Luistercijfers september-oktober

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Luistercijfers september-oktober

Bericht door Herman ven Schippers »

dommelvolk schreef: 24 nov 2020 18:24 Radio 2 daalt omdat ze continu dezelfde artiesten draaien ,Whitney Houston,Aretha Franklin , George Michael , Robbie Williams , Stevie Wonder ,Ilse de Lange , Anouk ,Billy Joel ,Acda en de Munnik ,Blof ,Queen , Fleetwood Mac ,Elo ,Ewf ,Racoon , Kensington , Krezip , Toto , The Police , Phil Collins plus al die hedendaagse flauwe rommel als Sheppard , Ed Sheeran , The Weeknd , Jason derulo , Duncan Laurence, Katy Perry , Justin Bieber Suzan en Freek .Er zijn zoveel liedjes gemaakt maar altijd en eeuwig diezelfde artiesten net als sky radio 25 jaar geleden en die zijn ook al lang niet meer de grootste en dat gaat radio 2 met deze programmering ook niet blijven .
Ik ben heel benieuwd wanneer je in de lieve vrede Jason Derulo hebt gehoord.
veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen »

density1 schreef: 24 nov 2020 10:38 Mooie cijfers voor KINK. Toch weer wat groei te pakken. Veronica doet het niet zo goed in deze meting, dat is best wel weer een daling ten opzichten van de vorige metingen. En in deze meting nog niet het vertrek van Giel en de overname van Wilfred meegerekend...
Hier is Giel toch al een maand weg
Veronica ik bleef haar altijd steunen!
ruudam

Bericht door ruudam »

JulesKluivert schreef: 24 nov 2020 10:12 Qmusic nadert Radio 2...

Van de NPO zenders is Radio 2 de enige die daalt; Radio 1, Radio 4, Radio 5 en ook 3FM (0.2%) stijgen

Kink ook weer een procentpunt erbij

Radio 10 en Veronica dalen
Vanwaar de titel boven het bericht van Radifreak Forse winst 3FM????
Zelfs Radio 4 wint meer, nl 0,4 % 3FM maar 0,2% !!
(Redacteur fan van 3FM???)
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Henkjan2016 schreef: 24 nov 2020 18:47
dommelvolk schreef: 24 nov 2020 18:24 Radio 2 daalt omdat ze continu dezelfde artiesten draaien ,Whitney Houston,Aretha Franklin , George Michael , Robbie Williams , Stevie Wonder ,Ilse de Lange , Anouk ,Billy Joel ,Acda en de Munnik ,Blof ,Queen , Fleetwood Mac ,Elo ,Ewf ,Racoon , Kensington , Krezip , Toto , The Police , Phil Collins plus al die hedendaagse flauwe rommel als Sheppard , Ed Sheeran , The Weeknd , Jason derulo , Duncan Laurence, Katy Perry , Justin Bieber Suzan en Freek .Er zijn zoveel liedjes gemaakt maar altijd en eeuwig diezelfde artiesten net als sky radio 25 jaar geleden en die zijn ook al lang niet meer de grootste en dat gaat radio 2 met deze programmering ook niet blijven .
Helemaal mee eens, fijn dat het een ander forumlid ook opvalt.
Want Q-music draait die "zoveel andere liedjes" wel en stijgt daardoor?
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Ingebruik schreef: 24 nov 2020 19:19
Henkjan2016 schreef: 24 nov 2020 18:47
Helemaal mee eens, fijn dat het een ander forumlid ook opvalt.
Want Q-music draait die "zoveel andere liedjes" wel en stijgt daardoor?
Q-music doet veel meer dan liedjes draaien, heeft elk uur wel een spelletje of een item op de werkdagen.
SB92

Bericht door SB92 »

ruudam schreef: 24 nov 2020 19:18
JulesKluivert schreef: 24 nov 2020 10:12 Qmusic nadert Radio 2...

Van de NPO zenders is Radio 2 de enige die daalt; Radio 1, Radio 4, Radio 5 en ook 3FM (0.2%) stijgen

Kink ook weer een procentpunt erbij

Radio 10 en Veronica dalen
Vanwaar de titel boven het bericht van Radifreak Forse winst 3FM????
Ze winnen fors in de belangrijke doelgroep.
Pot

Bericht door Pot »

ruudam schreef: 24 nov 2020 19:18 Vanwaar de titel boven het bericht van Radifreak Forse winst 3FM????
Dat gaat over 20-49, niet 10+
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

Ik ben wel benieuwd of Ruud nog de nummer 1 van de middag is. Zelf verwacht ik dat Domien hem voorbij is gegaan.
Qmusic doet het fantastisch. De volgende meting is de laatste echte kans om nummer 1 te worden dit jaar.

Daarbij daalt Radio 2 toch flink. Vorige maand nog 1.2% verschil, nu slechts 0.1%. De cijfers van de ochtend zijn er nog niet, maar ik denk dat Jan-Willem nog wel eens gezakt kan zijn omdat Giel zijn voorprogramma is.

