Wat kan/moet Radio2 doen om het 3FM-scenario te voorkomen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Wat kan/moet Radio2 doen om het 3FM-scenario te voorkomen?

Bericht door Pot »

Daarnaast stegen de cijfers juist verder toen Gerard vertrok en JW kwam.
Op 3FM zat Stenders slechts op vrijdagmiddag- en avond. Dat heeft ook niet veel invloed gehad op de cijfers. 3FM daalde voor hun vertrek ook al.
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 21 okt 2021 12:44 Daarnaast stegen de cijfers juist verder toen Gerard vertrok en JW kwam.
Op 3FM zat Stenders slechts op vrijdagmiddag- en avond. Dat heeft ook niet veel invloed gehad op de cijfers. 3FM daalde voor hun vertrek ook al.
Stenders heeft tot 2010 natuurlijk gewoon Stenders Eetvermaak gehad, ma-do.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 21 okt 2021 12:41
Henkjan2016 schreef: 21 okt 2021 11:16
jessica schreef: 21 okt 2021 10:48 Zolang Radio2 niet zo gaat zwalken in de muziek (zoals slechte rap en urban) gaan ze niet zo hard zakken als 3FM destijds. Er zit wel wat slijtage op Radio 2 inmiddels. Je hebt de luisteraars zo weggejaagd, maar ze komen nooit meer terug.
Inmiddels zijn Gerard en Rob beiden weer weg bij Radio 2.

Gerard en Rob op 3fm #1 --> beiden weg --> cijfers dalende
Gerard en Rob op radio 2 #1 --> beiden weg --> cijfers dalende

Is er een verband? Ik denk het niet hoor, maar ik kon het niet laten.
Is dit geen geschiedvervalsing? 3FM als #1 bestempelen? Dit was in mijn herinnering Radio 538 in die periode.
Daar kon je wel eens een punt hebben, in ieder geval wel erg succesvol.
Henkjan2016

Pot schreef: 21 okt 2021 12:44 Daarnaast stegen de cijfers juist verder toen Gerard vertrok en JW kwam.
Klopt, 2014 al en toen waren alle grote sterren nog aanwezig.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 21 okt 2021 14:03
Phoenix schreef: 21 okt 2021 12:41
Henkjan2016 schreef: 21 okt 2021 11:16

Inmiddels zijn Gerard en Rob beiden weer weg bij Radio 2.

Gerard en Rob op 3fm #1 --> beiden weg --> cijfers dalende
Gerard en Rob op radio 2 #1 --> beiden weg --> cijfers dalende

Is er een verband? Ik denk het niet hoor, maar ik kon het niet laten.
Is dit geen geschiedvervalsing? 3FM als #1 bestempelen? Dit was in mijn herinnering Radio 538 in die periode.
Daar kon je wel eens een punt hebben, in ieder geval wel erg succesvol.
Ik heb de cijfers er even bijgezocht. 3FM was in 20-49 nummer 1. 538 in 10+.

Afbeelding
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef: 21 okt 2021 13:54
En daarna bleven de cijfers doorstijgen. Aan Gerard zou het eerder liggen. Ik denk zeker dat er genoeg 3FM luisteraars waren die in 2015 en later liever Ekdom dan Giel hoorden.
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 21 okt 2021 15:51
Herman ven Schippers schreef: 21 okt 2021 13:54
En daarna bleven de cijfers doorstijgen. Aan Gerard zou het eerder liggen. Ik denk zeker dat er genoeg 3FM luisteraars waren die in 2015 en later liever Ekdom dan Giel hoorden.
Giel was toen idd voor mij al wel over zijn houdbaarheidsdatum heen. Al vond hij dat zelf ook, en was het meer de roep van bovenaf om gewoon te blijven zitten.
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 21 okt 2021 09:17
Een ochtendshow verlengen tor 10:00 uur kan voor betere luistercijfers zorgen,
Nou, Bart heeft het best beluisterde programma van alle zenders in Nederland, dus ik denk dat die switch om 9 uur na de drukke ochtendshow perfect is

En dan C&S 3 uur hadden op 3FM staat me niets meer van bij :D
Henkjan2016

StefanT schreef: 21 okt 2021 23:49
Pot schreef: 21 okt 2021 09:17
Een ochtendshow verlengen tor 10:00 uur kan voor betere luistercijfers zorgen,
Nou, Bart heeft het best beluisterde programma van alle zenders in Nederland, dus ik denk dat die switch om 9 uur na de drukke ochtendshow perfect is

En dan C&S 3 uur hadden op 3FM staat me niets meer van bij :D
Was toch echt 3 uur, op vrijdag na dan, toen zat Bart er met een uurtje.
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 22 okt 2021 00:13
Ja is ook al zo lang geleden :))
Henkjan2016

StefanT schreef: 22 okt 2021 00:15
Henkjan2016 schreef: 22 okt 2021 00:13
Ja is ook al zo lang geleden :))
Ook al is het al zo lang geleden, dan blijft het feitelijk incorrect.

