Prima. Wat vind je dan van de komst van Ongehoord Nederland?Phoenix schreef: ↑13 jan 2022 18:14 Volgens mij wordt Roos niet bedreigd in deze podcast (?) van Funx maar wordt er wel aanzet tot gegeven en begrip getoond hiervoor. In die context erg vergelijkbaar met de opruiende teksten van Akwasi.
Ik ben van mening dat de NPO geen podium moet bieden aan dit soort personen. Ik ken geen enkele persoon uit dit filmpje, maar ze komen op mij niet over als bijster intelligente personen. De publieke waarde hiervan ontgaat me volledig.
Los vanuit welke hoek deze kamervragen komen vind ik deze vragen terecht. Temeer deze content door publiek belastinggeld wordt gefinancierd.
NPO FunX
Moderator: admin6
Re: NPO FunX
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Ik heb maar een klein stukje gehoord, dus ik kan niet oordelen over de kwaliteit van de hele uitzending. Bedreigingen kunnen vanzelfsprekend niet, maar te politiek correct zijn haalt over het algemeen de ziel uit elk gesprek. Jan Roos is zelf de vleesgeworden politiek incorrectheid en beledigt iedereen die voor zijn voeten loopt, dus hij kan wel wat hebben.Phoenix schreef: ↑13 jan 2022 21:19Ik vond deze uitzending weinig diepgang hebben. Als er iets “vlak” was dan was het wel dit gesprek. Programmamakers, en zeker bij de NPO, mogen wat mij betreft selectief omgaan wie ze wel en geen podium geven.Janno schreef: ↑13 jan 2022 19:42Nee, natuurlijk niet. Ik zeg ook nergens dat cabaretiers alleen dingen roepen over mensen die niet in hun straatje passen, maar er zijn bepaalde cabaretiers die behoorlijk fel van leer kunnen trekken tegenover politici of andere in de belangstelling staande personen. Ik bedoel ermee dat het lastig is om te censureren zolang iemand niet duidelijk een bedreiging uit. Dat geldt onder andere ook voor rappers en cabaretiers. Enige artistieke vrijheid moet er wel kunnen zijn. Als FunX in hun hoedanigheid als NPO-zender iedereen moet weren die weleens een foute uitspraak doet worden het erg vlakke en correcte uitzendingen.
Phoenix vroeg onze mening in deze kwestie en dit is hoe ik erover denk.
Uiteindelijk is de NPO er voor iedereen, maar uit deze personen kwam geen zinnig woord en praatte goedkeurend over het eventueel iets aandoen van Jan Roos. Dit hoort niet thuis op de NPO.
Dat de betreffende personen allesbehalve het buskruit hebben uitgevonden leek mij ook duidelijk uit het korte stukje wat ik heb gehoord, dus daarover zijn we het eens.
Wel bij de commerciëlen dan? Het lijkt me als het een reële bedreiging was, dat het nergens thuis hoort.Phoenix schreef:Dit hoort niet thuis op de NPO
Daar ook niet, maar daar zie ik zoiets ook niet gebeuren want dan lopen adverteerders weg. Er zal geen enkele adverteerder willen adverteren rondom een dergelijk programma.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Hoe staat ON in relatie tot FunX of deze laatste discussie? Ik volg ON niet tot in detail. Ik weet dat Jan Roos ervoor is gevraagd maar ervoor heeft bedankt. Verder heb ik nog geen programma gezien van ON dus kan ik ook niet oordelen.rutgrrr schreef: ↑13 jan 2022 22:07Prima. Wat vind je dan van de komst van Ongehoord Nederland?Phoenix schreef: ↑13 jan 2022 18:14 Volgens mij wordt Roos niet bedreigd in deze podcast (?) van Funx maar wordt er wel aanzet tot gegeven en begrip getoond hiervoor. In die context erg vergelijkbaar met de opruiende teksten van Akwasi.
Ik ben van mening dat de NPO geen podium moet bieden aan dit soort personen. Ik ken geen enkele persoon uit dit filmpje, maar ze komen op mij niet over als bijster intelligente personen. De publieke waarde hiervan ontgaat me volledig.
Los vanuit welke hoek deze kamervragen komen vind ik deze vragen terecht. Temeer deze content door publiek belastinggeld wordt gefinancierd.
Disclaimer:
Disclaimer:
Igmar Felicia gaat aan de slag bij FunX.
Disclaimer:
Disclaimer:
Zeker als je van een landelijke omroep naar een lokale gaat, genaamd PlezierX 

Van werkzoekend naar werknemer is weer de lift omhoog.
En waarom is FunX ten opzichte van 538 de lift naar beneden? Ik vind dat altijd opmerkelijke uitspraken. Waarom zou werken bij de ene zender beter zijn dan werken bij de andere zender. Over Talpa als werkgever hoor ik vaak ook geen goede verhalen. Is het de naamsbekendheid of marktaandeel dat 538 een betere werkgever als FunX maakt?
Zelf ben ik twee jaar geleden van werkgever gewisseld. Van een grotere speler en bekendere naam in de markt waarin ik me begeef naar een kleinere en relatief onbekendere naam. Maar ik heb er zoveel werkplezier en waardering voor terug gekregen. Ik zou nooit meer terug willen naar mijn vorige werkgever.
Ik ben toch oprecht benieuwd waarom Igmar met zijn keuze voor FunX in de lift naar beneden zou zitten?
Disclaimer:
Disclaimer:
-
Hij gaat elke zondag een programma presenteren tussen 16-19. En bij 538 was ie er best vaak hoor. Misschien niet in het weekend, maar doordeweeks was hij er heel vaak
-
Begon igmar nou aankomende zondag bij FUNX?
-
Ja
-
Hij staat nog steeds niet in de programmering namelijk
Hoe laat begon hij dan precies?
''Spotify?''
-
Ik heb niet geluisterd, weet dus ook niet of hij er uiteindelijk was of niet. Als hij is begonnen zou dat om 16:00 moeten zijn.
Had op oorboekje.nl zien staan dat hij begon, vandaar, maar hij is daar nu ook weer uit de programmering gehaald zie ik.
Had op oorboekje.nl zien staan dat hij begon, vandaar, maar hij is daar nu ook weer uit de programmering gehaald zie ik.
Ik heb het teruggeluisterd (zondag, 16:00 uur) en Igmar Felicia was er niet. Het was Dulci, net zoals de weken daarvoor. Ook voor komend weekend staat zij weer in de programmering. Het lijkt erop dat de komst van Igmar Felicia is uitgesteld.De Nachtwacht schreef: ↑07 feb 2023 21:40 Ik heb niet geluisterd, weet dus ook niet of hij er uiteindelijk was of niet. Als hij is begonnen zou dat om 16:00 moeten zijn.