Luistercijfers september-oktober

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RealSunchaser

Re: Luistercijfers september-oktober

Bericht door RealSunchaser »

Wat is volgens jullie de reden dat Radio2 1,1 procent zakt in een jaar?
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:14 Zorgt 1 spel ervoor dat je bijna de best beluisterde zender wordt?
Nee, niet alleen. De vernieuwde programmering helpt ook mee zoals je ook kunt lezen in het persbericht daarboven.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:22 Wat is volgens jullie de reden dat Radio2 1,1 procent zakt in een jaar?

Goede vraag, misschien slaat de nieuwe (weekend) programmering (nog) niet goed aan.
RealSunchaser

Radiofan500 schreef: 24 nov 2020 13:24

Goede vraag, misschien slaat de nieuwe (weekend) programmering (nog) niet goed aan.
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe populair het Muziekcafe was met Daniel Dekker. Hij kent die doelgroep perfect en zijn netwerk is groot, nu hij weg is zal dat luisteraars schelen. En een V15 is toch een beetje een nerdlijst, niet iets waar de gemiddelde luisteraar op zondagmiddag voor inschakelt.
density1

Bericht door density1 »

Phoenix schreef: 24 nov 2020 13:15
density1 schreef: 24 nov 2020 10:38 Veronica doet het niet zo goed in deze meting, dat is best wel weer een daling ten opzichten van de vorige metingen. En in deze meting nog niet het vertrek van Giel en de overname van Wilfred meegerekend...
Veronica stijgt van 4,6% naar 4,9% in de doelgroep 20-49 :roll:
Die cijfers had ik nog niet gezien toen ik dit posten.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Deradiokenner schreef: 24 nov 2020 13:03 Zo dan! Dat zijn wel mooie cijfers voor Q-Music. Het verbaast me niks dat bij de volgende meting Q-Music over radio 2 heen gaat. Zo zie je toch maar dat het geluid zeker zijn aantrekkingskracht blijft houden. (Helaas irriteer me mateloos aan dat spel). Ben benieuwd naar de persberichten van de bergweg. Zullen vast wel weer jubelend zijn. Weet niet waarom!
Ik snap je qua 'Het Geluid' hoor, luister uit mezelf nooit naar Q, maar merk toch wanneer het ergens aanstaat (bijvoorbeeld sportschool of op kantoor) en 'Het Geluid' komt voorbij, dat iedereen toch aandachtig luistert. Ikzelf dan ook, het is een verbindingsmomentje. Ontzettend knap.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:37

Goede vraag, misschien slaat de nieuw (weekend) programmering (nog) niet goed aan.
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe populair het Muziekcafe was met Daniel Dekker. Hij kent die doelgroep perfect en zijn netwerk is groot, nu hij weg is zal dat luisteraars schelen. En een V15 is toch een beetje een nerdlijst, niet iets waar de gemiddelde luisteraar op zondagmiddag voor inschakelt.
Dat zijn 4 uurtjes in de marge. Ik kan me toch niet zo goed voorstellen dat dat zoveel luisteraars kost (waarmee ik de kennis van Dekker overigens niet onder het tapijt wil vegen).

Heb zelf vooral het gevoel dat radio 2 een beetje stilstaat. Er zitten heel veel goede djs en programma's maar door het jaar heen gebeurd er buiten de top 2000 niet zoveel. Waar Q bijvoorbeeld een foute week, verschillende themaweken en het geluid heeft. En misschien is na zoveel jaren wat vernieuwing doordeweeks ook wel eens goed, al zou ik niet zo snel weten waar hem dat in zou moeten zitten.
RealSunchaser

De Nachtwacht schreef: 24 nov 2020 14:52 En misschien is na zoveel jaren wat vernieuwing doordeweeks ook wel eens goed, al zou ik niet zo snel weten waar hem dat in zou moeten zitten.
De Wild heeft zn Sidekicks al weggedaan

Ik vermoed dat Stasse niet lang meer op Radio2 zit, en dat Emmely hem gaat opvolgen.
Mocht Stenders naar Veronica gaan dan zal Annemiek ma-vrij doen neem ik aan, behalve als de Vara ma-do blijft claimen en we Giel daar krijgen

Zelf zou ik heel graag Van Inkel de lunch zien doen, dat is toch de opvolger van Spits imho
Janno

Bericht door Janno »

De Nachtwacht schreef: 24 nov 2020 14:52
RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 13:37

Goede vraag, misschien slaat de nieuw (weekend) programmering (nog) niet goed aan.
Dat zijn 4 uurtjes in de marge. Ik kan me toch niet zo goed voorstellen dat dat zoveel luisteraars kost (waarmee ik de kennis van Dekker overigens niet onder het tapijt wil vegen).

