Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Bericht door Pascal. K »

538 oranjedag is gecanceled
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

Pascal. K schreef: 19 apr 2021 17:02 538 oranjedag is gecanceled
Bericht van 538 dat via https://www.facebook.com/538nl hierbij hoort:

Gemeente Breda geeft vanwege veiligheidsredenen geen vergunning voor 538 Oranjedag en dus komt 538 met een alternatief Koningsdagfeest voor 17 miljoen mensen op radio, online en tv. Met 538 Oranjedag wilde 538 als Fieldlab-evenement bijdragen aan de organisatie van veilige en verantwoorde evenementen in de toekomst. Alle 10.000 bezoekers krijgen het volledige bedrag van hun ticket automatisch terug. We gaan er alles aan doen om samen met de 538-dj’s en artiesten alsnog op 27 april het Koningsdaggevoel bij 17 miljoen mensen thuis te brengen. Want Koningsdag = 538!
Daan!

Bericht door Daan! »

Want we gunnen elkaar niets meer.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Daan! schreef: 19 apr 2021 17:07 Want we gunnen elkaar niets meer.
Er waren tevens signalen dat er demonstraties en rellen zouden plaatsvinden van zowel voor als tegenstanders van alles Wat doet spelen.

Heeft niets met gunnen te maken...
Johanneke

Bericht door Johanneke »

100 procent eens. Dit land wordt gegijzeld door de zorg.. Hoe komt dit ooit nog goed?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Het doorgaan was eerder een dikke vinger naar horeca die op tientallen meters er vandaan mocht aanzien vanaf het gesloten terras konden toekijken.

De volgorde is niet te verkopen. Geef eerst de horeca en de kleine evenementen de ruimte.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Pascal. K schreef: 19 apr 2021 17:22
Er waren tevens signalen dat er demonstraties en rellen zouden plaatsvinden van zowel voor als tegenstanders van alles Wat doet spelen.

Zo betrouwbaar zijn de ondertekenaars van de petitie dus. Willen geen feest, want gevaarlijk, maar willen wel komen demonstreren en rellen. Man, man man, wat een volk.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ doe eens rustig man. :mad:

Johanneke schreef: 19 apr 2021 17:43
100 procent eens. Dit land wordt gegijzeld door de zorg.. Hoe komt dit ooit nog goed?
Het is, wat mij betreft, niet zwart wit. Ik gun een groep medelanders heus een feestje, ook in deze barre tijden. Maar, splits het op in 2 / 3 duizend mensen, verspreid over het land en niet op plekken waar andere medelanders, met een eigen horeca zaak oid, de ogen uitgestoken wordt.

538 had ook niet het frame 'Oranjefeest' moeten gebruiken. Teveel een associatie met Koningsdag feest in Breda.
Want dat is wél wat ze ervan wilden maken, volgens mij: een klein 'Koningsdagfeestje' ..
Het begon voor mij al op vrijdagmorgen met Frank en Chris de Luxe. Die praatten hierover alsof het 'business as usal' was, de voorpret voor dat feest.

Terwijl.. er vanuit Fieldlab NIET sec. over een feest gesproken wordt .. maar een test/experiment.. Wetenschappelijk onderzoek. Waarvoor je geen 10 duizend mensen nodig hebt, hoorde ik een gedragswetenschapper vanochtend bij BNR vertellen.. met 1000 mensen kom je aan dezelfde, representatieve, steekproef.

Kortom, gewoon niet goed over nagedacht OF wel maar andere keuzes gemaakt en 'jan publiek' (deels) onderschat. :D
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pascal. K schreef: 19 apr 2021 17:52 Het doorgaan was eerder een dikke vinger naar horeca die op tientallen meters er vandaan mocht aanzien vanaf het gesloten terras konden toekijken.

De volgorde is niet te verkopen. Geef eerst de horeca en de kleine evenementen de ruimte.
Ik heb de petitie niet ondertekend, omdat ik deze te eenzijdig opgesteld vond. Wel vond ik het Fieldlab expiriment met Radio 538 zeer onwenselijk. Dat gaat niet om veiligheid of menaen feestjes misgunnen, dat gaat om aspecten die Pascal hier ook aangeeft.

Ik begrijp dat de gemeente nu het besluit genomen heeft. Ik had het sterker gevonden als Radio 538 zelf had ingezien dat dit niet kan.
Oortjes schreef: 18 apr 2021 13:37 Het gaat erom dat Radio 538 meewerkt aan expiriment voor samenleving die we niet moeten willen, een dikke middelvinger opsteekt naar horeca in Breda en wel heel uitbundig feest voor de deur van Amphia. Dan kan je wijzen maar de overheid , maar ook zelf nadenken.
En dat heeft niet met misgunnen of gijzelen te maken. Gooi de terrassen open en organiseer buitenfeestjes op kleinere schaal. Dan is er niks aan de hand en kunnen miljoenen mensen genieten.
Rock 'n roll is better than music!
Durashift

Bericht door Durashift »

