Fusie RTL en Talpa

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Fusie RTL en Talpa

Bericht door Pascal. K »

Vliegendereporter schreef: 27 dec 2021 13:02
Romeo schreef: 24 jun 2021 12:33 Vraag me af of Talpa Radio nu nog grote namen gaat aankomen, aangezien RTL straks gaat beslissen
Eerst maar zien hoe het afloopt met de fm frequenties als ze kink in gelijk stellen word alles opnieuw geveild of herverdeeld
Staat verder los van een fusie natuurlijk
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Romeo schreef: 24 jun 2021 12:33 Vraag me af of Talpa Radio nu nog grote namen gaat aankomen, aangezien RTL straks gaat beslissen
John de Mol zal een belangrijke vinger in de pap blijven houden als aandeelhouder!
Rtl zal echt niks alleen beslissen zo slim is De Moll wel

Niet de lasten wel lusten
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Pascal. K schreef: 27 dec 2021 15:41
Eerst maar zien hoe het afloopt met de fm frequenties als ze kink in gelijk stellen word alles opnieuw geveild of herverdeeld
Ik verwacht dat er wel 1 of meerdere stations waarschijnlijk ook TV naar DPG zullen gaan
boxfm

Bericht door boxfm »

jwp2701 schreef: 27 dec 2021 19:31

Ik verwacht dat er wel 1 of meerdere stations waarschijnlijk ook TV naar DPG zullen gaan
Gezien Talpa 4 radiozenders mag hebben, verwacht ik niet dat ze een radiozender moeten verkopen voor de fusie. Op gebied van televisie kan het wel anders worden, gezien 'het nieuwe RTL' dan direct alle grote commerciële zenders onder 1 dak heeft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

boxfm schreef: 27 dec 2021 20:20

Gezien Talpa 4 radiozenders mag hebben, verwacht ik niet dat ze een radiozender moeten verkopen voor de fusie. Op gebied van televisie kan het wel anders worden, gezien 'het nieuwe RTL' dan direct alle grote commerciële zenders onder 1 dak heeft.
Overschatten we daarmee niet het belang van lineaire televisie?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
petoi

Bericht door petoi »

Phoenix schreef: 27 dec 2021 21:06
boxfm schreef: 27 dec 2021 20:20

Overschatten we daarmee niet het belang van lineaire televisie?
Blijft dat er een partij is die te groot deel van de markt in handen heeft en dat zal bijvoorbeeld de Mededingingsautoriteit niet leuk vinden,
Laat staan welk potentieel gevaar voor de democratie dat vormt, zie bv Polen en Italie.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De Nederlandse media zijn sowieso al heel beperkt. DPG, RTL, Talpa en De Telegraaf, dat is het wel zo een beetje. Dan is er nog de NPO wat steeds meer eenheidsworst wordt, met zendermanagers en verplichte fusies. Het is niet zo gek dat we overal dezelfde mensen met dezelfde meningen horen, lezen en zien.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef: 27 dec 2021 22:05 De Nederlandse media zijn sowieso al heel beperkt. DPG, RTL, Talpa en De Telegraaf, dat is het wel zo een beetje. Dan is er nog de NPO wat steeds meer eenheidsworst wordt, met zendermanagers en verplichte fusies. Het is niet zo gek dat we overal dezelfde mensen met dezelfde meningen horen, lezen en zien.
Ja en dan is het merendeel nog in Belgische handen (kranten) en van Luxemburg (televisie).
Weinig pluriforme meningen meer. Veelal subsidie geld uit Brussel of Den Haag.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Het duurt zeer waarschijnlijk langer dan komende zomer tot de fusie kan plaatsvinden. Als het al door mag gaan is de kans groot dat er dingen moeten worden afgestoten. Radio tak is hier een goede optie voor. Welke bedrijven zien jullie de Talpa zenders dan overnemen?
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Oortjes schreef: 27 dec 2021 22:05 De Nederlandse media zijn sowieso al heel beperkt. DPG, RTL, Talpa en De Telegraaf, dat is het wel zo een beetje. Dan is er nog de NPO wat steeds meer eenheidsworst wordt, met zendermanagers en verplichte fusies. Het is niet zo gek dat we overal dezelfde mensen met dezelfde meningen horen, lezen en zien.
Grappig dat je de NPO als eenheidsworst aanduidt, volgens mij is die hele club juist bezig om zo ontzettend geforceerd de diversiteit er doorheen te drukken. Los van of diegene wel of niet geschikt is voor die functie. Zit er weer een gozer met een talkshow die dat gewoon niet kan, maar het is een advocaat met een migratie achtergrond. Dat is goed om te verkopen. (Er zitten ook veel Nederlandse witte mensen bij de NPO waar ik mijn vraagtekens bij zet hoor)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Je kan wel diversiteit in presentatoren programmeren, maar dat maakt de programma's nog niet gevarieerd. Neem zo een Op1, bijna meer variatie in presentatoren dan in gasten.

