Sunlite Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DX'r

Re: Sunlite Radio

Bericht door DX'r »

En wellicht de volgende DAB kandidaat heeft een vergunning

Het Commissariaat voor de Media besluit ICON B.V. met ingang van 5 juli 2021 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam 'Retro Hits

Idem voor 'DELTA'
jassy

Bericht door jassy »

Icon B.V. valt onder Radiocorp dus ja...
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
lion

Bericht door lion »

DX'r schreef: 23 jul 2021 20:12 En wellicht de volgende DAB kandidaat heeft een vergunning

Het Commissariaat voor de Media besluit ICON B.V. met ingang van 5 juli 2021 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam 'Retro Hits

Idem voor 'DELTA'
Retro hits heeft eerder op DAB+ gezeten als onderdeel van Radiocorp.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Maar Radiocorp had toch slechts 1 plek weten te bemachtigen ? Retro Hits, Sunlite.. hoe dan ? Of Radiocorp gaat ook van MTVNL gebruikmaken.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
jassy

Bericht door jassy »

BG Radio is verwacht ik een plaats die Radiocorp gereserveerd heeft. Ik verwacht dat Retro Hits op 7D komt.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Madurodam FM schreef: 24 jul 2021 08:53 Maar Radiocorp had toch slechts 1 plek weten te bemachtigen ? Retro Hits, Sunlite.. hoe dan ? Of Radiocorp gaat ook van MTVNL gebruikmaken.
RadioCorp heeft ook nog 64 kb/s over op 11C. Nu zitten daar Radio Maria (56 kb/s) en Kink (8 kb/s als aanvulling op de van Sublime gehuurde 48 kb/s) op. Kink en Maria gaan allebei naar 9C.
MFM

Bericht door MFM »

lion schreef: 23 jul 2021 17:08
MFM schreef: 21 jul 2021 22:12 Sunlight vs Sun FM Beachradio…dat kan aardig verwarring geven op dab+

Interesseert RadioCorp dat niet of liften ze straks mee op de naam?
Sunlite (dus geen Sunlight) en Sun FM zijn wel twee verschillende namen dus hoezo verwarring? Het had anders geweest met bijv. de namen Sun Radio en Sun FM.
Onder andere omdat ze dan bij een bandscan op alfabetische volgorde onder elkaar staan.
Omdat de namen op elkaar lijken.
En omdat 99,9% van het normale luisterpubliek vaak niet eens weet welke zender ze luisteren.

Stel je voor dat er naast 538 of radio10 iemand een soortgelijk iets start met de naam 358 of radio11(gold). Zijn 2 verschillende namen maar voor iemand die denkt dat ie het origineel opgezet heeft kan dat verwarrend zijn hoor.
Sun-lite of SunFM… ik had er niet voor gekozen.
Feivel

Bericht door Feivel »

Je zou zelfs een stap verder kunnen gaan: denken dat Sunlite het Lite-kanaal is van SunFM. Dat het dus een themakanaal is. Ik vind trouwens de naam op zich niet speciaal of aansprekend. Dan had ik liever voor iets korters gekozen. Wat betekent 'Sunlite' eigenlijk?
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Feivel schreef: 24 jul 2021 21:00 Je zou zelfs een stap verder kunnen gaan: denken dat Sunlite het Lite-kanaal is van SunFM. Dat het dus een themakanaal is. Ik vind trouwens de naam op zich niet speciaal of aansprekend. Dan had ik liever voor iets korters gekozen. Wat betekent 'Sunlite' eigenlijk?
Sunlight, maar dan verkeerd geschreven. :lol:
Plaats reactie