Eerlijk, ik had dit adformatie artikel niet gelezen toen ik mijn reactie tikte. Kom het nu tegen (op zoek naar iets anders).
Kennelijk denkt een professional er ook zo over. :wink:
(..) Volgens Jos Govaart, oprichter en directeur van het Rotterdamse pr-bureau Coopr en Bredanaar van huis uit, heeft de rommelige en ‘onnavolgbare communicatie’ bijgedragen aan de ontstane onrust. De framing van Radio 538 speelt daarin een belangrijke rol, vindt Govaart. ‘De zender zegt in een reactie wel dat het de ontstane situatie betreurt, maar het heeft de Oranjedag zelf neergezet onder de slogan: ‘We mogen weer’. Het is vooral als een feest gebracht, en niet als experiment. Ik zou verwachten als dit een belangrijke test is, er duidelijk wordt gemaakt waarom is het zo noodzakelijk dat er 10 duizend mensen bij elkaar komen. Hoe gaat dat ons helpen? Dat is door geen van de partijen verteld.’(..)
Luistercijfers?.. trage shit mensen.. :lol:
(..)Kenners denken dat de schade voor 538 ondanks de commotie beperkt zal blijven. ‘Luistercijfers zijn slow business’, zegt Rogier Bruggeman van mediabureau Zigt. ‘Ik kan me niet voorstellen dat dit een dip voor 538 zou betekenen.’ (..)
https://www.adformatie.nl/reputatiemana ... afgeroepen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maar goed, 538 had enkele tickets geveild voor de voedselbanken.. dat geld komt er dan nu ook niet.

Wellicht dat de mensen die de petitie hebben getekend, een paar euro willen doneren aan de voedselbanken, ter compensatie?
538 kan misschien ook een donatieknop hiervoor maken?

Ik heb ervoor gekozen om 2 gezinnen voor een weekje aan voedsel te helpen,. (komt misschien over als borstklopperij maar zo is het niet bedoeld).

https://voedselbankennederland.nl/steun ... k-donatie/

Oortjes schreef: 19 apr 2021 18:10 (..)
Ik begrijp dat de gemeente nu het besluit genomen heeft. Ik had het sterker gevonden als Radio 538 zelf had ingezien dat dit niet kan.

(..)
Ja, ik ook. Maar dat dit niet zou gebeuren was voor mij voor afgelopen weekend al duidelijk. Toen werd al verwezen naar de autoriteiten die, formeel, de opdrachtgever waren..

Volgens mij heeft de burgemeester van Breda zich vanmiddag ook wel in de kou voelen staan.. Eerder vanochtend was hij nog vol overtuiging dat het kon.. (volgens mij mede omdat hij de 'bazen' in Den Haag niet voor het hoofd wilde stoten..).. maar die kerels zeiden later op de dag doodleuk dat de beslissing over het wel of niet doorgaan aan de gemeente was.. (wat formeel dan misschien zo mag zijn vanwege de evenementenvergunning). Komt op mij toch over als 'wij trekken onze verantwoording hiervoor af'.
Daan!

Bericht door Daan! »

Pascal. K schreef: 19 apr 2021 17:22

In dit geval eens. Hoewel die demonstranten ook niet gunnen natuurlijk.
Daan!

Bericht door Daan! »

Pascal. K schreef: 19 apr 2021 17:52 Het doorgaan was eerder een dikke vinger naar horeca die op tientallen meters er vandaan mocht aanzien vanaf het gesloten terras konden toekijken.

Maar zoals eerder in dit topic gezegd, dat blijft een verkeerde keuze van de politiek en niet van 538. Maar volgens mij ben je dat eens met me.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Durashift schreef: 19 apr 2021 18:25 Volgens mij heeft de burgemeester van Breda zich vanmiddag ook wel in de kou voelen staan.. Eerder vanochtend was hij nog vol overtuiging dat het kon.. (volgens mij mede omdat hij de 'bazen' in Den Haag niet voor het hoofd wilde stoten..).. maar die kerels zeiden later op de dag doodleuk dat de beslissing over het wel of niet doorgaan aan de gemeente was.. (wat formeel dan misschien zo mag zijn vanwege de evenementenvergunning). Komt op mij toch over als 'wij trekken onze verantwoording hiervoor af'.
Ach, Paul Depla kan wel wat hebben van VVD-ers :razz:
Rock 'n roll is better than music!
Durashift

Bericht door Durashift »

Daan! schreef: 19 apr 2021 18:37

Maar zoals eerder in dit topic gezegd, dat blijft een verkeerde keuze van de politiek en niet van 538. (..)
Dat ben ik niet met je eens. Talpa / 538 had ook tegen de overheid kunnen zeggen: wij doen dat feest pas als de horeca (ter plaatse) ook buiten open mag. Nu drukte, naar mijn mening, 538 wel een beetje hun snor op dit punt, zogezegd.
Sqwest

Bericht door Sqwest »

538 is gevraagd om een evenement te organiseren in samenwerking met Fieldlab, dus 538 heeft niks verkeerd gedaan. Natuurlijk krijgen/kregen ze hierdoor exposure, die ze naar mijn mening ook terecht krijgen omdat ze altijd groots uitpakken met Koningsdag.

Jammer dat het niet doorgaat, had toch een stapje naar het normaal geweest.
Plaats reactie