De fusie tussen RTL en Talpa is nog niet goedgekeurd, hoorde ik vandaag. Eerst gaan de gevolgen voor adverteerders en producenten onderzocht worden.
Rock 'n roll is better than music!
boxfm

Bericht door boxfm »

Toch wel bizar dat als de fusie doorgaat, er nog maar 1 landelijke commerciële zender is die echt in Nederlandse handen is. BNR is dan de enige (voor hoe lang?).

DPG - Belgische eigenaar
NRC (Sublime) - Belgische eigenaar
Talpa/RTL - Luxemburgs (grootaandeelhouder Bertelsmann weer Duits)
Radiocorp - Grotendeels in handen van een Oostenrijker.
(Offtopic: Blijkbaar zit het Nederlandse Ad Venture Radio BV, dat bij Radiocorp hoort, de landelijke radiozender Kraina FM in Oekraine... Weer wat geleerd)
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

boxfm schreef: 28 jan 2022 21:21 Toch wel bizar dat als de fusie doorgaat, er nog maar 1 landelijke commerciële zender is die echt in Nederlandse handen is. BNR is dan de enige (voor hoe lang?).

DPG - Belgische eigenaar
NRC (Sublime) - Belgische eigenaar
Talpa/RTL - Luxemburgs (grootaandeelhouder Bertelsmann weer Duits)
Radiocorp - Grotendeels in handen van een Oostenrijker.
(Offtopic: Blijkbaar zit het Nederlandse Ad Venture Radio BV, dat bij Radiocorp hoort, de landelijke radiozender Kraina FM in Oekraine... Weer wat geleerd)
Idem dito voor bijna alle kranten die zo goed als Belgisch zijn, het overgrote deel van de Nederlandse journalistiek wordt dus bedreven in handen van onze zuiderburen, alleen het Financieel Dagblad (waartoe ook BNR behoort) is 100% Nederlands. Dacht dat Sublime wel in NL handen was maar is natuurlijk onderdeel van NRC Media van Mediahuis (BE).
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Jobfr schreef: 28 jan 2022 18:32 Het duurt zeer waarschijnlijk langer dan komende zomer tot de fusie kan plaatsvinden. Als het al door mag gaan is de kans groot dat er dingen moeten worden afgestoten. Radio tak is hier een goede optie voor. Welke bedrijven zien jullie de Talpa zenders dan overnemen?
De radiotak lijkt me niet de beperkende factor. RTL brengt immers geen radiozenders in en het is toegestaan om vier FM zenders te bezitten.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Phoenix schreef: 31 jan 2022 18:45
Jobfr schreef: 28 jan 2022 18:32 Het duurt zeer waarschijnlijk langer dan komende zomer tot de fusie kan plaatsvinden. Als het al door mag gaan is de kans groot dat er dingen moeten worden afgestoten. Radio tak is hier een goede optie voor. Welke bedrijven zien jullie de Talpa zenders dan overnemen?
De radiotak lijkt me niet de beperkende factor. RTL brengt immers geen radiozenders in en het is toegestaan om vier FM zenders te bezitten.
helemaal mee eens Ze gaan de radiotak nooit(moeten) verkopen! Iets met de kip en gouden ei!
Als ze wat moeten verkopen zal het om tv zenders gaan
Plaats reactie