Radio 538: Wat moet Coco doen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 538: Wat moet Coco doen?

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 27 okt 2020 17:12 Ik denk dat Wessel met zijn dance beter bij 538 dan bij Veronica past.
Dat begrijp ik. Gitaren domineren bij Veronica, maar er wordt tegenwoordig meer dance en up-tempo gedraaid bij Veronica. Zoals het er nu voorstaat zou ik Lindo graag zien switchen met Tim Klijn en dan Wessel iedere vrijdag tussen 13 en 16 uur met Van Diepen Draait Door. Als Stenders er nog mocht bij komen vanaf januari kan hij 13-16 uur van maandag t/m donderdag weer overnemen van Lindo en op vrijdagavond los gaan met vriendje Fred Siebelink. Dan krijg je een lekkere Volle Vrijdag lang Veronica.

06:30 de Warming Up
07:00 Veronica Inside
09:00 Goud van Oud
10:00 Tim Klijn
13:00 Wessel van Diepen
16:00 Dennis Ruyer
19:00 Martijn Muijs
22:00 Rob Stenders & Fred Siebelink

Dus op de vraag wat Coco moet doen. Ervoor zorgen dan Van Diepen naar Veronica gaat ;-)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Domol2

Bericht door Domol2 »

Phoenix schreef: 27 okt 2020 18:49
Oortjes schreef: 27 okt 2020 17:12 Ik denk dat Wessel met zijn dance beter bij 538 dan bij Veronica past.
Dat begrijp ik. Gitaren domineren bij Veronica, maar er wordt tegenwoordig meer dance en up-tempo gedraaid bij Veronica. Zoals het er nu voorstaat zou ik Lindo graag zien switchen met Tim Klijn en dan Wessel iedere vrijdag tussen 13 en 16 uur met Van Diepen Draait Door. Als Stenders er nog mocht bij komen vanaf januari kan hij 13-16 uur van maandag t/m donderdag weer overnemen van Lindo en op vrijdagavond los gaan met vriendje Fred Siebelink. Dan krijg je een lekkere Volle Vrijdag lang Veronica.

Dus op de vraag wat Coco moet doen. Ervoor zorgen dan Van Diepen naar Veronica gaat ;-)
Af en toe kan ik jou echt niet volgen.
Als er in andere topics mensen een voorkeurs lijstje met namen droppen brand je die personen af omdat het eigen voorkeur is en nergens op gebaseerd is en nu doe je precies het zelfde? En ik mis een onderbouwing waarom je die poppetjes op die plek zou zetten. En ik ben waarschijnlijk maar een leek maar Veronica is ook maar een lege huls van wat het vroeger was. Als ik de naam Veronica hoor denk ik aan de hoogtijdagen van vroeger.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Domol2 schreef: 27 okt 2020 19:07 Af en toe kan ik jou echt niet volgen.
Als er in andere topics mensen een voorkeurs lijstje met namen droppen brand je die personen af omdat het eigen voorkeur is en nergens op gebaseerd is en nu doe je precies het zelfde?
Waar, wanneer en wie heb ik "persoonlijk afgebrand"? Je doet nogal een bewering.

Overigens heb ik slechts aantoonbaar willen maken dat Wessel van Diepen wel past binnen de huidige programmering van Veronica. Het komt er nu misschien wat ongelukkig uit. Maar dat ik forumleden persoonlijk afbrand is absolute onzin.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 27 okt 2020 18:49

Fred Siebelink doet de ochtendshow van Bingo FM. Een late avondshow bij Veronica gaat'm echt niet worden.
Orange

Bericht door Orange »

Hitje schreef: 27 okt 2020 16:27Ik heb niet gezegd dat de gehele club van vroeger terug zou moeten keren Orange. Maar aangezien Wessel er nog zit en nog steeds een sterk programma neer kan zetten lijkt dit mij geen vreemde zet. 😉
Helder.
Je wekte bij mij die indruk door de zin "...tegenwoordig geen een DJ meer van het eerste uur..." Maar dat was blijkbaar niet je punt, het ging je om Wessel van Diepen. Erg fijne DJ, leuk ook daarom om de GDC te luisteren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

