Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Bericht door big T »

WinnaarRadioring2023 schreef: 19 apr 2021 17:57

Zo betrouwbaar zijn de ondertekenaars van de petitie dus. Willen geen feest, want gevaarlijk, maar willen wel komen demonstreren en rellen. Man, man man, wat een volk.
Ik heb ook ondertekend en nu zeg je dat ik wel kom, om te demonstreren?
Das wel heel erg generaliserend bezig zijn, om alles op 1 hoop te moeten gooien.
Iets met veel te kort door de bocht en daar finaal uit vliegen?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

big T schreef: 19 apr 2021 19:14
WinnaarRadioring2023 schreef: 19 apr 2021 17:57

Zo betrouwbaar zijn de ondertekenaars van de petitie dus. Willen geen feest, want gevaarlijk, maar willen wel komen demonstreren en rellen. Man, man man, wat een volk.
Ik heb ook ondertekend en nu zeg je dat ik wel kom, om te demonstreren?
Das wel heel erg generaliserend bezig zijn, om alles op 1 hoop te moeten gooien.
Iets met veel te kort door de bocht en daar finaal uit vliegen?
Had het inderdaad beter moeten omschrijven, want ik denk niet dat er 300.000 mensen naar Breda zouden zijn gegaan. Je heb gelijk.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Kijk het initiatief is goed alleen de timing was beroerd doe het als alle cijfers naar beneden zijn. Ze hadden op het kantoor van 538 moeten zeggen goed idee doen we nu niet.
castmember

Bericht door castmember »

Deradiokenner schreef: 19 apr 2021 21:11Kijk het initiatief is goed alleen de timing was beroerd doe het als alle cijfers naar beneden zijn. Ze hadden op het kantoor van 538 moeten zeggen goed idee doen we nu niet.
Ja, en maak er dan iets van een zomerfeest van op een niet-stads-locatie (Brouwersdam ofzo) Snap de frustratie van de zorg ook wel dat ongeveer in het zicht van je werkplek onnodige risico’s worden genomen aan de andere kant moeten we wel weer een keer open. Straks als de druk op de ziekenhuizen daalt wordt het excuus “gun ons ook een moment ademruimte” en ik snap het, maar het kan niet de enige moverende reden zijn. Verder vraag ik me ook af of we al die testen echt in Nederland moeten doen. Zijn er geen cijfers uit andere landen die we kunnen gebruiken om te redeneren of theaters, concerten binnen, buiten, groot of klein weer goed kunnen?!? Maar waarom lijkt het alsof we in Nederland alleen het wiel uit moeten vinden en daar voor ieder detail een fieldlab moeten opzetten.

Ik kan in Duitsland, Belgie, Frankrijk geen soortgelijke evenementen vinden die onder het mom van test worden gedaan.

Dus ja, slechte timing, slechte locatie en slechte uitleg van de reden waarom dit evenement belangrijk is voor de test. Sneu voor 538 en iedereen die een ticket had. Maar ik begrijp wel dat de vergunning uiteindelijk niet is afgegeven.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Eerst denk dan doen 538.
Krijgen de toeleveranciers wel ook hun geld ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Kar

Bericht door Kar »

Het is echt bizar wat er gebeurt in Nederland. Er ontstaat een tweedeling die gevaarlijk is. Als je kijkt naar de Animo voor dit evenement, dan geeft dat de behoefte onder de jeugd aan.
Volgens mij is het gecontroleerd een evenement houden een mooi compromis.
Volgens mij is het evenement niet het probleem, maar de trage vaccinatie snelheid van de GGD.
Tone

Bericht door Tone »

Kar schreef: 20 apr 2021 11:21 Het is echt bizar wat er gebeurt in Nederland. Er ontstaat een tweedeling die gevaarlijk is. Als je kijkt naar de Animo voor dit evenement, dan geeft dat de behoefte onder de jeugd aan.
Volgens mij is het gecontroleerd een evenement houden een mooi compromis.
Volgens mij is het evenement niet het probleem, maar de trage vaccinatie snelheid van de GGD.
Nee, niet de GGD. Die zijn al ingericht om sneller te kunnen prikken zodra er meer geleverd wordt. Levering van de farmaceuten is het probleem. Het andere probleem in dat de inkoop door de EU niet zo goed is gegaan. Qua prikken lopen we in alle EU landen ongeveer gelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=ufXr7Tvcj_k (Explainer van NOS op 3)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 20 apr 2021 07:39 Eerst denk dan doen 538.
Krijgen de toeleveranciers wel ook hun geld ?
Neem aan dat er voor reeds geleverde werkzaamheden in rekening zal worden gebracht. Er zal wel een clausule in de overeenkomsten en contracten staan.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Johanneke schreef: 19 apr 2021 17:43
Daan! schreef: 19 apr 2021 17:07 Want we gunnen elkaar niets meer.
100 procent eens. Dit land wordt gegijzeld door de zorg.. Hoe komt dit ooit nog goed?
De druk op de zorg is hoger dan ooit, maar de zorg gijzelt dit land?

