Radio 538: Wat moet Coco doen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 538: Wat moet Coco doen?

Bericht door Phoenix »

Helemaal eens dat 538 moet stoppen met het neerzetten van een Evers Staat Op kopie door Frank Dane. Dane is een hele creatieve jock die in staat is om een eigen ochtendshow neer te zetten.

Ik vraag me wel af of je met het programmeren van een typisch avondprogramma het verschil kunt maken. Geen enkel (commercieel) radiostation doet dat nog. Met uitzondering van SLAM wellicht. Als zender moet je 24-7 een gelijke sound overbrengen, zodat de luisteraar weet wat hij krijgt ongeacht het moment dat hij inschakelt. Uitzondering is de ochtend (en middag) drive-time waar nog personality shows kunnen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Daan!

Bericht door Daan! »

Een gelijke sound over de hele dag heeft Qmusic al. Een heel andere sound, ala wat lokale omroepen hebben, lijkt me niet verstandig. Maar ik denk dat er prima 's avonds een show kan worden geprogrammeerd die onderscheidend is van de rest van de zender en de dag. Alleen uiteraard wel met dezelfde soort muziek. Waarom zou het op SLAM wel kunnen en op 538 niet?
DeZwijger

Bericht door DeZwijger »

Oortjes schreef: 01 nov 2020 15:26 Je klinkt nu zeker niet meer politiek correct, maar zou een rond bureau nou echt de uitzending verbeteren?
Het is 1 van de vele voorbeelden waarom het daar nu allemaal nét niet is. En als je Bram Krikke kan krijgen om je station een frisser imago te geven, hoe kán het dan dat dat in de onderhandelingen stuk loopt. Wat 3FM heeft met een algehele publieke opinie die tegen ze is gekeerd, zoals Stenders het mooi zei. Dat heeft 538 op een onbewust niveau. De negatieve pers is er niet persé, maar zo’n moment met Niels Geusenbroek en Hannelore had bij Mattie en Marieke de tranentrekker van het jaar geweest. Bij 538 heb je toch het gevoel dat het net iets te bedacht en gemaakt is.
Daan!

Bericht door Daan! »

Was ook heel toevallig dat dat nummer precies in de ochtendshow voorbij kwam...
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

DeZwijger schreef: 01 nov 2020 18:22
Oortjes schreef: 01 nov 2020 15:26 Je klinkt nu zeker niet meer politiek correct, maar zou een rond bureau nou echt de uitzending verbeteren?
Het is 1 van de vele voorbeelden waarom het daar nu allemaal nét niet is. En als je Bram Krikke kan krijgen om je station een frisser imago te geven, hoe kán het dan dat dat in de onderhandelingen stuk loopt. Wat 3FM heeft met een algehele publieke opinie die tegen ze is gekeerd, zoals Stenders het mooi zei. Dat heeft 538 op een onbewust niveau. De negatieve pers is er niet persé, maar zo’n moment met Niels Geusenbroek en Hannelore had bij Mattie en Marieke de tranentrekker van het jaar geweest. Bij 538 heb je toch het gevoel dat het net iets te bedacht en gemaakt is.
Bij 538 heb je met alles dat het bedacht is. Maar het probleem bij 538 is gewoon dat ze geen goede dj’s meer hebben. Frank Dane maakt niet zijn show. Verkeerde plaats. Wietze te licht voor 538, heeft geen idee wat hij met zijn show moet, hoe kan dat bij zo’n grote organisatie en er geen idee is met een programma.
Hitje

Bericht door Hitje »

Phoenix schreef: 01 nov 2020 18:08 Helemaal eens dat 538 moet stoppen met het neerzetten van een Evers Staat Op kopie door Frank Dane. Dane is een hele creatieve jock die in staat is om een eigen ochtendshow neer te zetten.

