Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Bericht door Orange »

Oortjes schreef: 15 apr 2021 17:15
Daan! schreef: 14 apr 2021 22:43 Lijkt mij niet. Zie argumentatie van Orange.
Een kapper en een kroeg is echt een andere verhouding. Radio 538 maakt de keuze om een feest met duizenden mensen te organiseren voir de deur van nensen die in mineur zitten omdat ze (m.i. onterecht) geen terrassen mogen openen. Dat de overheid 538 stimuleert en de jroegen naar de afgrond helpt, doet niets af aan de keuze van 538. Het is zoiets als een polonaise lopen langs een begrafenisstoet.

Een kapper biedt heel andere dienstverlening. Dat is echt anders.
Het klopt idd dat een kapper een andere dienstverlening heeft dan een kroeg. Maar dat wist iedereen hier toch wel?

De vergelijking die ik maakte, komt ook niet voort uit het type dienstverlening, maar uit een activiteit die potentieel tot besmetting leidt. Daarmee is een kapper of een terras prima vergelijkbaar. Waarom een kapper wel open en terras niet? Misschien was andersom wel logischer geweest. Maar dat is een keuze van De Jonge en Rutte, dus moet een kroegbaas dat een kapper niet gaan verwijten. Net als dat ze het 538 niet moeten verwijten. Laten we blij zijn voor degenen die wel open mogen en als je het er niet mee eens bent, elkaar niet de schuld geven, maar naar het wanbeleid van Rutte en De Jonge verwijzen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

remco_k schreef: 15 apr 2021 18:12
Oortjes schreef: 15 apr 2021 17:15 doet niets af aan de keuze van 538. Het is zoiets als een polonaise lopen langs een begrafenisstoet.
Niet helemaal goede vergelijking.
Het is de polonaise lopen langs iemand die heel ziek is, maar binnenkort weer helemaal beter wordt. Hij mag alleen nog effe niet meedoen.
Laat ff weten als je ernstig ziek bent. Dan organiseer ik een houseparty voor je deur, met instemming van de overheid. En dan niet zeuren, want blijkbaar vindt de overheid het dan nodig!

En mocht je house leuk vinden als je ziek bent, ben ik de vervelendste niet. Dan vraag ik Frans Bauer.
Rock 'n roll is better than music!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 15 apr 2021 18:55 Maar dat is een keuze van De Jonge en Rutte, dus moet een kroegbaas dat een kapper niet gaan verwijten. Net als dat ze het 538 niet moeten verwijten. Laten we blij zijn voor degenen die wel open mogen en als je het er niet mee eens bent, elkaar niet de schuld geven, maar naar het wanbeleid van Rutte en De Jonge verwijzen.
We zijn heel veel eens, één punt niet. Dat is dat Radio 538 ook een eigen verantwoordelijkheid heeft. Die kapper is nodig voor iedereen, dat is dat feestje van Radio 538 niet.

Ik mag iedere avond naar buiten en mijn vrouw niet, als gevolg van de avondklok. Dan ben ik toch een lul als ik haar om half tien alleen naar huis laat gaan en Snip en Snap daar de schuld van geef?
Rock 'n roll is better than music!
Hitje

Bericht door Hitje »

Feestje zojuist uitverkocht en 1 miljoen (!) geïnteresseerde. Kan me ook even geen Nederlands outdoor concert herinneren met zoveel belangstellende.

Een groot festival is voor vele dus heel erg nodig wat ik overigens wel kan begrijpen na al het gedoe van afgelopen jaar. Leuk voor 538 dat de overheid hier aan meewerkt maar inderdaad erg krom en niet uit te leggen aan de horeca!
''Spotify?''
Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef: 15 apr 2021 19:04
Orange schreef: 15 apr 2021 18:55 Maar dat is een keuze van De Jonge en Rutte, dus moet een kroegbaas dat een kapper niet gaan verwijten. Net als dat ze het 538 niet moeten verwijten. Laten we blij zijn voor degenen die wel open mogen en als je het er niet mee eens bent, elkaar niet de schuld geven, maar naar het wanbeleid van Rutte en De Jonge verwijzen.
We zijn heel veel eens, één punt niet. Dat is dat Radio 538 ook een eigen verantwoordelijkheid heeft. Die kapper is nodig voor iedereen, dat is dat feestje van Radio 538 niet.