Een beetje onderbouwing voor je post was al te vinden op wikipedia :D
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Om even terug te komen op de vraag van dit topic:

De muziekkeuze is momenteel een beetje het probleem. Ik merk bij mezelf dat een overdaad aan Nederlands product nu niet garant staat voor de meest fijne muziek. De laatste maand heb ik heel veel naar Radio Caroline geluisterd en de muziekkeuze daar bevalt me beter.
Verder valt het me op dat er wordt geteerd op het succes van de Top 2000. Heel veel platen uit de Top 2000 worden ook in de rest van het jaar geregeld gedraaid. Terwijl veel artiesten ook genoeg andere leuke nummers hebben uitgebracht.
Tenslotte lopen veel items al best lang in de programma's. Het zou geen kwaad kunnen om eens wat nieuwe spelletjes te bedenken. En Jeroen Kijk inde Vegte zou best wel eens kunnen stoppen als sidekick van JW. Laat hem gewoon lekker weer vaste invaller van de diverse programma's zijn tijdens de vakanties van de vaste DJ's.
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 22 okt 2021 16:48 Om even terug te komen op de vraag van dit topic:

De muziekkeuze is momenteel een beetje het probleem. Ik merk bij mezelf dat een overdaad aan Nederlands product nu niet garant staat voor de meest fijne muziek. De laatste maand heb ik heel veel naar Radio Caroline geluisterd en de muziekkeuze daar bevalt me beter.
Verder valt het me op dat er wordt geteerd op het succes van de Top 2000. Heel veel platen uit de Top 2000 worden ook in de rest van het jaar geregeld gedraaid. Terwijl veel artiesten ook genoeg andere leuke nummers hebben uitgebracht.
Tenslotte lopen veel items al best lang in de programma's. Het zou geen kwaad kunnen om eens wat nieuwe spelletjes te bedenken. En Jeroen Kijk inde Vegte zou best wel eens kunnen stoppen als sidekick van JW. Laat hem gewoon lekker weer vaste invaller van de diverse programma's zijn tijdens de vakanties van de vaste DJ's.
Radio Caroline is sowieso een fijne zender om af en toe naar te luisteren. Dan hoor je heel veel muziek die je in Nederland niet of nooit meer hoort.
Een overdaad aan Nederlands product doet het voor mij ook niet. Ik vind Radio2 een beetje gezapig momenteel. Je kan er prima naar luisteren. Maar als je een paar dagen niet luistert mis je ook niet veel. Ik luisterde meestal de speciale programma's Vinyl Friday. Platenpaleis en One Night Stenders. Nu ik me zo bedenk vooral een vrijdag luisteraar dus! Nu is Stenders weg. Vinyl Friday naar donderdag. Weer gemist en Platenpaleis naar zondag. Op die tijd ook nog nooit gehoord. Voor Annemieke of Gijs luister ik niet. Dus Radio2 daar luister ik zelf ook veel minder naar nu.

Beetje verandering in items, wat spannendere muziek en misschien hier en daar nog iets anders programmeren want de nieuwe programmering is weer een soort handjeklap voor omroepen geweest. Niet wat is het beste voor de zender. Maar iedere omroep een beetje zijn zin geven.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

2 en 3 samen smelten en 1 van de twee opheffen is de beste optie
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Henkjan2016

Echtwel schreef: 23 okt 2021 11:47 2 en 3 samen smelten en 1 van de twee opheffen is de beste optie
Radio 2 opheffen, is gewoon een commerciële zender die niets toevoegt aan het radiolandschap.

Ze kunnen de naam beter veranderen in ‘zeer beperkte Top 2000-radio’. DJs weg en je hebt een non-stop-zender met een zeer beperkte playlist.
Plaats reactie