Arrow Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ikbenroy

Arrow Radio

Bericht door Ikbenroy »

De laatste tijd luister ik wel eens naar Arrow Classic Rock, ik vind deze zender nog steeds een verademing in radioland, met voornamelijk non stop allround rock , rotatie is wel wat aan de hoge kant. Gelukkig is deze ook weer in grote delen van Nederland op DAB+ te ontvangen.

Als ik de site van Arrow mag geloven is deze onder beheer van een bedrijf van Gerro Vonk. Wat ik me dus afvraag is of dit station nog wat met Ad Ossendrijvers Caz (dat dit nog bestaat) en Arrow Lords of Metal/ Blues Radio te maken heeft. Gezien zijn LinkedIn profiel. Waar nog steeds Arrow Media Group staat.

Wordt de productie (dus studio) nog steeds bij Ad verzorgt onder een andere eigenaar? of zit het anders.
Laatst gewijzigd door Ikbenroy op 19 jul 2021 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vliegendereporter

Re: Arrow Radio

Bericht door Vliegendereporter »

Het bedrijf achter RADIONL verzorgt de productie van arrow classic rock sinds eind 2020 Ad Ossendrijver bezit alleen nog CAZ! En arrow blues radio en arrow tv
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ikbenroy schreef: 19 jul 2021 14:45 De laatste tijd luister ik wel eens naar Arrow Classic Rock, ik vind deze zender nog steeds een verademing in radioland, met voornamelijk non stop allround rock , rotatie is wel wat aan de hige kant. Gelukkig is deze ook weer in grote delen van Nederland op DAB+ te ontvangen.

Als ik de site van Arrow mag geloven is deze onder beheer van een bedrijf van Gerro Vonk. Wat ik me dus afvraag is of dit station nog wat met Ad Ossendrijvers Caz (dat dit nog bestaat) en Arrow Lords of Metal/ Blues Radio te maken heeft. Gezien zijn LinkedIn profiel. Waar nog steeds Arrow Media Group staat.

Wordt de productie (dus studio) nog steeds bij Ad verzorgt onder een andere eigenaar? of zit het anders.
Studio is er niet, het is een playout in een datacenter in Sneek bij de club van Nico Silvius waar men ook RadioNL en diverse andere zenders produceerd.

Voorheen stond de playout naast de Decibel studio in de CAR waar ook Royaal vandaan kwam. Dit was Amsterdam Noord in de Boomerang casa
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 19 jul 2021 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Station is nog wel eigendom van Gerro Vonk (stadsradio Rotterdam, Holland Fm, City Fm) en Pierre Karsten (Decibel en eigenaar aantal Fm frequenties randstad RadioNl)
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Wat het nut van CAZ! Nog Is Begrijp ook niet zijn tegenwoordig genoeg alternatieven voor overigens draait het station nog met het zelfde jingle pakket uit 2007 wel bijzonder :smile:
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vliegendereporter schreef: 19 jul 2021 17:45 Wat het nut van CAZ! Nog Is Begrijp ook niet zijn tegenwoordig genoeg alternatieven voor overigens draait het station nog met het zelfde jingle pakket uit 2007 wel bijzonder :smile:
Ach er zijn lokale omroepen die nog met jingles uit de jaren 80 of 90 draaien
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Vliegendereporter schreef: 19 jul 2021 17:45 Wat het nut van CAZ! Nog Is Begrijp ook niet zijn tegenwoordig genoeg alternatieven voor overigens draait het station nog met het zelfde jingle pakket uit 2007 wel bijzonder :smile:
Dit station omvormen tot televisiestation (a la Arrow TV) met on demand videoclips zou het nog een toegevoegde waarde hebben. En dan dus van de 90s tot nu in het genre edm/urbanpop. DPG uit vlaanderen heeft de naam Caz gedeponeerd, en omgevormd tot VTM-jongerenkanaal.
density1

Bericht door density1 »

Arrow vind ik te breed. Het gaat van de The Beatles tot Nirvana en nieuwer (modern rock). Een classic rock zender is het dus niet echt. Het is rock in de breedste zin van het woord. Een echte classic rock zender die echt de pure classic rock uitzend van de 60's t/m 70's is er niet in Nederland.
rodie

Bericht door rodie »

density1 schreef: 19 jul 2021 22:24 Arrow vind ik te breed. Het gaat van de The Beatles tot Nirvana en nieuwer (modern rock). Een classic rock zender is het dus niet echt. Het is rock in de breedste zin van het woord. Een echte classic rock zender die echt de pure classic rock uitzend van de 60's t/m 70's is er niet in Nederland.
City FM Classic Rock bestaat ook nog steeds.
rodie

Bericht door rodie »

Ikbenroy schreef: 19 jul 2021 18:35
Dit station omvormen tot televisiestation (a la Arrow TV) met on demand videoclips zou het nog een toegevoegde waarde hebben. En dan dus van de 90s tot nu in het genre edm/urbanpop. DPG uit vlaanderen heeft de naam Caz gedeponeerd, en omgevormd tot VTM-jongerenkanaal.
Jongerenkanaal? Hoe kom je daar nou weer bij ...
CAZ is nu VTM 4, en staat voor actie en classics.

Het tweede kanaal 'CAZ 2' heet nu 'VTM GOLD' ... de naam zegt het al, oude rotzooi uit het archief van VTM.
density1

Bericht door density1 »

rodie schreef: 19 jul 2021 23:17
density1 schreef: 19 jul 2021 22:24 Arrow vind ik te breed. Het gaat van de The Beatles tot Nirvana en nieuwer (modern rock). Een classic rock zender is het dus niet echt. Het is rock in de breedste zin van het woord. Een echte classic rock zender die echt de pure classic rock uitzend van de 60's t/m 70's is er niet in Nederland.
City FM Classic Rock bestaat ook nog steeds.
Dacht dat die dezelfde database gebruiken als Arrow. Meen dat er een connectie was tussen deze 2 stations jaren geleden.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Daarom zij ik ook allround ipv. classic , Let me entertain you gan Robbie zal je niet op een echte Classic Rock station.
jassy

Bericht door jassy »

Arrow Classic Rock is een ijzersterke naam dus dat de playlist de lading niet meer helemaal dekt neemt men denk ik voor lief.. onder een andere naam verder gaan lijkt mij zeer onverstandig.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
DX'r

Bericht door DX'r »

Arrrow CR op 7A en 6B hebben opeens een andere service ID gekregen dus zijn nu losgekoppeld van Arrow op 7D :eek:
lion

Bericht door lion »

DX'r schreef: 24 jul 2021 23:55 Arrrow CR op 7A en 6B hebben opeens een andere service ID gekregen dus zijn nu losgekoppeld van Arrow op 7D :eek:
Ze zijn nu ook alleen nog op 7D te ontvangen en van 7A en 6B af.
Plaats reactie