Ik mag iedere avond naar buiten en mijn vrouw niet, als gevolg van de avondklok. Dan ben ik toch een lul als ik haar om half tien alleen naar huis laat gaan en Snip en Snap daar de schuld van geef?
Tja, of een kapper of een feestje het meest nodig is, verschilt denk ik per persoon.
In vergelijkingen ben je vandaag niet zo sterk. Waarom zou jij na 22u wel naar buiten mogen en jouw vrouw niet als jullie beiden op dezelfde plek elders zijn?
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

De cijfers laten steeds meer zien dat Nederland zo ontiegelijk klaar is met Corona; alleen is Corona nog niet klaar met ons.
Niet alleen dit voorbeeld dat er 1 miljoen mensen zich voor een evenement over een kleine 10 dagen inschrijven. En dat terwijl er maar plek is voor 10.000 mensen.
Ook de proefreis naar Rhodos van Sunweb die nu bezig is waarbij je bijna dagelijks getest wordt voor 189 man trok 25.000 aanmeldingen.
Het ‘testen voor toegang’ wordt niet (meer) als drempel gezien. Als men naar bijvoorbeeld de Efteling wil is het ineens geen bezwaar om eerst even een sneltest in Tilburg (of waar dan ook) te doen voor je naar Kaatsheuvel rijdt.
De parken zelf hebben er alleen moeite mee, bijvoorbeeld Toverland Sevenum blijft als protest dicht.

Ik hoop niet dat ik zo oud moet worden... Het zou fijn zijn als de spontaniteit weer terugkomt en je ‘s ochtends kunt bedenken dat je gaat ‘statten’ zonder allerlei rompslomp.
Tone

Bericht door Tone »

Daan! schreef: 15 apr 2021 18:33
Deradiokenner schreef: 15 apr 2021 18:06
Daan! schreef: 14 apr 2021 21:07 Alleen ligt dat niet aan 538, maar aan de overheid.
538 had beter moeten weten, maar staat op de tafel te springen. En tuurlijk prima dat er geëxperimenteerd wordt maar het is wel scheef dat dit wel mag maar mijn terras mag niet open en daar komen geen 10000 man kan ik je wel vertellen!
Nee de overheid moet in het achterhoofd houden dat de kans dat iemand buiten besmet raakt, dusdanig klein is dat alle terrassen gewoon open hadden kunnen blijven.
Dat kan nu gelijk op grote schaal onderzocht worden door middel van het fieldlab. Is in principe een groot terras met 10.000 man, meer beweging en waarschijnlijk meer contactmomenten. Als het klopt wat je zegt Daan, dan zal dit weinig tot geen besmettingen moeten opleveren. Als dat zo is, zouden terrassen en buitenactiviteiten ook weer mogelijk moeten zijn wat mij betreft. De conclusies van het fieldlabonderzoek moeten het uitwijzen.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Maar wat onderzoek je dan nu... of het mogelijk is een evenement te houden met vooraf (en achteraf?) geteste mensen?
Dat zal best kunnen, maar het is toch niet wat we willen (hoop ik)?

Bij controle op vaccinatie kan ik me nog iets voorstellen, maar een test voor elke keer dat je ergens (pretpark, festival, terras, horeca, sport) naartoe wilt, is naast omslachtig en duur ook gewoon ongewenst wat mij betreft.
Orange

Bericht door Orange »

Zwarte Stoomboot schreef: 16 apr 2021 07:24 Bij controle op vaccinatie kan ik me nog iets voorstellen, maar een test voor elke keer dat je ergens (pretpark, festival, terras, horeca, sport) naartoe wilt, is naast omslachtig en duur ook gewoon ongewenst wat mij betreft.
Dan doe jij toch voorlopig nog niets. Kunnen de mensen die het wel willen, wel weer van alles doen. Ook vooral fijn voor de branches die nu niets kunnen en met testen wel.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Orange schreef: 16 apr 2021 08:08
Zwarte Stoomboot schreef: 16 apr 2021 07:24 Bij controle op vaccinatie kan ik me nog iets voorstellen, maar een test voor elke keer dat je ergens (pretpark, festival, terras, horeca, sport) naartoe wilt, is naast omslachtig en duur ook gewoon ongewenst wat mij betreft.
Dan doe jij toch voorlopig nog niets. Kunnen de mensen die het wel willen, wel weer van alles doen. Ook vooral fijn voor de branches die nu niets kunnen en met testen wel.
Ook prima. Maar dan is het gewoon een versoepeling, geen onderzoek. Althans geen onderzoek dat tot iets zinnigs leidt (maar wel erg veel geld kost).
big T

