Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RealSunchaser

Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Bericht door RealSunchaser »

Ik vroeg me af: Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Alle grote namen hebben er gewerkt, flirten met Talpa Radio of gaan er werken. Ja, het geld is lekker. En er zijn beloftes. Maar als je niet presteert word je aan banden gelegd en soms moet je je ontslag uit de media vernemen.

Iedereen kent de verhalen over John de Mol, onderling zal er nog meer worden geluld en geklaagd dan wij weten, wat maakt het dan zo aantrekkelijk daar te werken. Naast de zak geld. Is het ego? Of ambitie? Of is het toch alleen het geld?
radiogolfje

Re: Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Bericht door radiogolfje »

Dan kan je je ook wel afvragen waarom alle (veel dan) omroepen graag 538 willen nadoen ?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Nog meer geld.

Iedereen is te koop uiteindelijk.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Een argument kan de vormgeving zijn: Domien Verschuuren vind dat er bij Talpa Radio hele vette vormgeving gemaakt wordt. (Bron: podcast In Vorm)
Feivel

Bericht door Feivel »

Wat is er anders landelijk te kiezen in Nederland? Naast de NPO, Qmusic en Radiocorp is er alleen Talpa. Niet iedere DJ wil bij de NPO, soms ook om persoonlijke redenen ('te links', 'past niet bij me', 'verdient niet genoeg'). Radiocorp is betrekkelijk klein met alleen 100%NL en SLAM. Qmusic wisselt eigenlijk niet zoveel van DJ's, dus weinig grote transfers. Tja, dan blijft Talpa open, waar er geld genoeg is om DJ's aan te trekken. Opleiden doen ze niet meer, dus onderhandelen de grote DJ's met Talpa. Lijkt me best logisch.

Talpa heeft natuurlijk ook de 'grote zenders' in beheer. Werken bij 538 geeft een bepaalde status. Radio Veronica heeft een rijke geschiedenis. Radio10 is een van de best scorende stations. Eigenlijk zijn er allerlei redenen om bij Talpa te willen werken. Zelfs al zou ik het zelf niet willen. Ik heb toch altijd het idee dat Talpa-DJ's heel erg worden beperkt in hun creativiteit. Maar dat is bij veel commerciële stations zo.
RealSunchaser

Feivel schreef: 22 okt 2020 12:35 Radio Veronica heeft een rijke geschiedenis.

Radio Veronica is toch niets meer dan een naam en een logo tegenwoordig? Het is afgesplitst naar BNN en 538 en sinds de verkoop is er niet veel meer over. Radio2 is voor mij meer het oude Veronica dan Veronica zelf. Dat zie je wel aan de DJs ook. Stenders, Van Inkel, Walraven...
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

RealSunchaser schreef: 22 okt 2020 11:33 Ik vroeg me af: Naast geld, waarom willen DJ's zo graag voor Talpa Radio werken?

Alle grote namen hebben er gewerkt, flirten met Talpa Radio of gaan er werken. Ja, het geld is lekker. En er zijn beloftes. Maar als je niet presteert word je aan banden gelegd en soms moet je je ontslag uit de media vernemen.

Iedereen kent de verhalen over John de Mol, onderling zal er nog meer worden geluld en geklaagd dan wij weten, wat maakt het dan zo aantrekkelijk daar te werken. Naast de zak geld. Is het ego? Of ambitie? Of is het toch alleen het geld?
Grootste radio bedrijf van Nederland.
Diverse zenders.
Goed betaald
Prima faciliteiten
Mogelijkheid tot bijsnabbelen op bijvoorbeeld tv, iets wat bij de NPO niet mag officieel

Er zitten veel bekendne en vriendjes van elkaar.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

RealSunchaser schreef: 22 okt 2020 12:44
Feivel schreef: 22 okt 2020 12:35 Radio Veronica heeft een rijke geschiedenis.
Radio Veronica is toch niets meer dan een naam en een logo tegenwoordig? Het is afgesplitst naar BNN en 538 en sinds de verkoop is er niet veel meer over. Radio2 is voor mij meer het oude Veronica dan Veronica zelf. Dat zie je wel aan de DJs ook. Stenders, Van Inkel, Walraven...
Exact; hetzelfde geldt voor 3FM, ook een zender met een rijke geschiedenis maar als je als DJ alleen op basis daarvan naar een zender gaat zouden daar wel meer jocks heen willen
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De geschiedenis van 3FM vind ik er niet één om trots op te zijn. Dat is bij Veronica wel anders.

Radio 10, Sky Radio, Radio 538 en Radio Veronica zijn de belangrijkste namen in de historie van de commerciële radio in Nederland. Dan is Talpa ook nog eens een goed bedrijf dat goed betaalt. Dat lijken me allemaal goede redenen om er te willen werken.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Kan me echt wel voorstellen dat het voor Coen en Sander een mooie uitdaging was, na zoveel jaar 3FM, voor Ekdom hetzelfde.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

De beste reden om bij Talpa te willen werken is om financieel onafhankelijk te worden. Ja, dan doe je het voor het geld. Echter, als je financieel onafhankelijk bent loop je veel minder risico's als je ontslagen wordt, je rekeningen kan je immers blijven betalen. En daar krijg je betere radio van, omdat je radio kunt maken die soms over het randje gaat. Bovendien, is er iets mis mee om je talent ten gelde te maken? Ik geef die gasten groot gelijk.
boxfm

Bericht door boxfm »

Bij een Talpa-zender hebben DJ's meer kans om echt een ster van de zender te worden en te schitteren in reclamecampagnes voor de zender of zelfs voor het programma dat ze gaan doen (als het ochtend- of middagshow is).

Ieder bedrijf of omroep heeft wel iets. Bij Talpa zijn er regeltjes, maar ook bij de NPO zijn er dingen. Zijn door de jaren heen al genoeg (ex)-NPO'ers geweest die hebben geklaagd over alle omroeppolitiek daar.
MFM

Bericht door MFM »

Huh? Mis ik iets? Talpa? Waar het gros rond loopt met vage uurcontracten en overal op bezuinigd moet worden?
Welk zinnig mens zet zijn carrière daar voor op het spel?
gerard909

Bericht door gerard909 »

Als je een baan in de radiowereld ambieert dan heb je 2 keuzes. Je gaat bij Talpa werken of niet. Kies je er principieel voor om niet bij Talpa te werken dan heb je grofweg 50% minder kans op werk.

Dank dat het verder weinig met al het bovenstaande te maken heeft.
Radio, maar met je maten.
RealSunchaser

gerard909 schreef: 23 okt 2020 07:30 Als je een baan in de radiowereld ambieert dan heb je 2 keuzes. Je gaat bij Talpa werken of niet. Kies je er principieel voor om niet bij Talpa te werken dan heb je grofweg 50% minder kans op werk.
euuh volgens mij is er veel meer werk bij de publieke omroep. Zowel voor als achter de schermen. Bij Radio 2 alleen heeft elk programma zijn eigen producers, sidekicks en regisseurs, soms freelancers, soms vast, vaak jonge mensen, 20érs die soms doorgroeien. Kijk naar Emmely de Wilt, die begon achter de schermen bij de Staat van stasse, ging naar de nacht en zit nu in het weekend en valt door de week vaak in

Ook heb je bij de publieken meer kans een ster te worden. Welke DJ die echt begon bij een commerciele omroep werd een ster of belangrijke dj? Matty, Jeroen Nieuwenhuizen misschien, Frank Dane. Dan houdt het wel op denk ik. De rest begon allemaal bij de PO en ging daarna pas naar de CO en vaak keerden ze terug.
Plaats reactie