Radio 538: Wat moet Coco doen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 538: Wat moet Coco doen?

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 28 okt 2020 21:06
Phoenix schreef: 28 okt 2020 13:08
DavyGer schreef: 28 okt 2020 12:57
Dat Veronica niet beter mag presteren. Als Veronica beter presteert ten kostte van b.v. radio 10, dan wordt de wijziging bij Veronica teruggedraaid.
Hi Jessica, volgens mij ben je onder je verkeerde account ingelogd. Ik stelde de vraag aan Jessica maar je antwoord nu per ongeluk via je andere account DavyGer. Geen probleem dat overkomt de beste wel eens.
Domien schreef: 13 jul 2020 21:39 Kak, verkeerde account.
Inderdaad worden er voor Veronica geen grote reclamebudgetten uitgetrokken zoals voor 538, Sky en Radio10 wel. Het zit inderdaad ook in dat Veronica de andere 3 zenders in de weg zit. Als het te veel groeit. Komt het merendeel van de groei van de andere 3 zenders. Kannabalisatie heet dit in marketingtermen. Talpa schiet er als geheel niets mee op als Veronica groter wordt en Radio10 wordt kleiner.

Veronica is gewoon 4e in de rij en de aandacht gaat eerst uit naar de overige 3 zenders. Ook is de naam Veronica niet meer wat het geweest is. Dit alles maakt het voor Veronica echt moeilijk zoniet onmogelijk om een grote zender te worden. Welke muziek of DJ's dan ook. Ik zou zelf echt geen manier weten hoe dit te doorbreken.
De Talpa zenders kunnen elkaar in de weg zitten. Dat begrijp ik. Radio 10 en Veronica staan tegenwoordig verder van elkaar af dan een paar jaar geleden. Veronica probeert nu vooral marktaandeel van Radio 2 af te snoepen. Dit heeft Niels van Baarlen eerder aangegeven. Maar dit zal vooral gerealiseerd moeten worden zonder abricampagne met de kop van Genee in de bushokjes.

Iedere marketing-euro kan ook bij Talpa maar één keer worden uitgegeven. En die gaat dan nu eerder naar 538, Radio 10 en Sky. Maar daarmee is niet gezegd dat men Veronica niet willen laten groeien, omdat iedere groei ten koste gaat van één van de andere zenders.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

In ieder geval gaat Coco niet aan de groei van Veronica werken. Zou ik ook niet doen, als ik haar was.

Nadenken over opvolging van Coen en Sander, dat zou ik wel doen als ik Coco was.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 29 okt 2020 11:32 Nadenken over opvolging van Coen en Sander, dat zou ik wel doen als ik Coco was.
De opvolgers van Coen en Sander zitten nu al op 538 tijdens de lunch.

Wel lees ik hier de laatste tijd dat de populariteit (lees: luistercijfers/marktaandeel) van Coen & Sander dalende zou zijn. Zijn er ergens actuele gegevens van de luistercijfers van de middag drive-time beschikbaar? Ik ben erg benieuwd hoe de middagshows zich tot elkaar verhouden? Ook lees ik wisselende meningen over Ruud de Wild. Dus het zou prettig zijn als we hier weer een actueel beeld van kunnen vormen. De laatste publiek toegankelijke cijfers zijn al weer ruim anderhalf jaar oud.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 27 okt 2020 21:17
WinnaarRadioring2023 schreef: 27 okt 2020 21:10 Fred Siebelink doet de ochtendshow van Bingo FM. Een late avondshow bij Veronica gaat'm echt niet worden.
Hij zit nu toch ook bij Stenders op vrijdagavond? Een zenderwissel, van Radio 2 naar Veronica, maakt dan toch geen verschil?
Klopt, maar zijn ochtendshow is op werkdagen. Op zaterdag is het uitslapen geblazen. Overigens, overstappen kan inderdaad altijd.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 29 okt 2020 11:48
Oortjes schreef: 29 okt 2020 11:32 Nadenken over opvolging van Coen en Sander, dat zou ik wel doen als ik Coco was.
De opvolgers van Coen en Sander zitten nu al op 538 tijdens de lunch.

