NPO lanceert verkiezingsplatform voor jongeren

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

froz0

NPO lanceert verkiezingsplatform voor jongeren

Bericht door froz0 »

NPO 3, 3FM en FunX slaan in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing de handen ineen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk jongeren gaan stemmen op 17 maart

https://nl24actueel.nl/npo-lanceert-ver ... -jongeren/
SB92

Re: NPO lanceert verkiezingsplatform voor jongeren

Bericht door SB92 »

Goed initiatief!
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Goed dat Thierry Baudet op 3FM langskomt, zal wel even schrikken zijn. Maar ga zeker luisteren ben benieuwd waarschijnlijk zul je duidelijk horen dat Frank en Eva het niet met hem eens zijn
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

IkbennlXD schreef: 18 feb 2021 17:16 Goed dat Thierry Baudet op 3FM langskomt, zal wel even schrikken zijn. Maar ga zeker luisteren ben benieuwd waarschijnlijk zul je duidelijk horen dat Frank en Eva het niet met hem eens zijn
Waarschijnlijk niet, de NPO is heel objectief, een voorbeeld voor iedere journalist. Dat gaan Eva en Frank natuurlijk niet verpesten.
Durashift

Bericht door Durashift »

Als jongere is het misschien wel tijd om een keer een rondje over te slaan.. Jongeren worden vrij kort gehouden in wat mag tijdens corona.. maar men gaat er dus wel alles aan doen om die jongere op één van de verkiezingsdagen het huis uit te krijgen, naar de stembus toe..??
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Durashift schreef: 20 feb 2021 21:46 Als jongere is het misschien wel tijd om een keer een rondje over te slaan.. Jongeren worden vrij kort gehouden in wat mag tijdens corona.. maar men gaat er dus wel alles aan doen om die jongere op één van de verkiezingsdagen het huis uit te krijgen, naar de stembus toe..??
Er zijn geen extra regels voor jongeren, iemand van 18 kan/mag net zoveel als iemand van 65. Dus ik snap je opmerking niet zo goed.

Democratie moet doorgaan, juist ook nu, dat is super belangrijk. Ook voor jongeren. 'een rondje overslaan' en je stemrecht niet gebruiken is nooit een goed idee. En al helemaal geen 'protest'.

Goed initiatief trouwens, van de NPO.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik vind de opmerking vrij duidelijk:

De jongeren mogen de deur niet uit, om corona te verslaan.
De jongeren moeten de deur uit om te stemmen.

Een behoorlijk contrast in een cruciale periode.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Iedereen mag de deur uit, ook jongeren. Eén of andere prutser in een torentje heeft bedacht dat het 's avonds alleen nog met een briefje mag, maar daar blijft het bij.

Juist nu is stemmen ontzettend belangrijk. Het is hartstikke goed dat de NPO ook jongeren probeert te bereiken met informatie over verkiezingen.

Ik hoop van harte dat jongeren massaal gaan stemmen.
Rock 'n roll is better than music!
big T

Bericht door big T »

Henkjan2016 schreef: 21 feb 2021 09:26 Ik vind de opmerking vrij duidelijk:

Wat een onzin, iedereen mag de deur uit en naar buiten.
Wel zijn er afstands regels, en het leuke is, die gelden voor alle leeftijden :))
En als TB langs komt, dan mag je hopen dat hij ontmaskerd wordt als praatjes maker.
Daar heb je wat aan, ook als jongere!
density1

Bericht door density1 »

Maar de NPO bereikt de jongeren niet, dat is al jaren een probleem. Met FunX misschien een beetje in de randstad maar op andere platfora nauwelijks.
Henkjan2016

big T schreef: 21 feb 2021 11:35
Henkjan2016 schreef: 21 feb 2021 09:26 Ik vind de opmerking vrij duidelijk:

Wat een onzin, iedereen mag de deur uit en naar buiten.
Wel zijn er afstands regels, en het leuke is, die gelden voor alle leeftijden :))
En als TB langs komt, dan mag je hopen dat hij ontmaskerd wordt als praatjes maker.
Daar heb je wat aan, ook als jongere!
Fijn dat je het onzin vindt, ik zou het fijn vinden alsjeblieft reageert op het bericht en niet wat men wel en niet mag.

Ik benoem enkel het contrastbeeld dat wordt opgewekt.
Calypso

Bericht door Calypso »

Henkjan2016 schreef: 21 feb 2021 14:23 Fijn dat je het onzin vindt, ik zou het fijn vinden alsjeblieft reageert op het bericht en niet wat men wel en niet mag.

En dat contrastbeeld klopt niet met de werkelijkheid, want zoals al opgemerkt is: het geldt niet alleen voor jongeren, en "mogen de deur niet uit" klopt ook niet omdat iedereen best de deur uit mag (tenzij in quarantaine vanwege geconstateerde COVID-19 besmetting of met klachten en in afwachting van een testuitslag - dan mag je inderdaad niet "de straat op", maar je mag technisch gezien nog wel de deur uit).

Het is prima dat je een contrastbeeld probeert te schetsen, maar zorg dan wel dat het klopt met de werkelijkheid.
density1

Bericht door density1 »

Gaat dit topic nu over Covid of over de NPO website...?
Henkjan2016

Laten we inderdaad maar weer off-COVID gaan.
Durashift

Bericht door Durashift »

Calypso schreef: 21 feb 2021 15:54
Henkjan2016 schreef: 21 feb 2021 14:23 Fijn dat je het onzin vindt, ik zou het fijn vinden alsjeblieft reageert op het bericht en niet wat men wel en niet mag.

En dat contrastbeeld klopt niet met de werkelijkheid, want zoals al opgemerkt is: het geldt niet alleen voor jongeren, en "mogen de deur niet uit" klopt ook niet omdat iedereen best de deur uit mag (..)
Het is prima dat je een contrastbeeld probeert te schetsen, maar zorg dan wel dat het klopt met de werkelijkheid.
Je begrijpt toch wel dat mijn opmerkingen slaan op het niet naar buiten hoeven te gaan voor studie / school / sport.. (nou ja, hardlopen ofzo kan wel.. voor wie dat doet). Ja, technisch mogen de jongeren van 4:30 uur tot 21:00 uur buitenshuis zijn. Moeten ze oppassen dat ze dan niet als hangjeugd worden betiteld.. :???:

@Henkjan2016: thnx dat jij mijn opmerking begreep.

Wat betreft de belangrijkheid om te gaan stemmen: ik weet eigenlijk niet meer of dat nu wel zo belangrijk is. Wat kan je ermee veranderen?
Het hele politieke systeem is verrot. Dat blijkt wel uit alle shit die nu naar boven komt uit rapporten. Het hele coalitie denken en handelen is verstikkend, wat mij betreft.

Vandaag ook weer de ombudsman horen praten: zorg dat een coalitieakkoord kan 'ademen' met de werkelijkheid zoals die komt in de jaren nádat een akkoord gesloten is. Nu is dat regeerakkoord heilig.. vooral wat er afgesproken is om NIET te gaan doen..

Laat de Tweede Kamerleden weer écht zonder last en ruggespraak stemmen.. en houdt ze niet kort aan het regeerakkoord dat zij, via de partij, hebben ondertekend.
Plaats reactie