Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

WinnaarRadioring2023

Re: Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

RealSunchaser schreef: 23 okt 2020 08:46
gerard909 schreef: 23 okt 2020 07:30 Als je een baan in de radiowereld ambieert dan heb je 2 keuzes. Je gaat bij Talpa werken of niet. Kies je er principieel voor om niet bij Talpa te werken dan heb je grofweg 50% minder kans op werk.
euuh volgens mij is er veel meer werk bij de publieke omroep. Zowel voor als achter de schermen. Bij Radio 2 alleen heeft elk programma zijn eigen producers, sidekicks en regisseurs, soms freelancers, soms vast, vaak jonge mensen, 20érs die soms doorgroeien. Kijk naar Emmely de Wilt, die begon achter de schermen bij de Staat van stasse, ging naar de nacht en zit nu in het weekend en valt door de week vaak in

Ook heb je bij de publieken meer kans een ster te worden. Welke DJ die echt begon bij een commerciele omroep werd een ster of belangrijke dj? Matty, Jeroen Nieuwenhuizen misschien, Frank Dane. Dan houdt het wel op denk ik. De rest begon allemaal bij de PO en ging daarna pas naar de CO en vaak keerden ze terug.
Jeroen Nieuwenhuize is goed, maar ook een waterdrager. Van de huidige generatie denk ik Mattie Valk en Barry Paf. In het verleden, Robert Jensen.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

WinnaarRadioring2023 schreef: 23 okt 2020 09:00
Jeroen Nieuwenhuize is goed, maar ook een waterdrager. Van de huidige generatie denk ik Mattie Valk en Barry Paf. In het verleden, Robert Jensen.
Jensen begon bij de PO. Hij werd naar voren geschoven toen Van Inkel overstapte naar de CO en kreeg zijn goed beluisterde primetime uren en werd zo snel bekend.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RealSunchaser schreef: 23 okt 2020 08:46 Welke DJ die echt begon bij een commerciele omroep werd een ster of belangrijke dj? Matty, Jeroen Nieuwenhuizen misschien, Frank Dane. Dan houdt het wel op denk ik.
Een klein rijtje van DJ's die zijn gestart bij de commerciële radio, voordat ze de stap maakten na de publieke radio. Hier staan toch wel een aantal sterren tussen.

Edwin Evers (Radio 10/Power FM)
Edwin Diergaarde (Power FM)
Rob van Someren (Radio 10)
Daniël Dekker (Radio 10)
Ruud de Wild (538)
Wouter van der Goes (538)
Michiel Veenstra (538)
Corné Klijn (538)
Timur Perlin (Veronica FM)
Rámon Verkoeijen (Yorin FM)
Mark van der Molen (Radio Veronica)
Eva Koreman (Q Music)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

JulesKluivert schreef: 22 okt 2020 14:59 Exact; hetzelfde geldt voor 3FM, ook een zender met een rijke geschiedenis
Ik weet niet tot wanneer jij terugkijkt, maar per saldo is de geschiedenis van 3FM een rampzalige. 3FM kreeg een schop onder zijn achterste toen commerciële radio in Nederland zijn intrede deed. En momenteel is het weer huilen met de pet op.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

RealSunchaser schreef: 23 okt 2020 08:46
gerard909 schreef: 23 okt 2020 07:30 Als je een baan in de radiowereld ambieert dan heb je 2 keuzes. Je gaat bij Talpa werken of niet. Kies je er principieel voor om niet bij Talpa te werken dan heb je grofweg 50% minder kans op werk.
euuh volgens mij is er veel meer werk bij de publieke omroep. Zowel voor als achter de schermen. Bij Radio 2 alleen heeft elk programma zijn eigen producers, sidekicks en regisseurs, soms freelancers, soms vast, vaak jonge mensen, 20érs die soms doorgroeien. Kijk naar Emmely de Wilt, die begon achter de schermen bij de Staat van stasse, ging naar de nacht en zit nu in het weekend en valt door de week vaak in

Ook heb je bij de publieken meer kans een ster te worden. Welke DJ die echt begon bij een commerciele omroep werd een ster of belangrijke dj? Matty, Jeroen Nieuwenhuizen misschien, Frank Dane. Dan houdt het wel op denk ik. De rest begon allemaal bij de PO en ging daarna pas naar de CO en vaak keerden ze terug.
Mattie valk is begonnen bij 3fm als vormgever voor o.a BNN en later toen Giel de ochtend ging doen was hij zijn vormgever.

Ook heeft hij toen regelmatig op 3fm in de nacht gepresenteerd als inval voor o.a Lucien foort op de zaterdagnacht
castmember

Bericht door castmember »

Satfreak13 schreef: 23 okt 2020 10:11
JulesKluivert schreef: 22 okt 2020 14:59 Exact; hetzelfde geldt voor 3FM, ook een zender met een rijke geschiedenis
Ik weet niet tot wanneer jij terugkijkt, maar per saldo is de geschiedenis van 3FM een rampzalige. 3FM kreeg een schop onder zijn achterste toen commerciële radio in Nederland zijn intrede deed. En momenteel is het weer huilen met de pet op.
Bij sommigen is het glas ook echt altijd half leeg eh . . .

