Arrow Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ikbenroy

Re: Arrow Radio

Bericht door Ikbenroy »

Ik las dit van de week ook, erg jammer weer dit. Wellicht kunnen ze de freqs van Decibel overnemen. Sinds hun 90s only avantuur is dit station een 0 waard. Meen dat zij ook vanuit een server in Sneek komen.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ze zitten sinds vandaag ook weer op 7A
lion

Bericht door lion »

Ikbenroy schreef: 28 jul 2021 00:04 Ik las dit van de week ook, erg jammer weer dit. Wellicht kunnen ze de freqs van Decibel overnemen. Sinds hun 90s only avantuur is dit station een 0 waard. Meen dat zij ook vanuit een server in Sneek komen.
(offtopic) Niet meer, het (Decibel) is nu weer in eigen beheer qua productie.
Arno1978

Bericht door Arno1978 »

En ook weer via de 6B
Volgt de ontwikkelingen rond DAB+.
jassy

Bericht door jassy »

7A staat ook weer aan. De grap is dat ze zelf niks over 6B schrijven dus ik denk dat die alsnog uit gaat. Dit schrijft Arrow er over:
Laten we eerst beginnen met het goede nieuws: onze zenderleverancier gaat het 7A-netwerk weer aanzetten zodat je ons weer via DAB kan beluisteren.

Dit netwerk mogen wij nog tijdelijk gebruiken, de overheid geeft aan dat het is geen permanente frequentie is, het 7A netwerk wordt dan (waarschijnlijk) toegevoegd aan andere pakketten.
Tot die tijd hebben we de gelegenheid om ons nieuwe 7D-netwerk waar mogelijk te optimaliseren.

Want het 7D DAB-netwerk wat wij nu gebruiken is een ‘outdoor’ netwerk, dus op de camping of in de auto werkt het wel in een groot gebied (ook niet overal!) maar ‘binnenshuis (indoor) in een groot deel van het land niet.

Veel mensen luisteren in de auto DAB en binnenshuis via de digitale kabel of internet. Eigenlijk net als met FM, dat wordt voornamelijk in de auto beluisterd.

Dat de indoor ontvangst van het 7D-netwerk niet optimaal is in delen van het land is niet iets wat we zelf bedenken, maar heeft te maken met techniek, waar we niets aan kunnen doen. Een FM-zender is ook niet altijd overal optimaal.

Als het aan ons ligt zijn wij ook indoor overal loeihard te ontvangen, maar het is wat het is, we moeten soms roeien met de riemen die we hebben.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
nerd

Bericht door nerd »

Daarbij maakt de afsplitsing in de vorm van Arrow BluesRock het ook verwarrend op de DAB+.
Enkele gepresenteerde programma's ('specials') van Arrow Classic Rock zijn ondergebracht bij Arrow BluesRock, zoals "High Voltage" en "Symfo Mania". Daarnaast is er ook Arrow TV op Arrow BluesRock. :eek:
Ik ben de draad kwijt.
Eppo

Bericht door Eppo »

Ikbenroy schreef: 28 jul 2021 00:04 Ik las dit van de week ook, erg jammer weer dit. Wellicht kunnen ze de freqs van Decibel overnemen. Sinds hun 90s only avantuur is dit station een 0 waard. Meen dat zij ook vanuit een server in Sneek komen.
Offtopic, maar '90s only'? Er wordt veel meer 90s (voornamelijke eurodance) gedraaid dan op welk ander Nederlands station (dan heb ik het niet over internetzenders), maar er komen ook regelmatig recente tracks, 00's en 10's voorbij. Tevens zijn er tegenwoordig weer diverse (live) gepresenteerde programma's op het station te horen.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ariow de frequenties van decibel laten overnemen is niet verstandig, men mag dan niet meer zoals nu landelijk op de kabel zitten en landelijke DAB+ dekking hebben. Dit is in strijd met de B kavel regels.

Oude onjuiste info trouwens over de playout. Heeft niets meer te maken met het radiobedrijf in Sneek

90s only is decibel niet. Ze roepen wel veel 90s uitingen maar hoor ook hitjes van nu.

Dat 0 waard zijn is jouw mening, sinds ze dit zijn gaan doen ging de waardering juist omhoog en het luisteraantal
boxfm

Bericht door boxfm »

Pascal. K schreef: 29 jul 2021 12:10
Ariow de frequenties van decibel laten overnemen is niet verstandig, men mag dan niet meer zoals nu landelijk op de kabel zitten en landelijke DAB+ dekking hebben. Dit is in strijd met de B kavel regels.

Oude onjuiste info trouwens over de playout. Heeft niets meer te maken met het radiobedrijf in Sneek
Dat van Sneek is geen onjuiste info, maar achterhaalde info. Het bedrijf achter RadioNL heeft Decibel een tijdlang geproduceerd, het JoyRadio-format werd toen geïntroduceerd. Toen werd Radio Royaal gelanceerd en geproduceerd door een ander bedrijf, dat mislukte en toen kwam Decibel weer terug op FM. Datzelfde bedrijf is toen (in opdracht van uiteraard) Decibel gaan produceren.

Persoonlijk denk ik wel dat zowel voor Arrow als de eigenaren van de FM-frequenties van Decibel het interessanter is om Arrow in de randstad op FM te zetten, daarmee kan een veel hoger marktaandeel behaalt worden dan met Decibel. Gewoon een regionale editie van Arrow erop zetten en je komt niet in de problemen dat je ook landelijk via DAB+ te ontvangen bent. Overigens mag je als regionale zender wel digitaal (via providers) landelijk te ontvangen zijn hoor, wordt al jaren gedoogd door het CvdM (is ook door het CvdM toen der tijd aan zenders toegezegd).
jassy

Bericht door jassy »

nerd schreef: 29 jul 2021 09:16 Daarbij maakt de afsplitsing in de vorm van Arrow BluesRock het ook verwarrend op de DAB+.
Enkele gepresenteerde programma's ('specials') van Arrow Classic Rock zijn ondergebracht bij Arrow BluesRock, zoals "High Voltage" en "Symfo Mania". Daarnaast is er ook Arrow TV op Arrow BluesRock. :eek:
Ik ben de draad kwijt.
Dus de Arrow die we nu landelijk op DAB+ horen is een lege muziekdoos, waarvan de eigenaren de specials naar een station in eigen beheer hebben gebracht? Van wie is het station nu eigenlijk nog?

Edit: Arrow Blues Box is van PAKO Media en dus van de oude eigenaar van Arrow Classic Rock. Het lijkt er niet op dat deze partijen nog wat met elkaar te maken hebben, maar dat hij wel de programma's terug naar de eigen zender heeft gehaald.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Bezemkast radio
nerd

Bericht door nerd »

jassy schreef: 29 jul 2021 13:36
nerd schreef: 29 jul 2021 09:16 Daarbij maakt de afsplitsing in de vorm van Arrow BluesRock het ook verwarrend op de DAB+.
Ik ben de draad kwijt.
Dus de Arrow die we nu landelijk op DAB+ horen is een lege muziekdoos, waarvan de eigenaren de specials naar een station in eigen beheer hebben gebracht? Van wie is het station nu eigenlijk nog?

Edit: Arrow Blues Box is van PAKO Media en dus van de oude eigenaar van Arrow Classic Rock. Het lijkt er niet op dat deze partijen nog wat met elkaar te maken hebben, maar dat hij wel de programma's terug naar de eigen zender heeft gehaald.
Dank je wel! Iets duidelijker.
Zie nu pas dat er toch ook wat hierover op https://nl.wikipedia.org/wiki/Arrow_Classic_Rock staat.
Plaats reactie