Wat kan/moet Radio2 doen om het 3FM-scenario te voorkomen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
StefanT

Re: Wat kan/moet Radio2 doen om het 3FM-scenario te voorkomen?

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 12:50

Dan heb je niet goed geluisterd en zeker de discussie hier niet gevolgd. Albumtracks was een erge wassen neus. Het leek meer op 6 uur langere reclamevrij.
Dat het een wassen neus was maakt niet uit, het was waar ze mee adverteerden en idd, er waren weinig albumtracks en soms waren ze en werden ze alsnog op 75% afgekapt.

Maar de albumtracks werden gepromoot als langere liedjes van je favoriete bands, dat is na de top2000 nog steeds wat Radio2 als USP gebruikt.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

StefanT schreef: 24 okt 2021 12:57
Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 12:50

Dan heb je niet goed geluisterd en zeker de discussie hier niet gevolgd. Albumtracks was een erge wassen neus. Het leek meer op 6 uur langere reclamevrij.
Dat het een wassen neus was maakt niet uit, het was waar ze mee adverteerden en idd, er waren weinig albumtracks en soms waren ze en werden ze alsnog op 75% afgekapt.

Maar de albumtracks werden gepromoot als langere liedjes van je favoriete bands, dat is na de top2000 nog steeds wat Radio2 als USP gebruikt.
Ik mis hem nu volledig. In je vorige post meld je dat ze 6 uur langer uitzonden vanwege de albumversies die ze in deze post niet draaiden. En dat het een wassen neus was dat maakt dan weer niet uit.

Ze hebben gewoon de luisteraar besodemieterd door extra reclamezendtijd in te bouwen. En dat voor een gesubsidieerde niet commerciële zender.
StefanT

Bericht door StefanT »

Radio2 draait veel albumtracks buiten de Top2000 om

Wat ik dus zelf wel prettig vind als afwisseling. De albumshow nu een uur langer is ook welkom wmb
Laatst gewijzigd door StefanT op 24 okt 2021 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
MFM

Bericht door MFM »

Oortjes schreef: 23 okt 2021 19:04
MFM schreef: 23 okt 2021 18:50 En dan is bijvoorbeeld de T2000 een mooie tool om daarin iets te bereiken.

Bij de meeste commerciële radiozenders gaat het puur om winst, imago, marktaandeel. En dat merk je aan de inhoud.
Dat laatste ben ik met je eens, lijkt me ook logisch, maar ik hoor echt niks anders in de Top 2000.
Dat klopt. Maar juist het in beweging brengen van de enorm grote groep fans, het creëren van een saamhorigheid in het t2000 cafe, heel de week aandacht voor de luisteraar met de “speciale herinneringen aan een liedje”, radio, tv, socials die er niet over ophouden.
Dat is dus iets wat de commerciële omroep pas doet wanneer het verdienmodel hun aanstaat.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 11:16
De laatste keer vond ik de nieuwe programmering nou niet echt een vooruitgang overigens.
Juist wel. Geen Eddy meer in de middag, maar weer gewoon Ruud. Daarvoor Annemieke tijdens de lunch en Gijs tussen 14:00 en 16:00 uur noem ik een vooruitgang ten opzichte van Gijs en Stenders. Annemieke is wel oké, Gijs zit beter op z'n plek. Paul zonder Cielke is ook beter. Op zondag geen liefdesprogramma meer en een ingekorte V15. Daarnaast zit Giel nu ook in de late avond. Ik noem het een vooruitgang.

Alleen de vrijdagmiddag/avond is minder geworden.
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 24 okt 2021 14:04
De laatste keer vond ik de nieuwe programmering nou niet echt een vooruitgang overigens.
Juist wel. Geen Eddy meer in de middag, maar weer gewoon Ruud. Daarvoor Annemieke tijdens de lunch en Gijs tussen 14:00 en 16:00 uur noem ik een vooruitgang ten opzichte van Gijs en Stenders. Annemieke is wel oké, Gijs zit beter op z'n plek. Paul zonder Cielke is ook beter. Op zondag geen liefdesprogramma meer en een ingekorte V15. Daarnaast zit Giel nu ook in de late avond. Ik noem het een vooruitgang.

