Welke richting je ook kiest denk ik wel dat je je moet realiseren dat de wereld qua mogelijkheden tot muziek luisteren immens is veranderd tov bijv. 2013. In die tijd was 3FM bijna het enige ‘alternatief’. En waren er een stuk minder mogelijkheden om overdag aan muziek te komen die exact je smaak vertegenwoordigde. Dat is nu totaal anders omdat je door bijv. onbeperkte databundels op mobiele telefoon niet meer gebonden bent aan FM radio. Ik kan bijv. via mijn telefoon overal KINK, Spotify of een andere zender luisteren. Dus ik hoef me in een uur luisteren niet door 5 pophits, Nederlandstalig of.... te worstelen om de andere 5 nummers die wel mijn smaak zijn te horen. Kort gezegd; ‘ik wil rock/dance/alternative/heavy metal of funk en ik wil het NU niet ‘misschien’ straks’. Anno 2021 een grote groep mensen vinden die accepteert dat je na de nieuwe Foo Fighters, Fontaines DC via Harry Styles, Amy Winehouse naar Froukje of Typhoon gaat is m.i. een illusie en jezelf voor de gekPot schreef: ↑24 feb 2021 09:39De playlist vind ik ook wat beperkt, maar dat er hits in komen is zeker niet door haar bepaald. @JulesKluivert had eerder dit jaar iets gepost waarbij Roosmarijn in een uitzending zat, waar ze zei dat er, volgens haar, geen hits gedraaid hoefden te worden. Dus dit is dan vanaf hogerhand bepaald.Totti schreef: ↑24 feb 2021 08:23Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Rijmer heeft blijkbaar ook geen succes met de muziekplanning. Stoppen, denken aan oude sterke punten en opnieuw beginnen. 3,5 tot 4% zou beter zijn dan nu. En het zou een goed moment zijn nu er enige beweging is op de radiomarkt.dasco1973 schreef: ↑23 feb 2021 16:38 Wow 3FM een nieuw dieptepunt maar helaas geen verrassing. Vervelend voor alle betrokkenen die ongetwijfeld meer dan hun best doen maar de flipperkast muzieksamenstelling is anno 2021 totaal niet houdbaar, zeker bij de groep tot en met 40 jaar niet. Alternative en rock fans luisteren naar KINK en/of Spotify en Dance liefhebbers naar Slam/Funx/Spotify. Keiharde keuzes maken qua muziek richting en uiteindelijk tevreden zijn met 3,5-4% of accepteren dat de cijfers het komende jaar nog verder gaan zakken.
Daarnaast vind ik dat 3FM niet volledig alternatief hoeft te zijn, want daar is Kink al voor. Ik denk - dit zeg ik ook vanwege mijn voorkeuren en het sentiment - dat je het beste een afwisseling van (commerciële) pop/rock, zonder Arania Grande, Justin Bieber en Cardi B enz., en alternatieve rock.
houden. Daar verandert ook het constante geschuif met DJs in de hoop op betere tijden niets aan. De tijd van dit soort allemans zenders is m.i. -in ieder geval voor deze leeftijdsgroep- voorbij.