Radioring 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radioring 2021

Bericht door Henkjan2016 »

petoi schreef: 21 jan 2021 14:42 Luisteraar vertelde dat je bij veel providers je email een alias kan geven dus je met hetzelfde account een stuk of wat keer kon stemmen, hij legde ook helemaal uit hoe je dat kon doen.
Dan geef ik de voorkeur aan een script. Als je dit handmatig wilt doen, heb je er een mooie dagtaak aan.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Ik mag toch hopen dat zoiets op de een of andere manier voorkomen kan worden. Het is natuurlijk niet voor niets zo dat elk e-mailadres maar een keer kan stemmen. Anders is het gewoon een wedstrijdje wie het het langst volhoudt om achter elkaar op één programma te stemmen.

Doet me denken aan 2008, toen Giel er ook alles aan deed om de Radioring binnen te slepen. Hij werd uiteindelijk bijna gediskwalificeerd omdat hij een commercial voor de concurrent had gemaakt met z’n eigen SMS-nummer.
Henkjan2016

Als instanties ergens geen kijk op hebben dan is het ict. Dit is bij npo vooral te zien in de manier van het gebruik van hun database. Een simpel if-statement kan al een groot verschil maken.
Zal bij Radioring vermoed ik niet veel anders zijn.
petoi

Bericht door petoi »

Henkjan2016 schreef: 21 jan 2021 15:11
petoi schreef: 21 jan 2021 14:42 Luisteraar vertelde dat je bij veel providers je email een alias kan geven dus je met hetzelfde account een stuk of wat keer kon stemmen, hij legde ook helemaal uit hoe je dat kon doen.
Dan geef ik de voorkeur aan een script. Als je dit handmatig wilt doen, heb je er een mooie dagtaak aan.
Ik neem aan dat als je stemt je je stem moet bevestigen door op link in een mail van de radioring te klikken, weet niet in hoeverre je dat met een script kan ondervangen.
Henkjan2016

petoi schreef: 21 jan 2021 16:41
Ik neem aan dat als je stemt je je stem moet bevestigen door op link in een mail van de radioring te klikken, weet niet in hoeverre je dat met een script kan ondervangen.
Goed punt, had ik in mijn gedachten inderdaad even niet meegenomen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Henkjan2016 schreef: 21 jan 2021 17:59
petoi schreef: 21 jan 2021 16:41

Goed punt, had ik in mijn gedachten inderdaad even niet meegenomen.
Ander mailadres, eigen domein of alias is leuk maaaaar je zal ook er voor moeten zorgen dat je iedere keer een andere op adres hebt.
Henkjan2016

mits een uniek ip-adres een vereiste is. anders is dit geen struikelblok.
Brabo

Bericht door Brabo »

De glans is er sinds de winst van “GrootNieuwsRadio” wel vanaf. Snel daarna aanpassingen van de spelregels waardoor eerdere winnaars wel weer mochten meedoen. Grote namen als Platenbonanza, Ekdom in de morgen, De Wild in de Middag, Somertijd etc. weigeren nog langer aan dat stemmen gebedel mee te doen. Wilfred Gennee, bewees vorig jaar de zwakte van het stemsysteem door stemmen te vergaren bij mensen die nog nooit zijn programma hadden gehoord, maar hém dan wel van bv Televisie kennen of via via gehoor gaven aan zijn gebedel. Dat heeft niet zoveel meer te maken met de verkiezing van “Het beste radioprogramma van het jaar”.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Brabo schreef: 21 jan 2021 22:44 De glans is er sinds de winst van “GrootNieuwsRadio” wel vanaf. Snel daarna aanpassingen van de spelregels waardoor eerdere winnaars wel weer mochten meedoen. Grote namen als Platenbonanza, Ekdom in de morgen, De Wild in de Middag, Somertijd etc. weigeren nog langer aan dat stemmen gebedel mee te doen. Wilfred Gennee, bewees vorig jaar de zwakte van het stemsysteem door stemmen te vergaren bij mensen die nog nooit zijn programma hadden gehoord, maar hém dan wel van bv Televisie kennen of via via gehoor gaven aan zijn gebedel. Dat heeft niet zoveel meer te maken met de verkiezing van “Het beste radioprogramma van het jaar”.
Inderdaad! Wilfred heeft de prijs gewonnen door het tv programma en niet omdat zijn show de beste was. Maar gelukkig doet hij dit jaar niet mee. Ik vindt het sowieso raar dat er geen enkel middagshow is genomineerd. Ook bij de beste vrouwelijke dj: Annemieke genomineerd hoe dan? Zij is voor mij echt door de mand gevallen bij de top 2000. Klapt dr laptop open en leest opgeschreven tekstjes op! Verkoop het dan goed! Vond dat zo’n armoede!
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 21 jan 2021 22:54 Ook bij de beste vrouwelijke dj: Annemieke genomineerd hoe dan? Zij is voor mij echt door de mand gevallen bij de top 2000. Klapt dr laptop open en leest opgeschreven tekstjes op! Verkoop het dan goed! Vond dat zo’n armoede!
Volgens mij lazen alle djs een verhaaltje voor van papier.
Wie is er volgens jou beter dan Annemieke? Ik kan er niet veel opnoemen (bij muziekzenders).
Oren open!
Henkjan2016

