Luistercijfers september-oktober

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Re: Luistercijfers september-oktober

Bericht door Hoort-u-mij »

JulesKluivert schreef: 25 nov 2020 20:43
jessica schreef: 25 nov 2020 19:42
Radiofan500 schreef: 24 nov 2020 12:48 In de luistercijfers zitten ook de weekendprogramma's van nieuwe aanwinsten Armin van Buuren, Tom van der Weerd en Bram Krikke verwerkt. De vrijdagavond waar Tom en Bram samen met Kai Merckx te horen zijn, groeit met 28% ten opzichte van een jaar eerder. De weekendshow Tom & Bram van 12:00-15:00 uur doet het marktaandeel op die uren met 37% stijgen.

Conclusie op een eerdere reactie van mij, mede dankzij de nieuwe aanwinsten.
Knap hoor. Zijn wel goede radiomakers. Luisterde weleens op Slam naar ze. Maar ik kon niet erg goed lang naar die muziek daar luisteren. Q is ook niet echt mijn station. Maar ik zal ze eens beluisteren op vrijdagavond. Wel grote stijgingen op hun tijdstippen t.o.v. van voorgangers die daar zaten.
Jij vindt Bram Krikke een goede radiomaker?
Krikke is natuurlijk geen radiomaker, het is een personality/sidekick. Vergelijkbaar met Jan Papparazi bij Jensen.

Hij is goed in combi met een goede wederhelft. Solo geen DJ te noemen
Vernon

Bericht door Vernon »

Herman ven Schippers schreef: 24 nov 2020 18:54
dommelvolk schreef: 24 nov 2020 18:24 Radio 2 daalt omdat ze continu dezelfde artiesten draaien ,Whitney Houston,Aretha Franklin , George Michael , Robbie Williams , Stevie Wonder ,Ilse de Lange , Anouk ,Billy Joel ,Acda en de Munnik ,Blof ,Queen , Fleetwood Mac ,Elo ,Ewf ,Racoon , Kensington , Krezip , Toto , The Police , Phil Collins plus al die hedendaagse flauwe rommel als Sheppard , Ed Sheeran , The Weeknd , Jason derulo , Duncan Laurence, Katy Perry , Justin Bieber Suzan en Freek .Er zijn zoveel liedjes gemaakt maar altijd en eeuwig diezelfde artiesten net als sky radio 25 jaar geleden en die zijn ook al lang niet meer de grootste en dat gaat radio 2 met deze programmering ook niet blijven .
Ik ben heel benieuwd wanneer je in de lieve vrede Jason Derulo hebt gehoord.
https://gyazo.com/a664a61fecd2c1d2425093567c20dd53

(probeerde het plaatje erin te plakken met [img] tags maar lukte niet sorry)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Take You Dancin van Jason Derulo staat op de radio 2 playlist
Radbi

Bericht door Radbi »

Daan! schreef: 24 nov 2020 21:19
Radbi schreef: 24 nov 2020 21:07
RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:22 Wat is volgens jullie de reden dat Radio2 1,1 procent zakt in een jaar?
Wat is de reden dat Q-Music 1,6 procent stijgt in een jaar?
Mijn persoonlijke verhaal daarin:
Ik luister veel meer Q dan een jaar geleden. Luisterde ik ruim een jaar geleden nog geen Q, nu luister ik de ochtendshow, Tom en Bram in het weekend en daardoor ook Joep Roelofsen en Stefan Bouwman. Waarom? Ik werd de 538 Ochtendshow zat. Roelof klinkt te ouwbollig, Hannelore voegt niets toe en Jelmer ook weinig, echte chemie onderling ontbreekt en Wat vindt Nederland werd ik meer dan zat. Ik wil in het weekend wel iets van vermaakt worden. Dat heeft 538 de nek om gedraaid door Niek en Mart weg te halen uit het weekend en vervolgens ook Wietze en Chris. En laat Qmusic nou net een soortgelijk programma maken op hetzelfde tijdstip. Dus weg was ik.
Ik probeer de Top40 te luisteren, maar merk iedere keer dat het me niet kan vasthouden. Toch ben ik wel weg bij 538, want vroeger was het vrijdagmiddag vaste prik.
Ik denk dat veel luisteraars door een bepaalde vergelijking zoals jij dat ervaart, 538 de rug hebben toegekeerd. Ik vraag me af of ze het bij 538 op zijn beloop zulllen laten of wat zullen doen om de concurrentie met Q aan te gaan.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Vernon schreef: 25 nov 2020 22:24
Herman ven Schippers schreef: 24 nov 2020 18:54
dommelvolk schreef: 24 nov 2020 18:24 Radio 2 daalt omdat ze continu dezelfde artiesten draaien ,Whitney Houston,Aretha Franklin , George Michael , Robbie Williams , Stevie Wonder ,Ilse de Lange , Anouk ,Billy Joel ,Acda en de Munnik ,Blof ,Queen , Fleetwood Mac ,Elo ,Ewf ,Racoon , Kensington , Krezip , Toto , The Police , Phil Collins plus al die hedendaagse flauwe rommel als Sheppard , Ed Sheeran , The Weeknd , Jason derulo , Duncan Laurence, Katy Perry , Justin Bieber Suzan en Freek .Er zijn zoveel liedjes gemaakt maar altijd en eeuwig diezelfde artiesten net als sky radio 25 jaar geleden en die zijn ook al lang niet meer de grootste en dat gaat radio 2 met deze programmering ook niet blijven .
Ik ben heel benieuwd wanneer je in de lieve vrede Jason Derulo hebt gehoord.
https://gyazo.com/a664a61fecd2c1d2425093567c20dd53