WinnaarRadioring2023 schreef: 27 okt 2020 21:10 Fred Siebelink doet de ochtendshow van Bingo FM. Een late avondshow bij Veronica gaat'm echt niet worden.
Hij zit nu toch ook bij Stenders op vrijdagavond? Een zenderwissel, van Radio 2 naar Veronica, maakt dan toch geen verschil?
jessica

Bericht door jessica »

Veronica is alleen nog een naam uit het verleden. Het is toch echt het ondergeschoven kindje van Talpa. 4e in de rij. Dus dat zal nooit meer groot worden. Je gaat als DJ naar de graveyard als je daar heen gaat. Niet dat er nu geen goede DJ's zitten. Ja best wel en persoonlijk vind ik de zender ook nog beter dan bijvoorbeeld Q, Sky en 538. Maar als zender zal het nooit meer groot worden. Welke DJ's ze ook halen en welke muziek ze ook gaan draaien.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 28 okt 2020 00:35 Veronica is alleen nog een naam uit het verleden. Het is toch echt het ondergeschoven kindje van Talpa. 4e in de rij. Dus dat zal nooit meer groot worden. Je gaat als DJ naar de graveyard als je daar heen gaat. Niet dat er nu geen goede DJ's zitten. Ja best wel en persoonlijk vind ik de zender ook nog beter dan bijvoorbeeld Q, Sky en 538. Maar als zender zal het nooit meer groot worden. Welke DJ's ze ook halen en welke muziek ze ook gaan draaien.
Als muziek en DJ's goed zijn, maar de zender slecht blijft presteren, waar ligt dat dan aan volgens jou? Je zegt dat Veronica het ondergeschoven kindje is. Bedoel je daarmee dat er weinig budget voor marketing en reclame is, waardoor het geen nieuw publiek kan bereiken? Of zit het ergens anders in volgens jou?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 28 okt 2020 07:29
jessica schreef: 28 okt 2020 00:35 Veronica is alleen nog een naam uit het verleden. Het is toch echt het ondergeschoven kindje van Talpa. 4e in de rij. Dus dat zal nooit meer groot worden. Je gaat als DJ naar de graveyard als je daar heen gaat. Niet dat er nu geen goede DJ's zitten. Ja best wel en persoonlijk vind ik de zender ook nog beter dan bijvoorbeeld Q, Sky en 538. Maar als zender zal het nooit meer groot worden. Welke DJ's ze ook halen en welke muziek ze ook gaan draaien.
Als muziek en DJ's goed zijn, maar de zender slecht blijft presteren, waar ligt dat dan aan volgens jou? Je zegt dat Veronica het ondergeschoven kindje is. Bedoel je daarmee dat er weinig budget voor marketing en reclame is, waardoor het geen nieuw publiek kan bereiken? Of zit het ergens anders in volgens jou?
Dat Veronica niet beter mag presteren. Als Veronica beter presteert ten kostte van b.v. radio 10, dan wordt de wijziging bij Veronica teruggedraaid.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 28 okt 2020 12:57
Phoenix schreef: 28 okt 2020 07:29
Dat Veronica niet beter mag presteren. Als Veronica beter presteert ten kostte van b.v. radio 10, dan wordt de wijziging bij Veronica teruggedraaid.
Hi Jessica, volgens mij ben je onder je verkeerde account ingelogd. Ik stelde de vraag aan Jessica maar je antwoord nu per ongeluk via je andere account DavyGer. Geen probleem dat overkomt de beste wel eens.
Domien schreef: 13 jul 2020 21:39 Kak, verkeerde account.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

😂😂😂
Hitje

Bericht door Hitje »

Nou daar ga je. :lol:

Om toch maar on-topic te blijven: mij is nu wel duidelijk waarom de 538-luisteraar naar de concurrentie overstapt. Radio 538 wat ooit een interactieve zender was, is nu wel echt op een saaie hitzender aan het lijken.

Na 10:00 uur gaan ze op non-stop, lijkt het...