Astrid de Jong of telt die niet. Regionaal is toch wel een muziekzender? En radio 5 --> valt volgens mij zeker onder de muziekzenders.

Ik vind Annemieke nix maar dan ook helemaal nix.

Ik heb nog overwogen om de uitzendingen te luisteren vanwege de toffe muziek die er langskomt, maar zelfs dat heb ik niet op kunnen brengen met Annemieke ertussendoor.
SB92

Bericht door SB92 »

Ik had het persoonlijk wel leuk gevonden als Jorien Renkema genomineerd was geweest. Zou wel eer voor haar goede werk zijn.
Brabo

Bericht door Brabo »

Dat zijn al meer een inhoudelijke vragen, het probleem bleek vorig jaar vooral in het stemsysteem te zitten. Voorheen ging dat met betaalde sms’en en 0909 betaal nummers. Dat was al vorm van drempel waardoor één persoon niet 25x ging stemmen op dezelfde genomineerde. Mensen die een programma helemaal niet kennen gaan daar zeker geen geld aan uitgeven. Als de achterban van Bram Krikke iedere keer een euro zou moeten betalen voor het uitbrengen van hun stem, weet ik niet zeker of hij net zoveel stemmen zou krijgen als voorheen. Tenzij je écht fan bent, dan heb je die euro er best wel voor over. Nu is het een wedstrijdje wie met cheaten zoveel mogelijk stemmen weet te krijgen. Ik bedoel, in je programma uitleg geven over hoe je als 1 persoon met zoveel mogelijk e-mail adressen de boel kan flessen, come on zeg. De organisatie zal echt met iets anders moeten komen, want als er nog meer programma’s afhaken, kunnen ze net zo goed stoppen.
Henkjan2016

Brabo schreef: 21 jan 2021 23:29 Dat zijn al meer een inhoudelijke vragen, het probleem bleek vorig jaar vooral in het stemsysteem te zitten. Voorheen ging dat met betaalde sms’en en 0909 betaal nummers. Dat was al vorm van drempel waardoor één persoon niet 25x ging stemmen op dezelfde genomineerde. Mensen die een programma helemaal niet kennen gaan daar zeker geen geld aan uitgeven. Als de achterban van Bram Krikke iedere keer een euro zou moeten betalen voor het uitbrengen van hun stem, weet ik niet zeker of hij net zoveel stemmen zou krijgen als voorheen. Tenzij je écht fan bent, dan heb je die euro er best wel voor over. Nu is het een wedstrijdje wie met cheaten zoveel mogelijk stemmen weet te krijgen. Ik bedoel, in je programma uitleg geven over hoe je als 1 persoon met zoveel mogelijk e-mail adressen de boel kan flessen, come on zeg. De organisatie zal echt met iets anders moeten komen, want als er nog meer programma’s afhaken, kunnen ze net zo goed stoppen.
Ik heb de uitzending niet gehoord, maar ik begreep uit de opmerking op dit forum dat het een luisteraar betrof die het deed/meldde, niet Kink zelf.
Brabo

Bericht door Brabo »

En daar gaf Kink ook àlle ruimte voor.... :wink: het gaat om de gaten in het huidige systeem en hoe je kunt cheaten, dat bewees die uitleg.
Plaats reactie