Ga deze denkwijze even uitleggen aan de 20.000 doden en iedereen die ziek is geweest afgelopen jaar. Op de IC waar de medewerkers zich dag en nacht uit de naad werken om mensen in leven te houden. Ondergewaardeerd, want een loonsverhoging zat er zogenaamd niet in. En een bonus, dara moest "een keuze in gemaakt worden". Rot toch op.

Het ONGEMAK dat jij en ik ervaren op dit moment staat in geen enkele verhouding tot je uitspraak en het enorme lijden dat COVID-19 veroorzaakt.

Onverantwoordelijke mensen gijzelen de zorg. Mensen die dit al een jaar niet serieus nemen, opgehitst door social media, die zorgen ervoor dat alles alleen maar langer duurt. De mensen die GGD'ers bedreigen, die illegaal feestjes organiseren, die de complete kolder die hun social bubbel ingepompt wordt, geloven. De mensen die pas gaan nadenken als zij, of hun dierbaren, ZELF op de IC liggen met 41 graden koorts.

Dit event houden was en blijft onverantwoordelijk.
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 20 apr 2021 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Mawanella

Bericht door Mawanella »

Yes, het gaat lekker niet door -+dance
Die hele 538 Oranjedag is niets minder dan een proefevenementje waar anderen juist meer lijden dan dat er te winnen valt. Dat hele zaakje stinkt vanaf uur 1.De burgemeester van Breda verdient wel 10 extra lintjes. -bier
castmember schreef: 19 apr 2021 22:16
Ja, en maak er dan iets van een zomerfeest van op een niet-stads-locatie (Brouwersdam ofzo) Snap de frustratie van de zorg ook wel dat ongeveer in het zicht van je werkplek onnodige risico’s worden genomen aan de andere kant moeten we wel weer een keer open. Straks als de druk op de ziekenhuizen daalt wordt het excuus “gun ons ook een moment ademruimte” en ik snap het, maar het kan niet de enige moverende reden zijn. Verder vraag ik me ook af of we al die testen echt in Nederland moeten doen. Zijn er geen cijfers uit andere landen die we kunnen gebruiken om te redeneren of theaters, concerten binnen, buiten, groot of klein weer goed kunnen?!? Maar waarom lijkt het alsof we in Nederland alleen het wiel uit moeten vinden en daar voor ieder detail een fieldlab moeten opzetten.

Ik kan in Duitsland, Belgie, Frankrijk geen soortgelijke evenementen vinden die onder het mom van test worden gedaan.

Dus ja, slechte timing, slechte locatie en slechte uitleg van de reden waarom dit evenement belangrijk is voor de test. Sneu voor 538 en iedereen die een ticket had. Maar ik begrijp wel dat de vergunning uiteindelijk niet is afgegeven.
Stof doet tot nadenken. :D Fantastiche betoog. Ik buig voor U. :cool:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

rutgrrr schreef: 20 apr 2021 16:23 Dit event houden was en blijft onverantwoordelijk.
Dat ben ik met je eens, maar ook jij schiet wel een beetje door. Ik denk ook niet dat de zorg het land gijzelt, al is het maar omdat ook ziekenhuizen pleiten voor ioen terrassen.
Rock 'n roll is better than music!
Romeo

Bericht door Romeo »

Wel apart dat over een uur bekend wordt dat er versoepeld gaat worden, zodat dit soort onzin alsnog door kan vinden, niet de Oranjedag maar die andere Fieldlabevenementen voor 1 miljard euro
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Romeo schreef: 20 apr 2021 18:08 Wel apart dat over een uur bekend wordt dat er versoepeld gaat worden, zodat dit soort onzin alsnog door kan vinden, niet de Oranjedag maar die andere Fieldlabevenementen voor 1 miljard euro
De Fieldlab evenementen zijn integraal onderdeel van het coronabeleid. Deze zijn er parallel aan beperkingen die opgelegd worden. Versoepelen betekent niet dat er meer testevenementen komen, eerder minder.