Radio 538 zakt onder de 10%, net als Radio 10. Ook Veronica en Sky zakken in 10+

Radio 5 stijgt in één jaar tijd met 1.1%, alhoewel ik me kan herinneren dat dit een slechte maand was vorig jaar.

3FM laat een stijging zien. In 20-49 zelfs de een na hoogste stijger (+0.8%). Volgens mij hebben de voor het eerst sinds eind 2014 weer een hoger marktaandeel in vergelijking met een jaar eerder. Toch sluit ik niet uit dat het de volgende meting weer de verkeerde kant opgaat.

Opvallend is dat Radio 4 0.4% wint. Voor zo'n kleine zender is dat best veel.

Bij de rest van de middenmoot verschuift er overal wel wat qua marktaandelen.
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Waarom zou Giel zorgen voor minder luisteraars voor Jan WiIlem?

Hij begint toch gewoon om 6 uur?
Radbi

Bericht door Radbi »

Wow. Q-Music goed bezig. Los van het geluid, snap ik niet waarom ze zo hard stijgen maar dat zal aan mijn smaak liggen. Ze gaan iig de nummer 1 worden, wat super knap is. Maar als ze de nummer 1 zijn geworden, zal ik het ook niet snappen.
De daling van Radio 2 is opmerkelijk, maar ja de top 2000 komt eraan en dan zullen ze weer gedurende een paar metingen een gat slaan met de overige zenders. Maar ze zullen nu wel nerveus worden met Q-Music die ze zo dicht in de nek hijgt.
Het lijkt stuivertje wisselen tussen zuster zenders Radio 10 en 538. Radio 10 zal na de top 4000 weer een stijging laten zien denk ik en dat geldt ook voor Sky Radio met hun kerstmuziek.
Alle Talpa zenders dalen, dat is niet best.
Radbi

Bericht door Radbi »

RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:22 Wat is volgens jullie de reden dat Radio2 1,1 procent zakt in een jaar?
Wat is de reden dat Q-Music 1,6 procent stijgt in een jaar?
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 24 nov 2020 20:55 Waarom zou Giel zorgen voor minder luisteraars voor Jan WiIlem?

Hij begint toch gewoon om 6 uur?
Er zijn genoeg mensen die voor 6 uur al luisteren. Niet iedereen schakelt om 6 uur in. De reacties over de vroege ochtendshow van Giel, die ik althans heb gelezen op verschillende sociale media, waren nou niet echt lovend over Giel.
Oren open!
Daan!

Bericht door Daan! »

Radbi schreef: 24 nov 2020 21:07
RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:22 Wat is volgens jullie de reden dat Radio2 1,1 procent zakt in een jaar?
Wat is de reden dat Q-Music 1,6 procent stijgt in een jaar?
Mijn persoonlijke verhaal daarin:
Ik luister veel meer Q dan een jaar geleden. Luisterde ik ruim een jaar geleden nog geen Q, nu luister ik de ochtendshow, Tom en Bram in het weekend en daardoor ook Joep Roelofsen en Stefan Bouwman. Waarom? Ik werd de 538 Ochtendshow zat. Roelof klinkt te ouwbollig, Hannelore voegt niets toe en Jelmer ook weinig, echte chemie onderling ontbreekt en Wat vindt Nederland werd ik meer dan zat. Ik wil in het weekend wel iets van vermaakt worden. Dat heeft 538 de nek om gedraaid door Niek en Mart weg te halen uit het weekend en vervolgens ook Wietze en Chris. En laat Qmusic nou net een soortgelijk programma maken op hetzelfde tijdstip. Dus weg was ik.
Ik probeer de Top40 te luisteren, maar merk iedere keer dat het me niet kan vasthouden. Toch ben ik wel weg bij 538, want vroeger was het vrijdagmiddag vaste prik.
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 24 nov 2020 19:52 3FM laat een stijging zien. In 20-49 zelfs de een na hoogste stijger (+0.8%). Volgens mij hebben de voor het eerst sinds eind 2014 weer een hoger marktaandeel in vergelijking met een jaar eerder. Toch sluit ik niet uit dat het de volgende meting weer de verkeerde kant opgaat.
Oh, dit denk ik ook. Maar ik vermoed dat ze bij 3FM heel erg blij zijn dat mensen de zender weer weten te vinden. Dat is hoopgevend voor de toekomst.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Over de ochtendshow
Weinig mensen luisteren een hele ochtendshow
Zonder corona zeker. Tussen 6 en 9 a 10 staan mensen op, ze douchen aankleden maken ontbijt kids de deur uit reizen op werk verschijnen

Je pakt meestal een deel van een show mee.

Denk niet dat Giel iets te maken heeft welk moment er wordt ingehaakt
Plaats reactie