Luistercijfers nov-dec 2020

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Kar

Re: Luistercijfers nov-dec 2020

Bericht door Kar »

Deradiokenner schreef: 19 jan 2021 17:49 Dat de NPO en Q-Music blij zijn begrijp ik. Maar dat ze alles goed praten bij Talpa snap ik geen reet van. Alle stations van Talpa hebben een slecht jaar achter de rug hoe kun je dit dan goed praten? Adverteerders tevreden houden? Of zitten ze in roze kleurige bubbel? Wake up en doe wat aan je station ipv mooi weer lopen te verkondigen!
Met uitzondering van radio 10 dan... opmerkelijk dat ze 538 als vlaggeschip blijven zien. Radio 10 doet met het beperkte kavel tov 538 en Sky hele goede zaken.
Ben benieuwd waar je op uitkomt als je de dekkingsgraad procentueel gelijktrekt
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

rvbracht schreef: 19 jan 2021 18:56
Herman ven Schippers schreef: 19 jan 2021 17:40
rvbracht schreef: 19 jan 2021 09:49
En 3FM... Tja, die halfbakken wandel actie trekt echt helemaal niemand.
JIJ zit er niet op te wachten. Wanneer stoppen mensen op dit forum nu eens om hun eigen smaak als absolute waarheid te zien? Ontzettend storend.
IK zit er inderdaad niet op te wachten. Maar de cijfers zeggen genoeg toch?
Bovendien was de actie op financieel vlak een farce. Meer dan 1,6 miljoen investeren in zo'n radioprogramma om 1,6 miljoen op te halen?
Dan moet je dat zeggen en het niet gooien op dat er niemand op zit te wachten, want er wordt gewoon 1,6 miljoen opgehaald. Dus er is wel degelijk iemand die er op zit te wachten.
Herman ven Schippers

Johanneke schreef: 19 jan 2021 19:06
Herman ven Schippers schreef: 19 jan 2021 17:40

JIJ zit er niet op te wachten. Wanneer stoppen mensen op dit forum nu eens om hun eigen smaak als absolute waarheid te zien? Ontzettend storend.
Bovendien was de actie op financieel vlak een farce. Meer dan 1,6 miljoen investeren in zo'n radioprogramma om 1,6 miljoen op te halen?
Precies! Blijft bizar dat mensen hier positief blijven roepen over 3FM. Lijkt me toch wel duidelijk dat die wandeltoestand het zoveelste gevalletje geld over de balk smijten was, zie de luistercijfers als overduidelijk bewijs 😕
Ik ben ontzettend kritisch op 3FM, want het doet me zeer om te zien hoever het afgegleden is. Maar de kritiek op SR snap ik echt niet, zat goed in elkaar en was voor mij leuk om te volgen. Alleen kan bij sommige mensen 3FM überhaupt nooit meer iets positiefs doen heb ik het idee.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Oortjes schreef: 19 jan 2021 19:21 Top 2000 meting. Daarmee is echt alles gezegd.

Onbegrijpelijk dat één week zoveel impact kan hebben op het totaal, dat blijft.
Ik denk dat het percentage luisteraars van de Top 2000 nog heel wat hoger is dan 17,4%. Werkelijk iedereen in mijn omgeving luistert ernaar in die week.
Is natuurlijk ook een gouden formule. Maar de 17,4% is natuurlijk niet alleen op die ene week gebaseerd.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Herman ven Schippers schreef: 19 jan 2021 20:48

Precies! Blijft bizar dat mensen hier positief blijven roepen over 3FM. Lijkt me toch wel duidelijk dat die wandeltoestand het zoveelste gevalletje geld over de balk smijten was, zie de luistercijfers als overduidelijk bewijs 😕
Ik ben ontzettend kritisch op 3FM, want het doet me zeer om te zien hoever het afgegleden is. Maar de kritiek op SR snap ik echt niet, zat goed in elkaar en was voor mij leuk om te volgen. Alleen kan bij sommige mensen 3FM überhaupt nooit meer iets positiefs doen heb ik het idee.
3FM zal in de huidige opzet maximaal 3,5-4% marktaandeel kunnen halen en dan is 2% gewoon slecht. Er gaat veel mis, maar de perceptie van de zender is inderdaad ook gewoon slecht. En dat je dat niet snel kunt omdraaien, daarvan zien we elke maand wel weer een bewijs.
Pot

Bericht door Pot »

Noordzee schreef: 19 jan 2021 20:59
Oortjes schreef: 19 jan 2021 19:21 Top 2000 meting. Daarmee is echt alles gezegd.