Ik vraag me wel af of je met het programmeren van een typisch avondprogramma het verschil kunt maken. Geen enkel (commercieel) radiostation doet dat nog. Met uitzondering van SLAM wellicht. Als zender moet je 24-7 een gelijke sound overbrengen, zodat de luisteraar weet wat hij krijgt ongeacht het moment dat hij inschakelt. Uitzondering is de ochtend (en middag) drive-time waar nog personality shows kunnen.
Ik denk dat je, omdat er in de avond niet veel gebeurt, juist verschil kan maken. Met alleen muziek gaat jongeren bereiken heel lastig worden vrees ik. In de avonduren kan je best een energieke sound overbrengen, niet té afwijkend van het format natuurlijk.
''Spotify? Niet meer van deze tijd.'' :lol:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hitje schreef: 01 nov 2020 17:53 Stop met dat kopieergedrag, doe iets spraakmakends, zoek het randje weer op. Zet weer eens een echte avondshow neer daar in de avond. Be different.
Zoiets\? https://www.youtube.com/watch?v=ejW4riSYaGA -love
Rock 'n roll is better than music!
DeZwijger

Bericht door DeZwijger »

Oortjes schreef: 01 nov 2020 19:33
Hitje schreef: 01 nov 2020 17:53 Stop met dat kopieergedrag, doe iets spraakmakends, zoek het randje weer op. Zet weer eens een echte avondshow neer daar in de avond. Be different.
We lachen er nu om, maar het incident met Maan en de streaker is nog niet zo lang geleden en de enige reden dat zoiets niet meer is voorgevallen heeft alleen met de angst voor negatieve publiciteit te maken. Niet met een andere denkwijze en intelligentere medewerkers. Kijk naar de social media van 538. Iedere ‘highlight’ die ze uitlichten ontstijgt nooit het niveau van ‘dat zei je moeder vannacht ook!’
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Haha, prachtig stukje radiogeschiedenis :lol:
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Tja, ik weet het niet hoor. Dit is fantastisch op televisie en ik had die vrouw best zonder kleren willen zien. Maar je ziet niet zoveel op de radio...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

WinnaarRadioring2023 schreef: 02 nov 2020 15:11 Tja, ik weet het niet hoor. Dit is fantastisch op televisie en ik had die vrouw best zonder kleren willen zien. Maar je ziet niet zoveel op de radio...
Dit is een leuke combi van radio met social media.

Google even op "scheren of uit de kleren" of "winning by losing" en er is meer te zien, niet van deze leuke dame overigens :oops:
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Oortjes schreef: 02 nov 2020 20:22
WinnaarRadioring2023 schreef: 02 nov 2020 15:11 Tja, ik weet het niet hoor. Dit is fantastisch op televisie en ik had die vrouw best zonder kleren willen zien. Maar je ziet niet zoveel op de radio...
Dit is een leuke combi van radio met social media.

Google even op "scheren of uit de kleren" of "winning by losing" en er is meer te zien, niet van deze leuke dame overigens :oops:
Ongetwijfeld, maar met sociale media neemt het de fantasie weer weg. Dan vind ik het toch weer spannender om het alleen op de radio te doen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

WinnaarRadioring2023 schreef: 03 nov 2020 11:25 Ongetwijfeld, maar met sociale media neemt het de fantasie weer weg. Dan vind ik het toch weer spannender om het alleen op de radio te doen.
Spannende radio is zeker leuker dan een onbenullige strip op YouTube, dat zijn we eens.

Het ging mij om een voorbeeld van radio op het randje, waar een leuke combi met nieuwe technieken wordt gemaakt.
Durashift

Bericht door Durashift »

..en, wat is Coco aan het doen?
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Durashift schreef: 22 nov 2020 00:29 ..en, wat is Coco aan het doen?
Denk druk ingewerkt te worden en een kennismakingsronde achter de rug. en is net 3 weken in dienst. En vermoed daarna analyseren wat de huidige status is
Plaats reactie