(probeerde het plaatje erin te plakken met [img] tags maar lukte niet sorry)
Dacht dus dat Jason nog een zeroes artiest was, thanks voor je uitleg + foto! (Hij zegt nu geen 'JAAASOOON DURULOOOO' meer tijdens zijn liedjes, dat was de valkuil denk ik)
jessica

Bericht door jessica »

Radiofan500 schreef: 24 nov 2020 12:48 In de luistercijfers zitten ook de weekendprogramma's van nieuwe aanwinsten Armin van Buuren, Tom van der Weerd en Bram Krikke verwerkt. De vrijdagavond waar Tom en Bram samen met Kai Merckx te horen zijn, groeit met 28% ten opzichte van een jaar eerder. De weekendshow Tom & Bram van 12:00-15:00 uur doet het marktaandeel op die uren met 37% stijgen.

Conclusie op een eerdere reactie van mij, mede dankzij de nieuwe aanwinsten.
Knap hoor. Zijn wel goede radiomakers. Luisterde weleens op Slam naar ze. Maar ik kon niet erg goed lang naar die muziek daar luisteren. Q is ook niet echt mijn station. Maar ik zal ze eens beluisteren op vrijdagavond. Wel grote stijgingen op hun tijdstippen t.o.v. van voorgangers die daar zaten.
Volgens mij leg je me nu iets in de mond. Ik heb gezegd goede radiomakers. Daarmee bedoel ik Tom en Bram als duo. Ze zijn heel sterk als duo. Slim van Q dat ze beide hebben overgenomen, want iedereen praat altijd over Bram. Bram genereert natuurlijk veel publiciteit en is het ongeleide projectiel dat voor verrassing zorgt op de radio. Puur sang is Tom de betere radiomaker. Die blijft ook alleen overeind als hij een programma overneemt van iemand anders. Maar samen zijn ze net wat extra. Het 1 + 1 = 3 effect.
Domien

Bericht door Domien »

Herman ven Schippers schreef: 26 nov 2020 00:01 Dacht dus dat Jason nog een zeroes artiest was, thanks voor je uitleg + foto! (Hij zegt nu geen 'JAAASOOON DURULOOOO' meer tijdens zijn liedjes, dat was de valkuil denk ik)
Zegt ‘ie nog letterlijk in ieder liedje. 😉
Domien en de Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

jessica schreef: 26 nov 2020 01:29
Volgens mij leg je me nu iets in de mond. Ik heb gezegd goede radiomakers. Daarmee bedoel ik Tom en Bram als duo. Ze zijn heel sterk als duo. Slim van Q dat ze beide hebben overgenomen, want iedereen praat altijd over Bram. Bram genereert natuurlijk veel publiciteit en is het ongeleide projectiel dat voor verrassing zorgt op de radio. Puur sang is Tom de betere radiomaker. Die blijft ook alleen overeind als hij een programma overneemt van iemand anders. Maar samen zijn ze net wat extra. Het 1 + 1 = 3 effect.
Check, dat was een beetje de onderbouwing die ik zocht :) dank voor je toelichting. Samen met Tom doet hij het leuk maar in zijn eentje kan hij zich niet redden. Hij staat wel symbool voor de energie van Qmusic versus 538: die hebben Coen en Sander en Frank Dane als uithangbord, terwijl bij Q de jongere jocks als Marieke, Domien en Bram zitten.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Domien schreef: 26 nov 2020 12:11
Herman ven Schippers schreef: 26 nov 2020 00:01 Dacht dus dat Jason nog een zeroes artiest was, thanks voor je uitleg + foto! (Hij zegt nu geen 'JAAASOOON DURULOOOO' meer tijdens zijn liedjes, dat was de valkuil denk ik)
Je merkt: mijn aandacht bij bepaalde liedjes op de radio neemt nog wel eens af :lol:
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Hey Domien leuk dat je ook even komt kijken. Gefeliciteerd met de luistercijfers. Hoe doet je middagshow het ten opzichte van de andere? Dat C&S zijn gezakt weten we, ben je al nummer 1 of is dat nog ruud?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 29 nov 2020 10:40
Hey Domien leuk dat je ook even komt kijken. Gefeliciteerd met de luistercijfers. Hoe doet je middagshow het ten opzichte van de andere? Dat C&S zijn gezakt weten we, ben je al nummer 1 of is dat nog ruud?
Ik denk dat dit afhankelijk van de doelgroep is, maar in 20-49 zal Domien domineren zoals de hele zender Q Music doet. In die groep zal Domien het stokje hebben overgenomen van Coen & Sander, want Ruud is volgens mij geen nummer één in de groep 20-49. Wel in de 10+ groep maar die is voor 538 en Q niet interessant.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 29 nov 2020 12:36
Deradiokenner schreef: 29 nov 2020 10:40
Ik denk dat dit afhankelijk van de doelgroep is, maar in 20-49 zal Domien domineren zoals de hele zender Q Music doet. In die groep zal Domien het stokje hebben overgenomen van Coen & Sander, want Ruud is volgens mij geen nummer één in de groep 20-49. Wel in de 10+ groep maar die is voor 538 en Q niet interessant.
Ik denk dat Domien Ruud wel voorbij is in 10+. Ruud scoort volgens mij lager dan het daggemiddelde van Radio 2. Qmusic stijgt al tijden. Maar ik heb de cijfers niet.
Oren open!
Plaats reactie