Ik denk dat het percentage luisteraars van de Top 2000 nog heel wat hoger is dan 17,4%. Werkelijk iedereen in mijn omgeving luistert ernaar in die week.
Is natuurlijk ook een gouden formule. Maar de 17,4% is natuurlijk niet alleen op die ene week gebaseerd.
Reken maar uit. 8 weken per periode (minimaal). Als ze in een gewone week 12% halen (in totaal 7 weken).
Dan is die ene week ongeveer 55% marktaandeel. Hier zitten wel haken en ogen aan, maar ga er vanuit dat het boven de 50% marktaandeel zal halen in die ene week tussen kerst en oud en nieuw.
Oren open!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Kar schreef: 19 jan 2021 20:36
Deradiokenner schreef: 19 jan 2021 17:49 Dat de NPO en Q-Music blij zijn begrijp ik. Maar dat ze alles goed praten bij Talpa snap ik geen reet van. Alle stations van Talpa hebben een slecht jaar achter de rug hoe kun je dit dan goed praten? Adverteerders tevreden houden? Of zitten ze in roze kleurige bubbel? Wake up en doe wat aan je station ipv mooi weer lopen te verkondigen!
Met uitzondering van radio 10 dan... opmerkelijk dat ze 538 als vlaggeschip blijven zien. Radio 10 doet met het beperkte kavel tov 538 en Sky hele goede zaken.
Ben benieuwd waar je op uitkomt als je de dekkingsgraad procentueel gelijktrekt
Waar doet radio 10 het goed dan? Heeft afgelopen jaar geen groei of iets maar laten zien. Stabiel
Gebleven is prima maar ze liepen toch hoog van de toren te blazen? Veronica is een drama. Sky is geslonken en 538 was marktleider en is op alle fronten ingehaald. Het kan
Geen hosanna zijn aan de bergweg.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 19 jan 2021 21:22
Noordzee schreef: 19 jan 2021 20:59

Reken maar uit. 8 weken per periode (minimaal). Als ze in een gewone week 12% halen (in totaal 7 weken).
Dan is die ene week ongeveer 55% marktaandeel. Hier zitten wel haken en ogen aan, maar ga er vanuit dat het boven de 50% marktaandeel zal halen in die ene week tussen kerst en oud en nieuw.
Juist. En dat blijf ik onvoorstelbaar hoog vinden.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

JulesKluivert schreef: 19 jan 2021 21:07
Herman ven Schippers schreef: 19 jan 2021 20:48

3FM zal in de huidige opzet maximaal 3,5-4% marktaandeel kunnen halen en dan is 2% gewoon slecht. Er gaat veel mis, maar de perceptie van de zender is inderdaad ook gewoon slecht. En dat je dat niet snel kunt omdraaien, daarvan zien we elke maand wel weer een bewijs.
2% is ook dramatisch. Op kantoor staat 'ie op de dagdelen dat ik aanwezig moet zijn altijd op 3FM, vooral 9-12 is er muzikaal echt niks op aan te merken. Nieuw werk, classics, hitjes. Prima mix.
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Ik vraag me iets af, zou het niet zo zijn dat veel mensen die normaal niet naar de radio luisteren dit nu wel doen in de lockdown?
Dat zou betekenen dat de cijfers in absolute zin voor kleine partijen (Kink, 3fm) niet zoveel zeggen, misschien hebben ze zelfs meer luisteraars alleen op een groter totaal.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

BoogieKnight schreef: 20 jan 2021 07:20 Ik vraag me iets af, zou het niet zo zijn dat veel mensen die normaal niet naar de radio luisteren dit nu wel doen in de lockdown?
Dat zou betekenen dat de cijfers in absolute zin voor kleine partijen (Kink, 3fm) niet zoveel zeggen, misschien hebben ze zelfs meer luisteraars alleen op een groter totaal.
Er wordt gemeld dat er inderdaad meer radio wordt geluisterd. Bron weet ik niet, maar heb het langs zien komen.
Janno

Bericht door Janno »

Vandaag ben ik in elk geval de luistercijfers voor Kink aan het opkrikken. :wink:
Al luisterend vraag ik me af waarom ik dit niet vaker doe. Een muzikale verademing!
Janno

Bericht door Janno »

Grappig. Een half uur nadat ik het vorige postte hoor ik ze op Kink ook spreken over zichzelf als een muzikale verademing. Toeval? :D
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En dat op 1 februari alweer 2 jaar :)
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Janno schreef: 20 jan 2021 09:12 Vandaag ben ik in elk geval de luistercijfers voor Kink aan het opkrikken. :wink:
Al luisterend vraag ik me af waarom ik dit niet vaker doe. Een muzikale verademing!
Zolang jij niet deelneemt aan het luisteronderzoek, draagt dit (helaas) niets bij.
Plaats reactie