Bericht door big T »

Geld moet rollen, en dat gaat gebeuren.
Kunnen we van alles van vinden maar er was een kamer brede meerderheid hier voor.
De uitvoering, tja we hebben een rechts beleid dus geld moet rollen naar diepe zakken.
Met radio heeft het niet veel van doen, behalve dan een naam van een radio station.
petoi

Bericht door petoi »

Zwarte Stoomboot schreef: 16 apr 2021 07:24 Maar wat onderzoek je dan nu... of het mogelijk is een evenement te houden met vooraf (en achteraf?) geteste mensen?
Dat zal best kunnen, maar het is toch niet wat we willen (hoop ik)?

Bij controle op vaccinatie kan ik me nog iets voorstellen, maar een test voor elke keer dat je ergens (pretpark, festival, terras, horeca, sport) naartoe wilt, is naast omslachtig en duur ook gewoon ongewenst wat mij betreft.
Het is enerzijds gedragonderzoek, iedere bezoeker kreeg bij eerdere evenementen een tag op die je exacte positie bepaalde en waar iedereen stond en of je met mensen in contact komt en of je dan als je ziek bent andere mensen aansteekt.
En dan delen ze ook nog eens mensen op die nog aan bepaalde voorwaarden moesten voldoen. (wel drinken, wel mondkapje op, looplijnen, blijven zitten bij concert en combinaties ervan) Daarmee kan je zien van wat nu als we niet hadden getest en 1 persoon was wel ziek, hoeveel mensen had hij dan waarschijnlijk besmet.
Nu bleek laatst al dat mondkapjes opdoen tijdens een concert totaal niet werd opgevolgd dus als je de boel wil open gooien zijn mondkapjes nutteloos want dat doet toch niemand. En zo ga je veel scenario's door.

Want mocht er straks toch een nieuwe variant zijn waar de vaccins niet goed of helemaal niet tegen werken dan heb je dat soort onderzoek nodig om de impact van die evenementen op besmettingsgetal nauwkeuriger te bepalen. Dus wanneer verbied je concerten in de Ziggo, een kleinere zaal of Lowlands/Pinkpop.
Of je kan het onderzoek gebruiken om te bepalen wanneer dit soort activiteiten wel weer mogelijk zijn straks in juni/juli/augustus.
Mawanella

Bericht door Mawanella »

djvinnieman schreef: 14 apr 2021 19:21 Heb totaal niks met Radio 538 en hun oranje evenementen.
Laat staan dat ik er ook uberhaubt naar luister.
Muziek en artiesten die ze brengen is niet onze genre en de dj's zijn mateloos irritant te noemen.
Dit.
En het is wel degelijk een messteek voor de (lokale) horeca. Om het mom van gedragonderzoek, wordt er toch geld verdient wat sommige ondernemers mis kunnen lopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Als alle virusdeskundigen hier hun mening verder ventileren op ‘feesboek’, dan kan hier over radio en dit evenement worden geschreven.

Persoonlijk begrijp ik de frustratie van de horeca ondernemers in Breda, maar dit rebelse, het opzoeken van de randen van de wet en het doen wat wel mogelijk is, dat is wat Radio 538 groot heeft gemaakt. Goed dat ze dat weer even laten zien.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

Hoezo rebelse en opzoeken randen van de wet? Dit is juist ism de overheid georganiseerd?
Wat steekt is dat 538 onder toezicht en toestemming van de overheid dit mag doen, terwijl 2 straten verderop horeca-ondernemers het water aan de lippen hebben staan en men van te voren juist de samenwerking met die ondernemers had moeten opzoeken. Die ondernemers hebben die inkomsten hard nodig.
Plaats reactie