Buiten de zware tijden heeft 3FM ook voor veel kansen gezorgd. Ik denk dat het diverse commerciele landschap dat er nu is op muziekgebied niet was ontstaan als zenders als 3FM niet de vrijheid hadden gegeven aan programmamakers om content te maken. Veel mensen die nu bij Q zitten of 538 (of welke andere zender ook) zijn begonnen op 3FM, het is een broedplaats geweest voor nieuwe radiomakers en ja, ik ben het met je eens dat 3FM nu niet scoort en dat het ook 20 jaar terug aardig in de as zat, maar in de periodes tussendoor heeft het echt wel zijn strepen verdient van dingen zoals de Dik voor Mekaar show tot Ruud de Wild, Gerard Ekdom, Michiel Veenstra, Domien Verschuuren, Coen en Sander, Barend van Dorp en nog vele andere radiomakers die nu op andere zenders fuore maken.

Dus ja, als je dan ziet wat 3FM in al die jaren heeft gedaan is het echt een stomme zender waar alles mislukt. :roll:

Verder geloof ik echt dat ook deze zware periode wel weer overwonnen word. Het is zoeken naar een nieuwe weg en een nieuwe manier van de zender op de kaart zetten, maar er komt een moment dat die formule weer klopt, alleen nu nog even niet.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Janno

Bericht door Janno »

Als je ver genoeg terugkijkt werd 3 (Hilversum, Radio, FM) pas groot toen commerciële radio in Nederland de nek werd omgedraaid in 1974.
WinnaarRadioring2023

RealSunchaser schreef: 23 okt 2020 09:53
Jensen begon bij de PO. Hij werd naar voren geschoven toen Van Inkel overstapte naar de CO en kreeg zijn goed beluisterde primetime uren en werd zo snel bekend.
Veronica was inderdaad nog een publieke omroep.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Veronica was een commerciële omroep die verdwaald was binnen bet publieke bestel.

De geschiedenis van 3FM:
- Eerst kansloze concurrent van Veronica en Noordzee
- Vanaf 1974 monopolist met wanprestatie, geen enkele eenheid in rare verticale programmering
- Vanaf jaren '90 geleidelijk verbetering, na ontstaan concurrentie van o.a. Sky Radio, Radio 10 en Radio 538.
- Laatste decennium weer richting wanprestatie, met zeer beperkt marktaandeel ondanks gigantisch bereik en megabudget.

Dat is per saldo gewoon beroerd.
Rock 'n roll is better than music!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Oortjes schreef: 23 okt 2020 15:05 Veronica was een commerciële omroep die verdwaald was binnen bet publieke bestel.

De geschiedenis van 3FM:
- Vanaf 1974 monopolist met wanprestatie, geen enkele eenheid in rare verticale programmering
- Vanaf jaren '90 geleidelijk verbetering, na ontstaan concurrentie van o.a. Sky Radio, Radio 10 en Radio 538.
- Laatste decennium weer richting wanprestatie, met zeer beperkt marktaandeel ondanks gigantisch bereik en megabudget.

It's all a matter of perspective...

Vanaf 1974 hadden ze een 'rare verticale programmering', maar daarbinnen werden wel unieke programma's gemaakt (Ronflonfon, De Dik Voormekaar Show, etc). En het 'laatste decennium weer richting wanprestatie', daarmee suggereer je dat de daling al in 2010 werd ingezet, terwijl ze in 2012 gewoon marktleider(!) waren. De daling qua marktaandeel werd pas in de zomer van 2014 ingezet.
WinnaarRadioring2023

Dat vind ik wel heel zwart-wit genomen, maar ben het wel met je eens dat 3 zichzelf meermaals overnieuw heeft moeten uitvinden. En dat ook succesvol heeft gedaan in de periode 1995-2010.
WinnaarRadioring2023

JulesKluivert schreef: 23 okt 2020 16:46
Oortjes schreef: 23 okt 2020 15:05 Veronica was een commerciële omroep die verdwaald was binnen bet publieke bestel.

De geschiedenis van 3FM:

It's all a matter of perspective...

Vanaf 1974 hadden ze een 'rare verticale programmering', maar daarbinnen werden wel unieke programma's gemaakt (Ronflonfon, De Dik Voormekaar Show, etc). En het 'laatste decennium weer richting wanprestatie', daarmee suggereer je dat de daling al in 2010 werd ingezet, terwijl ze in 2012 gewoon marktleider(!) waren. De daling qua marktaandeel werd pas in de zomer van 2014 ingezet.
Dat is dan wel weer het mooie van een verticale programmering. Zou van mij wel terug mogen komen op 3FM. Ze hebben daar toch niets te verliezen en er is direct meer ruimte voor radiotalent en maffe radioprogramma's.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

JulesKluivert schreef: 23 okt 2020 16:46 Vanaf 1974 hadden ze een 'rare verticale programmering', maar daarbinnen werden wel unieke programma's gemaakt (Ronflonfon, De Dik Voormekaar Show, etc).
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Het punt is dat goede programma's pas een goede zender maken als er lijn in zit. De Dik voor mekaar show was geweldig, Los Vast ook, maar Zaterdag Sport afschuwelijk. Zender als totaal dus niks die dag, want er valt niet door te luisteren.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie