Luistercijfers februari-maart 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Janno

Re: Luistercijfers februari-maart 2021

Bericht door Janno »

Het is allemaal marginaal, die verschuivingen. Wat betreft Veronica, ik ben zo iemand die radio 2 geregeld inruilt voor Veronica. Dat deed ik al vóór het vertrek van Stenders, maar dan pas na 16:00. Nu vaak al direct na de middag of zelfs ‘s ochtends al na JW start op. Nou ben ik maar één luisteraar, maar ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die alvast een voorschot neemt. Per slot van rekening werd de bonanza best goed beluisterd en nu dat er niet meer is zullen er ongetwijfeld meer mensen zoekende zijn.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 20 apr 2021 16:21 Het is allemaal marginaal, die verschuivingen. Wat betreft Veronica, ik ben zo iemand die radio 2 geregeld inruilt voor Veronica. Dat deed ik al vóór het vertrek van Stenders, maar dan pas na 16:00. Nu vaak al direct na de middag of zelfs ‘s ochtends al na JW start op. Nou ben ik maar één luisteraar, maar ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die alvast een voorschot neemt. Per slot van rekening werd de bonanza best goed beluisterd en nu dat er niet meer is zullen er ongetwijfeld meer mensen zoekende zijn.
Hier hetzelfde.

Aan de ontbijttafel staat Jan-Willem Start Op op en in de auto staat weer VI op. Overdag sowieso Veronica met Dennis Ruyer en Lindo Duval. Op dit moment schakel ik tijdens de middag drive-time terug naar Eddy Keur (goedemiddaaaaaaag ...), maar als Ruud de Wild weer terug is zal dat ook weer Veronica zijn.

In het weekend heb ik regelmatig Radio 2 op staan, hoewel Frank van 't Hof op zondagmiddag en het muziekcafé voor mij absolute uitschakelmomenten zijn.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 20 apr 2021 10:19 Talpa per saldo sowieso maar 1.1 pct gedaald totaal, ze mogen niet mopperen lijkt me.
Ik ben toch benieuwd hoe Talpa de cijfers in de groep 20-49 gaat communiceren. Daar blijft Talpa (fors) inleveren m.u.v. Veronica.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Kar schreef: 20 apr 2021 09:48 Het gaat hier vaak over Radio 2 en Q, maar wat radio 10 presteert met het beperkte kavel, wordt weinig besproken.

Radio 10 is bijna een jaar groter dan 538 en als de stijging doorzet maken ze kans om zelfs Q voorbij te gaan.

Ik zou de luistercijfers wel een berekend willen zien binnen het kavel bereik.
Nee dat denk ik niet,
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 20 apr 2021 16:56
Janno schreef: 20 apr 2021 16:21 Het is allemaal marginaal, die verschuivingen. Wat betreft Veronica, ik ben zo iemand die radio 2 geregeld inruilt voor Veronica. Dat deed ik al vóór het vertrek van Stenders, maar dan pas na 16:00. Nu vaak al direct na de middag of zelfs ‘s ochtends al na JW start op. Nou ben ik maar één luisteraar, maar ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die alvast een voorschot neemt. Per slot van rekening werd de bonanza best goed beluisterd en nu dat er niet meer is zullen er ongetwijfeld meer mensen zoekende zijn.
Hier hetzelfde.

Aan de ontbijttafel staat Jan-Willem Start Op op en in de auto staat weer VI op. Overdag sowieso Veronica met Dennis Ruyer en Lindo Duval. Op dit moment schakel ik tijdens de middag drive-time terug naar Eddy Keur (goedemiddaaaaaaag ...), maar als Ruud de Wild weer terug is zal dat ook weer Veronica zijn.

In het weekend heb ik regelmatig Radio 2 op staan, hoewel Frank van 't Hof op zondagmiddag en het muziekcafé voor mij absolute uitschakelmomenten zijn.
Ik heb niets met Eddy Keur, maar wat het weekend betreft zitten we op hetzelfde spoor :wink:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Romeo schreef: 20 apr 2021 13:58 Had niet verwacht dat Q sneller daalt dan Radio2
Ik ook niet en dat vind ik het enige opvallende in deze meting. Bij verreweg de meeste stations worden in dit topic conclusies getrokken op basis van een niet significant verschil van 0,1%. Dat is bij Q wel anders. Vorig jaar leek het een enkeltje marktleiderschap te worden, met enkel een hinderlijke onderbreking door de Top 2000. Deze trend is echter gebroken, de daling is zelfs meer dan bij Radio 2. Op deze manier blijft Radio 2 marktleider, die heb ik niet zien aankomen.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Kar schreef: 20 apr 2021 09:48 Het gaat hier vaak over Radio 2 en Q, maar wat radio 10 presteert met het beperkte kavel, wordt weinig besproken.

Radio 10 is bijna een jaar groter dan 538 en als de stijging doorzet maken ze kans om zelfs Q voorbij te gaan.
Zo beperkt is het kavel van Radio10 nou ook weer niet. In ieder geval niet muziek en presentatie technisch. Ze mogen alles doen wat ze willen net als Q en Radio2. Radio10 haalt ook nog de Regionale Brabant truc uit om de cijfers omhoog te krijgen.
Tone

Bericht door Tone »

Ik vind het wel opvallend dat 3FM zowel in 10+ als in de commerciële doelgroep cijfers stijgt. Vooral bij vrouwen in er een flinke stijging. Qua marktaandeel is het mannelijke aandeel nog wel hoger.

Zou het kantelpunt in de goede richting qua luistercijfers dan eindelijk gemaakt zijn?
petoi

Bericht door petoi »

Iets met een zwaluw en zomer, en er zijn de afgelopen jaren veel zwaluwen bij 3FM overgevlogen.
density1

Bericht door density1 »

Zo is dat. Het was zo'n rare meting met weinig echte verschuivingen in de overall cijfers dat het de volgende meting wel weer helemaal anders kan vallen voor 3FM maar ook andere zenders.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 20 apr 2021 22:31

Zo beperkt is het kavel van Radio10 nou ook weer niet. In ieder geval niet muziek en presentatie technisch. Ze mogen alles doen wat ze willen net als Q en Radio2. Radio10 haalt ook nog de Regionale Brabant truc uit om de cijfers omhoog te krijgen.
Het bereik van Radio 10 is wel beperkt ten opzichte van Radio 2 en Q Music. Wat zal het bereik van Radio 10 zijn? 70%?
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 21 apr 2021 18:07
jessica schreef: 20 apr 2021 22:31

Het bereik van Radio 10 is wel beperkt ten opzichte van Radio 2 en Q Music. Wat zal het bereik van Radio 10 zijn? 70%?
Is dat bereik geografisch of in aantallen luisteraars? Als je bijvoorbeeld in Drenthe niet goed beluisterbaar bent scheelt dat niet zoveel want daar wonen minder mensen. Als dat de 30% dekking is die je mist valt het wel mee (voorbeeld)
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Ik zou de luistercijfers wel een berekend willen zien binnen het kavel bereik.
Radio 10 is juist niet aan het stijgen. In een jaar tijd van 10,7 % naar 10,2%.
Plaats reactie