Bij Mark geen enkel item met luisteraars. Zelfde geldt voor Ivo. Op soms wat appjes voorlezen na dan. Tijdje terug had je nog wat itempjes zitten en was de interactie met luisteraar absoluut anders dan tegenwoordig. Dat terwijl Wietze en Chris wel een gezellig lunchprogramma zitten te maken.
''Spotify? Niet meer van deze tijd.'' :lol:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hitje schreef: 28 okt 2020 15:37 Nou daar ga je. :lol:

Om toch maar on-topic te blijven: mij is nu wel duidelijk waarom de 538-luisteraar naar de concurrentie overstapt. Radio 538 wat ooit een interactieve zender was, is nu wel echt op een saaie hitzender aan het lijken.

Bij Mark geen enkel item met luisteraars. Zelfde geldt voor Ivo. Op soms wat appjes voorlezen na dan. Tijdje terug had je nog wat itempjes zitten en was de interactie met luisteraar absoluut anders dan tegenwoordig. Dat terwijl Wietze en Chris wel een gezellig lunchprogramma zitten te maken.
Dit is een constatering hoe 538 nu klinkt. Dan is de vraag wat moet Coco Hermans doen? '
Ze leest mee ;-)
Hitje

Bericht door Hitje »

Phoenix schreef: 28 okt 2020 16:10
Hitje schreef: 28 okt 2020 15:37 Nou daar ga je. :lol:

Dit is een constatering hoe 538 nu klinkt. Dan is de vraag wat moet Coco Hermans doen? '
Ze leest mee ;-)
Om te beginnen: gun die jongens die tussen 10 en 16u zitten wat meer vrijheid. Laat ze overdag weer eens een kort, maar toch krachtig spelletje spelen. (-: niet té veel doorslaan met dat music-driven. Als hitzender komt die A-rotatie-hit, die zo nodig gedraaid moet worden later vast nog wel eens voorbij.

Zet om 21:00 weer een show a la Avondploeg of iets in de trant van Club Ondersteboven neer. Hiermee zou je wat meer jongeren naar je station kunnen lokken.

Je leest mee is me verteld dus heel veel plezier met je nieuwe job Coco. Zet 'm op daar aan de Bergweg! Er is veel talent aanwezig bij 538 dus dat moet verder wel goedkomen. (:
''Spotify? Niet meer van deze tijd.'' :lol:
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 28 okt 2020 13:08
DavyGer schreef: 28 okt 2020 12:57
Phoenix schreef: 28 okt 2020 07:29 Als muziek en DJ's goed zijn, maar de zender slecht blijft presteren, waar ligt dat dan aan volgens jou? Je zegt dat Veronica het ondergeschoven kindje is. Bedoel je daarmee dat er weinig budget voor marketing en reclame is, waardoor het geen nieuw publiek kan bereiken? Of zit het ergens anders in volgens jou?
Hi Jessica, volgens mij ben je onder je verkeerde account ingelogd. Ik stelde de vraag aan Jessica maar je antwoord nu per ongeluk via je andere account DavyGer. Geen probleem dat overkomt de beste wel eens.
Domien schreef: 13 jul 2020 21:39 Kak, verkeerde account.
Inderdaad worden er voor Veronica geen grote reclamebudgetten uitgetrokken zoals voor 538, Sky en Radio10 wel. Het zit inderdaad ook in dat Veronica de andere 3 zenders in de weg zit. Als het te veel groeit. Komt het merendeel van de groei van de andere 3 zenders. Kannabalisatie heet dit in marketingtermen. Talpa schiet er als geheel niets mee op als Veronica groter wordt en Radio10 wordt kleiner.

Veronica is gewoon 4e in de rij en de aandacht gaat eerst uit naar de overige 3 zenders. Ook is de naam Veronica niet meer wat het geweest is. Dit alles maakt het voor Veronica echt moeilijk zoniet onmogelijk om een grote zender te worden. Welke muziek of DJ's dan ook. Ik zou zelf echt geen manier weten hoe dit te doorbreken.
Plaats reactie