Wel lees ik hier de laatste tijd dat de populariteit (lees: luistercijfers/marktaandeel) van Coen & Sander dalende zou zijn. Zijn er ergens actuele gegevens van de luistercijfers van de middag drive-time beschikbaar? Ik ben erg benieuwd hoe de middagshows zich tot elkaar verhouden? Ook lees ik wisselende meningen over Ruud de Wild. Dus het zou prettig zijn als we hier weer een actueel beeld van kunnen vormen. De laatste publiek toegankelijke cijfers zijn al weer ruim anderhalf jaar oud.
Het programma van Coen en Sander is het afgelopen jaar 2% in aandeel gezakt. Zie volgende artikel:

https://www.adformatie.nl/media/het-opt ... ppositie-w

Kan diverse redenen hebben gehad. Ziekte Coen o.a. Maar heel 538 is het afgelopen jaar gezakt. De Middagshow is daarop geen uitzondering.
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Ik denk dat dit komt omdat 538 gewoon luisteraars verliest. Je ziet dat Domien steeds verder groeit. Hij is echt een grote concurrent voor Coen en Sander. Als ik 538 zou zijn zou ik hem als opvolger alvast vastleggen. Geef hem de avondshow en laat hem doorgroeien naar de middag. Zo heb je de nieuwe topper alvast in huis!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

2unlimited schreef: 29 okt 2020 12:31 Ik denk dat dit komt omdat 538 gewoon luisteraars verliest. Je ziet dat Domien steeds verder groeit. Hij is echt een grote concurrent voor Coen en Sander. Als ik 538 zou zijn zou ik hem als opvolger alvast vastleggen. Geef hem de avondshow en laat hem doorgroeien naar de middag. Zo heb je de nieuwe topper alvast in huis!
Waarom zou Domien een stapje terug doen?
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Dat gaat hij zeker niet doen! hij zit echt op zijn plek. Maar voor 538 zou ik hem de gedroomde opvolger vinden van Coen en Sander.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 29 okt 2020 12:18 Het programma van Coen en Sander is het afgelopen jaar 2% in aandeel gezakt. Zie volgende artikel:

https://www.adformatie.nl/media/het-opt ... ppositie-w

Kan diverse redenen hebben gehad. Ziekte Coen o.a. Maar heel 538 is het afgelopen jaar gezakt. De Middagshow is daarop geen uitzondering.
Jessica, erg bedankt voor het delen van deze informatie, ook al had ik deze al eerder voorbij zien komen. Ik ben met name op zoek naar de ontwikkelingen van alle relevante middagshows, Ik ben benieuwd waar de luisteraars van Coen & Sander naar toe zijn gegaan zonder hierbij aannames te doen.
2unlimited schreef: 29 okt 2020 12:31 Ik denk dat dit komt omdat 538 gewoon luisteraars verliest. Je ziet dat Domien steeds verder groeit. Hij is echt een grote concurrent voor Coen en Sander. Als ik 538 zou zijn zou ik hem als opvolger alvast vastleggen. Geef hem de avondshow en laat hem doorgroeien naar de middag. Zo heb je de nieuwe topper alvast in huis!
Ik denk dat 538 meer moet bieden dan dat. Zijn laatste periode op 3FM was op meerdere vlakken niet succesvol en nu zit hij volledig op zijn plek bij Q Music. Het format past hem uitstekend. Hij heeft een pracht tijdslot plus het nog altijd legendarische Top 40 op vrijdag. Waarom zou hij overstappen naar een zender die het zichtbaar lastig heeft en dan ook nog genoegen nemen met een (met alle respect) minder tijdslot.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De realiteit is momenteel dat de middag op 538 een minder mooie plek is dan de middag op Q. Domien zou wel gek zijn als hij dit deed.
Rock 'n roll is better than music!
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Domien is nota bene BEGONNEN in de avond op 3FM. Die heeft zich al lang bewezen en hoeft, zelfs hypothetisch, totaal niet "door te groeien" naar de middag, zeker niet op een zender die lager scoort dan Q-Music.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Daan!

Bericht door Daan! »

Domien is landelijk begonnen in de nacht op 3FM, maar dat terzijde.
Edit: landelijk toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Daan! op 29 okt 2020 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 29 okt 2020 18:40 Domien is begonnen in de nacht op 3FM, maar dat terzijde.
Domien is begonnen bij Hadjewat bij de lokale omroep in Goirle, maar dat terzijde.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Domien is begonnen op zijn zolderkamer, maar dat terzijde.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 29 okt 2020 18:40 Domien is landelijk begonnen in de nacht op 3FM, maar dat terzijde.
Edit: landelijk toegevoegd.
Als KX niet als landelijk wordt beschouwd heb je gelijk ;-)
Plaats reactie