De laatste wijziging is 3 weken geleden, dat is vooral een pleisterwijziging geweest. Ik mis daar totaal de positieve inslag aan.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

MFM schreef: 24 okt 2021 13:41 Dat klopt. Maar juist het in beweging brengen van de enorm grote groep fans, het creëren van een saamhorigheid in het t2000 cafe, heel de week aandacht voor de luisteraar met de “speciale herinneringen aan een liedje”, radio, tv, socials die er niet over ophouden.
Dat is dus iets wat de commerciële omroep pas doet wanneer het verdienmodel hun aanstaat.
Ik weet niet of dat anders is dan bijvoorbeeld bij een rete commerciële formule 1 in Nederland.

Volgens mij brengt het geen mensen of bevolkingsgroepen samen die anders niet samen komen. De Top 2000 is behoorlijk monocultureel, om het anders te formuleren. Wat is de meerwaarde dan nog van die gepretenteerde saamhorigheid?
Rock 'n roll is better than music!
StefanT

Bericht door StefanT »

Oortjes schreef: 24 okt 2021 15:32 De Top 2000 is behoorlijk monocultureel, om het anders te formuleren.
Als in altijd dezelfde gewassen verbouwen op 1 stuk grond?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

StefanT schreef: 24 okt 2021 16:33
Oortjes schreef: 24 okt 2021 15:32 De Top 2000 is behoorlijk monocultureel, om het anders te formuleren.
Als in altijd dezelfde gewassen verbouwen op 1 stuk grond?
Mooie beeldspraak.

Oortjes schreef: 24 okt 2021 15:32 Volgens mij brengt het geen mensen of bevolkingsgroepen samen die anders niet samen komen. De Top 2000 is behoorlijk monocultureel, om het anders te formuleren.
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 14:15

De laatste wijziging is 3 weken geleden, dat is vooral een pleisterwijziging geweest. Ik mis daar totaal de positieve inslag aan.
Het is maar wat je 'pleisterwijzigingen' noemt natuurlijk.
Inmiddels zijn de veranderingen definitief, dus niet weer drie maanden Frank in de middag of avond.
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 24 okt 2021 20:03

Inmiddels zijn de veranderingen definitief, dus niet weer drie maanden Frank in de middag of avond.
Gijs zijn 5e uitzending naar vrijdagavond, omdat hij die niet meer in de middag heeft. Eddy ertussen gewurmd en zo nog een aantal. Dat noem ik pleisters plakken. En dat in een definitieve programmering. Ik vind het bijzonder en niet bijdragen aan de luisterbeleving van de luisteraar.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 20:39
Pot schreef: 24 okt 2021 20:03

Gijs zijn 5e uitzending naar vrijdagavond, omdat hij die niet meer in de middag heeft. Eddy ertussen gewurmd en zo nog een aantal. Dat noem ik pleisters plakken. En dat in een definitieve programmering. Ik vind het bijzonder en niet bijdragen aan de luisterbeleving van de luisteraar.
Daar ben ik het mee eens. Dat had inderdaad anders gekund.
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Gijs had gewoon naar de zondag gekund. Dan had platenpaleis kunnen blijven zitten. Ik snap deze omroeppolitiek niet.
StefanT

Bericht door StefanT »

jessica schreef: 25 okt 2021 01:20 Gijs had gewoon naar de zondag gekund. Dan had platenpaleis kunnen blijven zitten. Ik snap deze omroeppolitiek niet.
Gijs wilde een discoprogramma, dat past niet echt op de zondagmiddag. Ik vind juist deze ruil zinvol, twee uur breed verzoekjes aanvragen op zondagmiddag en Gijs lekker disco op vrijdag.

Wat ik wel ga missen zijn de vrijdagavond thema's, van zes tot 12 Longsongs, eerste singeltjes, jaren 80. etc. Dat zie ik nu niet meer snel gebeuren.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

jessica schreef: 25 okt 2021 01:20 Gijs had gewoon naar de zondag gekund. Dan had platenpaleis kunnen blijven zitten. Ik snap deze omroeppolitiek niet.
Want Gijs is een rekwisiet dat je uit de kast pakt en neerzet waar je wil?

Los van of de wijzigingen nou handig/slim/een verbetering zijn of hoe ze precies tot stand zijn gekomen, mij valt altijd op dat men hier van mening is dat je als zender (werkgever) prima iedereen overal neer kunt zetten waar je maar wil, net hoe het uitkomt. Late avond, ochtend, middag, weekend, maakt allemaal niks uit.
Er wordt echter volledig voorbij gegaan aan de wensen, voorkeuren, doelen (daar zijn ze weer) en (privé) mogelijkheden van de betreffende DJ's zelf. Nog los van gesloten contracten met bijbehorende werktijden en uren. Frappant vind ik dat altijd, zo gaat dat op je eigen werk toch ook niet?
Plaats reactie