw invoeren op dat station, maar dan wel met Neil Diamond, Barbara Streisand er weer bij. Dat was het echte Sky Radio uit eind jaren 80 begin 90.
Ik mis nog steeds LOVE RADIO de opvolger van Power FM biede klonken goed maar Love Radio vond ik echt goed.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Pot schreef: 28 nov 2021 21:36
SkyRadio doet het nu toch goed? Sunlite is echt geen concurrent voor Sky.
Sky moet vooral de muziek draaien die al bekend is en relevant is voor de doelgroep. Dus de feelgood hits.
Sky draait de laatste meer classics dan pak hem beet 2,5 jaar terug.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

Pascal. K schreef: 21 nov 2021 20:14 Sunlite is ook binnenkort op de kortegolf te ontvangen:

https://radio-tv-nederland.nl/am/kg.html
En dat is nu ook zo.
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/?tune=5955khz
https://mediamagazine.nl/sunlite-gestar ... orte-golf/
density1

Bericht door density1 »

Vind het wat vreemd een soft AC format in AM kwaliteit op korte golf. Maar ik denk dat dit misschien later Retro Radio gaat worden als RadioCorp die zender op DAB gaat lanceren. Dat format past beter op korte golf.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 05 dec 2021 13:56 Vind het wat vreemd een soft AC format in AM kwaliteit op korte golf. Maar ik denk dat dit misschien later Retro Radio gaat worden als RadioCorp die zender op DAB gaat lanceren. Dat format past beter op korte golf.
Tot nu toe is nog niets zeker en is dit alleen maar speculeren en het invullen door een eigen visie die nergens is op gebaseerd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik vind een muziekzender op korte golf in deze tijd sowieso heel vreemd. Muziek klinkt zoveel beter op DAB+ en vrijwel niemand luistert in eigen land nog korte golf. Heeft iemand enig idee waarom Radiocorp dit doet?
Rock 'n roll is better than music!
v.ijl

Bericht door v.ijl »

edg-nl schreef: 05 dec 2021 11:06
Pascal. K schreef: 21 nov 2021 20:14 Sunlite is ook binnenkort op de kortegolf te ontvangen:

https://radio-tv-nederland.nl/am/kg.html
En dat is nu ook zo.
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/?tune=5955khz
https://mediamagazine.nl/sunlite-gestar ... orte-golf/
5955 kHz???? Op 5960 kHz bevindt zich Radio France Int. :)) en die komt hard binnen!
en dan is er koffie......
Plaats reactie