Heb zelf vooral het gevoel dat radio 2 een beetje stilstaat. Er zitten heel veel goede djs en programma's maar door het jaar heen gebeurd er buiten de top 2000 niet zoveel. Waar Q bijvoorbeeld een foute week, verschillende themaweken en het geluid heeft. En misschien is na zoveel jaren wat vernieuwing doordeweeks ook wel eens goed, al zou ik niet zo snel weten waar hem dat in zou moeten zitten.
Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Nergens op gebaseerd misschien, maar soms kloppen gevoelens gewoon. Zelf ben ik een trouwe radio 2-luisteraar en ik luister er nog steeds graag naar, maar ik zap toch de laatste tijd makkelijker weg. Dat deed ik een jaar geleden nauwelijks.
steef1973

Bericht door steef1973 »

Ik ben al maanden geleden afgehaakt met om t half uur zelfde nieuws met in de ochtend die vreselijk carmen. en de nietszeggende djs frank. wouter gijs en irritatiefactor Ruudje
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

steef1973 schreef: 24 nov 2020 16:30 Ik ben al maanden geleden afgehaakt met om t half uur zelfde nieuws met in de ochtend die vreselijk carmen. en de nietszeggende djs frank. wouter gijs en irritatiefactor Ruudje
Dan is het duidelijk niet jouw smaak. En dat kan en mag.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Geweldige prestatie van Q Music. Heel knap. Ik ben benieuwd of ze dit komende maand vast houden en komend voorjaar de nummer één positie overnemen.

Andere station doen ook wel dibgen goed of minder goed, maar staat toch allemaal in de schaduw van wat Q doet
Rock 'n roll is better than music!
dommelvolk

Bericht door dommelvolk »

Radio 2 daalt omdat ze continu dezelfde artiesten draaien ,Whitney Houston,Aretha Franklin , George Michael , Robbie Williams , Stevie Wonder ,Ilse de Lange , Anouk ,Billy Joel ,Acda en de Munnik ,Blof ,Queen , Fleetwood Mac ,Elo ,Ewf ,Racoon , Kensington , Krezip , Toto , The Police , Phil Collins plus al die hedendaagse flauwe rommel als Sheppard , Ed Sheeran , The Weeknd , Jason derulo , Duncan Laurence, Katy Perry , Justin Bieber Suzan en Freek .Er zijn zoveel liedjes gemaakt maar altijd en eeuwig diezelfde artiesten net als sky radio 25 jaar geleden en die zijn ook al lang niet meer de grootste en dat gaat radio 2 met deze programmering ook niet blijven .
Wilhelmus

Bericht door Wilhelmus »

Het doet me verrassend goed dat 3 FM weer stijgt.
Zelf schakel ik ook af en toe weer in en dan hoor ik dat ze toch weer meer mainstream muziek draaien.
Ik denk dan ook dat de stijging van 3 FM ten koste is gegaan van radio 2.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

dommelvolk schreef: 24 nov 2020 18:24 Radio 2 daalt omdat ze continu dezelfde artiesten draaien ,Whitney Houston,Aretha Franklin , George Michael , Robbie Williams , Stevie Wonder ,Ilse de Lange , Anouk ,Billy Joel ,Acda en de Munnik ,Blof ,Queen , Fleetwood Mac ,Elo ,Ewf ,Racoon , Kensington , Krezip , Toto , The Police , Phil Collins plus al die hedendaagse flauwe rommel als Sheppard , Ed Sheeran , The Weeknd , Jason derulo , Duncan Laurence, Katy Perry , Justin Bieber Suzan en Freek .Er zijn zoveel liedjes gemaakt maar altijd en eeuwig diezelfde artiesten net als sky radio 25 jaar geleden en die zijn ook al lang niet meer de grootste en dat gaat radio 2 met deze programmering ook niet blijven .
Helemaal mee eens, fijn dat het een ander forumlid ook opvalt.
Plaats reactie