Logisch? Nee, coronabeleid :???:
Rock 'n roll is better than music!
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Ik ben 'opgelucht' dat 538 Oranjedag niet doorgaat. Ik kom (volgens mij) hier reacties tegen dat we elkaar niets meer gunnen, maar begrijp me niet verkeerd. Ik zou ook graag weer meer vrijheden willen en ik ken ook mensen die zich voor de testreizen naar Rhodos/Gran Canaria aanmelden waarbij je praktisch dagelijks getest wordt. Ik gun dat hen ook en baal net zo hard mee als ze niet tot de gelukkige horen.
Wat echter niet was uit te leggen is dat 538 Oranjedag hun eigen horecamensen mee zou nemen en het terras op een steenworp afstand gedwongen dicht moet blijven.
Tevens heb ik begrepen dat het Chasséveld in Breda uitkijkt op het ziekenhuis. Je zal maar tijdens het festival dienst hebben als IC-verpleegkundige. Die zullen wel even gezegd hebben tegen elkaar: morgen liggen er hier 100 van de 10.000 man en in de andere ziekenhuizen ook nog héél veel mensen. Wellicht was een ander veld kiezen een betere optie geweest?
De druk op de teststraten zou dan ook heel groot worden omdat er 10.000 man een (recent) negatief testresultaat moeten kunnen tonen. Dat is wel even wat anders dan een pretpark wat ook groot is; maar zeker geen 10.000 man per dag trekt.
Bovendien wil je rellen voorkomen want zoals ik het afgelopen maandag las kreeg de politie steeds meer signalen dat er voor- en tegenstanders van het coronabeleid zouden komen wat veiligheidsrisico's meebrengt.

Ook zegt het veel dat er 370.000 keer in korte tijd een petitie werd getekend.
En natuurlijk komen Lowlands/Down the Rabbit Hole etc. er allemaal weer aan, maar daarvoor is voor alles meer voorbereidingstijd.
castmember

Bericht door castmember »

Daan0612 schreef: 21 apr 2021 17:43Ook zegt het veel dat er 370.000 keer in korte tijd een petitie werd getekend.
En van die 370.000 handtekeningen die eronder staan zijn er denk 250.000 echte handtekeningen en de andere zijn trollen of mensen die er niets mee te maken hebben (zag bij plaatsnamen USA en UK terugkomen :???: ). Verder vraag ik me wel af of deze mensen straks ook thuis blijven als je weer naar een terrasje mag of zonder afspraak mag winkelen om de zorg niet teveel te belasten?!?

Ik heb zelf altijd een beetje moeite met die online petities, het is een ideale manier voor de boze blanke man om eens even overal een krabbeltje onder te zetten om de boosheid te laten blijken, mogelijk zelfs zonder de verdere diepgang van de petitie te kennen. En er is een reden voor die petitie, en ik snap die reden ook . . . maar uiteindelijk willen we straks als er weer lagere cijfers zijn en het in de ziekenhuizen wat rustiger is ook weer naar concerten en theaters toe. Dus het testen is zeker niet verkeerd om te doen om zo ook kennis op te doen over hoe een evenement veilig te laten plaatsvinden. In die zin sta ik ook niet negatief tegenover Fieldlab. Maar ik zou wel graag enkele dingen anders zien;

- Fieldlab niet alleen iets Nederlands maken maar Europees
- De tests veel duidelijker van een casus voorzien wat er wordt onderzocht
- 5x controleren of het soort event en de locatie wel goed zijn

De Efteling krijgt met de Fieldlab testcriteria het niet voor elkaar om de benodigde 8.000 man uit te nodigen en moet het event afblazen. 538 moet het evenement afblazen vanwege een beroerd gekozen locatie en het niet betrekken van de lokale ondernemers. En enkele Fieldlabs in musea hebben niet de juiste data opgeleverd omdat er maar enkele museumbezoekers kwamen opdagen op die dagen.

Ik vind Fieldlab's niet gek, en dat dit geld moet kosten ook niet, maar ik mis de organisatie en structuur in wat ze doen, en het lijkt net een schot hagel in plaats van precisiewerk.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Plaats reactie