Luistercijfers september-oktober

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

JulesKluivert

Luistercijfers september-oktober

Bericht door JulesKluivert »

Afbeelding
JulesKluivert

Re: Luistercijfers september-oktober

Qmusic nadert Radio 2...

Van de NPO zenders is Radio 2 de enige die daalt; Radio 1, Radio 4, Radio 5 en ook 3FM (0.2%) stijgen

Kink ook weer een procentpunt erbij

Radio 10 en Veronica dalen
JulesKluivert

Volgens Adformatie stijgt 3FM in de doelgroep 20-49 jaar van 3.3 naar 4%
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Afbeelding

bron

Het gat tussen Q Music en de concurrentie is inmiddels gigantisch. 538 en Radio 2 zakken fors terug.
Van de 'grote' zenders zijn Q Music, 3FM en Veronica de winnaars. Alle overige zenders verliezen terrein.
In de groep 10+ verliest Veronica, maar in de belangrijke doelgroep 20-49 wint de zender. Naast Q Music is Veronica de enige 'grote' commerciële zender die hier aandeel wint. 538, Sky en Radio 10 verliezen.

Waar komt de winst van Veronica vandaan? Van Radio 2 of van Radio 10 of 538?
Laatst gewijzigd door Phoenix op 24 nov 2020 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Q gaat de nummer 1 worden. Maar nu nog niet. Eerst moeten we de kerstdagen door, maar over 2 of 3 metingen moet het lukken. Ik snap nu de keuze voor dat Q kerst-station (oh god wat een kutmuziek), als het lukt om luisteraars ook maar een BEETJE vast te houden de komende maand is dat goed voor de lange termijn.

edit: Reagerend op de post van Phoenix hierboven: Wow. Q doet iets HEEL erg goed. En 3FM ook.
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 24 nov 2020 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
petoi

Bericht door petoi »

Denk dat 3FM heel blij is met deze cijfers,

Meer tieners bereikt (30000 op week basis), helaas luisteren ze wel korter.
20-34 meer luisteraars en langere luistertijd
35-49 langere luistertijd
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Is er iemand die detailcijfers (van Q) heeft? Dus cijfers die bijvoorbeeld 12-15 uur in het weekend tonen, en de vernieuwde avond in het weekend van Qmusic. Zaterdag 22-00? Die stijging komt net in de maanden waar Q Het Geluid deed, maar ook de nieuwe programmering van start ging. Ik ben erg benieuwd of deze stijging alleen door Het Geluid komt of dat ook de nieuwe weekendprogrammering daar aan mee heeft geholpen.
SB92

Bericht door SB92 »

Voor het eerst in tijden goed nieuws voor 3FM
density1

Bericht door density1 »

Mooie cijfers voor KINK. Toch weer wat groei te pakken. Veronica doet het niet zo goed in deze meting, dat is best wel weer een daling ten opzichten van de vorige metingen. En in deze meting nog niet het vertrek van Giel en de overname van Wilfred meegerekend...
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Waardoor verliest Radio2
In welke uren. Is dat te zien?

Je had in deze maanden als ik me niet vergis de KWF week en De Wild ging in quarantaine. Van Inkel kwam. Het Bureau stopte. De V15 kwam op zondag. Frank van t Hof op zondagmiddag erbij
Giel in de nacht
JulesKluivert

RealSunchaser schreef: 24 nov 2020 10:41 Waardoor verliest Radio2
In welke uren. Is dat te zien?

Je had in deze maanden als ik me niet vergis de KWF week en De Wild ging in quarantaine. Van Inkel kwam. Het Bureau stopte. De V15 kwam op zondag. Frank van t Hof op zondagmiddag erbij
Giel in de nacht
In de doelgroep 10+ stijgen ze wel in absoluut aantal luisteraars (van 2.383.000 naar 2.434.000)
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Radiofan500 schreef: 24 nov 2020 10:35 Is er iemand die detailcijfers (van Q) heeft? Dus cijfers die bijvoorbeeld 12-15 uur in het weekend tonen, en de vernieuwde avond in het weekend van Qmusic. Zaterdag 22-00? Die stijging komt net in de maanden waar Q Het Geluid deed, maar ook de nieuwe programmering van start ging. Ik ben erg benieuwd of deze stijging alleen door Het Geluid komt of dat ook de nieuwe weekendprogrammering daar aan mee heeft geholpen.
De nieuwste luistercijfermeting laat opnieuw een ongekende groei zien voor Qmusic. De zender is al 7 maanden marktleider in de doelgroep 20-49 jaar en behaalt in de meting voor september/oktober een marktaandeel van 19,3%. Dat betekent een groei van maar liefst 22% ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden.

Ook binnen de brede doelgroep 10+ groeit Qmusic flink door (+16%) en komt in de laatste luistercijfers uit 11,8% marktaandeel, nog slechts een tiende onder NPO Radio 2. Dat blijkt uit cijfers van het NLO/GfK.

In de luistercijfers zitten ook de weekendprogramma's van nieuwe aanwinsten Armin van Buuren, Tom van der Weerd en Bram Krikke verwerkt. De vrijdagavond waar Tom en Bram samen met Kai Merckx te horen zijn, groeit met 28% ten opzichte van een jaar eerder. De weekendshow Tom & Bram van 12:00-15:00 uur doet het marktaandeel op die uren met 37% stijgen.
Conclusie op een eerdere reactie van mij, mede dankzij de nieuwe aanwinsten.
Laatst gewijzigd door Radiofan500 op 24 nov 2020 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Zo dan! Dat zijn wel mooie cijfers voor Q-Music. Het verbaast me niks dat bij de volgende meting Q-Music over radio 2 heen gaat. Zo zie je toch maar dat het geluid zeker zijn aantrekkingskracht blijft houden. (Helaas irriteer me mateloos aan dat spel). Ben benieuwd naar de persberichten van de bergweg. Zullen vast wel weer jubelend zijn. Weet niet waarom!
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Zorgt 1 spel ervoor dat je bijna de best beluisterde zender wordt?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 24 nov 2020 10:38 Veronica doet het niet zo goed in deze meting, dat is best wel weer een daling ten opzichten van de vorige metingen. En in deze meting nog niet het vertrek van Giel en de overname van Wilfred meegerekend...
Veronica stijgt van 4,6% naar 4,9% in de doelgroep 20-49 :roll:
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Plaats reactie