Radio 538: Wat moet Coco doen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Radio 538: Wat moet Coco doen?

Bericht door Oortjes »

MFM schreef: 25 okt 2020 02:59 Beiden behandelen ze hun luisteraars als commercieel vee.
Dus ja, het scoort bij de makke kudde van radioluisteraars.
Maar of ze inhoudelijk verder komen dan een “wat ze nou weer geflikt hebben op de radio” item bij Shownieuws op TV betwijfel ik.
Je kan een paar miljoen Nederlanders wegzetten als dom vee, maar zelf denk ik dat de radiomakers bij Q Music en Talpa de smaak van Nederland gewoon wat beter aanvoelen.
Rock 'n roll is better than music!
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

MFM schreef: 25 okt 2020 02:59
Oortjes schreef: 23 okt 2020 20:44 Omdat op het werk en in de auto YouTube niet zo lekker kijkt, bijvoorbeeld.

Q Music daagt Radio 538 uit met een groter marktaandeel.
Ik heb in de auto anders vaker youtube op t navigatiescherm dan dat ik radio luister...

Qmusic of 538? Beiden hebben een armoedig muziekbeleid. Beiden hebben op wat losse acties na eigenlijk geen inhoudelijk spraakmakende radio meer.
Beiden behandelen ze hun luisteraars als commercieel vee.
Maar of ze inhoudelijk verder komen dan een “wat ze nou weer geflikt hebben op de radio” item bij Shownieuws op TV betwijfel ik.
Dus wat Coco moet doen is eerst afvragen waarom De Mol de huidige koers per se wil varen.
Gebaseerd op eigen smaak en mening. Geen bevestigde feiten.

Daarnaast doen zenders als Q en 538 alle muziek laten testen, is er een luisteraars panel en worden alle acties getest en gemonitord zodat mijn exact inzichtelijk heeft wat wel en niet gewaardeerd doet worden bij hun publiek
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

RealSunchaser schreef: 24 okt 2020 11:07
WinnaarRadioring2023 schreef: 23 okt 2020 20:48 [

Inderdaad, MIDNR is geweest. Als je Rick van Velthuysen weer op die wijze in de nacht zet wordt hij een parodie op zichzelf.
Waarin verschilt MDNR met Rick van V doet 2 dan?

Volgens mij is dit gewoon t zelfde
Wat maakt Rick van V doet 2 dan hetzelfde als MIDNR?
MFM

Bericht door MFM »

Hoort-u-mij schreef: 25 okt 2020 11:18
MFM schreef: 25 okt 2020 02:59
Oortjes schreef: 23 okt 2020 20:44 Omdat op het werk en in de auto YouTube niet zo lekker kijkt, bijvoorbeeld.

Q Music daagt Radio 538 uit met een groter marktaandeel.
Ik heb in de auto anders vaker youtube op t navigatiescherm dan dat ik radio luister...

Qmusic of 538? Beiden hebben een armoedig muziekbeleid. Beiden hebben op wat losse acties na eigenlijk geen inhoudelijk spraakmakende radio meer.
Beiden behandelen ze hun luisteraars als commercieel vee.
Dus wat Coco moet doen is eerst afvragen waarom De Mol de huidige koers per se wil varen.
Gebaseerd op eigen smaak en mening. Geen bevestigde feiten.

Daarnaast doen zenders als Q en 538 alle muziek laten testen, is er een luisteraars panel en worden alle acties getest en gemonitord zodat mijn exact inzichtelijk heeft wat wel en niet gewaardeerd doet worden bij hun publiek
Dat klopt niet. Want het format waar bv Radio2 met van Inkel, Stenders maar ook VdGoes mee scoren, dus veel minder pannelplaatjes maar juist die uitdaging van muzikale hoogte-(en diepte-) punten uit de pop geschiedenis en juist triggerende nog niet door panels geteste nieuwe plaatjes, zorgt er voor dat 538 en Q daar schril tegen af steken. En dat is een feit, geen mening.

Dat de mening van dat zorgvuldig geselecteerd panel die middenin de kerndoelgroepen van bv Talpa valt inderdaad voor “veilige” niet triggerende muziek zorgt is ook een feit.

Feit is ook dat, na een week Q en 538 geluisterd te hebben, er nou niet zo bijster veel diepgang in de items en gesprekken op de radio zit. Het feit dat de budgetten voor dat soort diepgang bij Radio2 nou eenmaal hoger zijn plus hun publieke taak speelt daar natuurlijk ook in mee.

Zolang de kerntaak bij de commerciële zenders gewoon geld verdienen is zal er ook geen cent extra buiten de ouderwetse drive time uren besteed worden. Daar is en blijft de luisteraar de dupe van.

Feit is ook dat dat dus best scoort bij de doorsnee luisteraar die, net zoals de tvkijkers die vastgeroest zitten in hun portie dagelijks zappen, niet echt moeite doen om zelf op zoek te gaan naar nieuwe stimulerende muzikale prikkels. Door bepaalde tvmarketinglui vaak de tamme kudde genoemd. Op wat dance muziek na zijn er bij 538 de laatste jaren nou niet echt nieuwe muzikale hoogstandjes ontdekt doordat ze daar gelanceerd werden.

Mooie taak van Coco om 538 minder panelmuziek te laten plannen maar juist wat meer lef te tonen en vooral naast de ouderwetse drive time uren ook in de overige uren wat meer te investeren.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dat zijn wel heel veel feiten waar ik het mee oneens kan zijn :))

Lef tonen is leuk, maar is het commercieel ook verstandig? Ik denk zeker dat lef getoond kan worden in een programmering, in items, in events. Muzikaal kan er op rustige tijden best eens wat geprobeerd worden, maar tussen 10.00 en 16.00 uur zou ik toch vooral draaien wat de panels willen horen. Dat lijkt mijn commercieel heel verstandig. Het laatste wat een station moet willen, is luisteraars wegsturen met platen die niet aan te horen zijn voor de massa. Of moet ik is commercieel verstandig zeggen? :???:
Feivel

Bericht door Feivel »

Ja, wat denk je waarom het ‘panel muziek’ heet? ;-).

Commerciële stations willen gewoon geld verdienen. En tot nu toe is het nog altijd gelukt met commerciële hits. Dat willen mensen horen. Voor verdieping zijn er andere zenders en talloze internet zenders. Voor iedere smaak is er wel een zender te vinden.

Q is vast geen marktleider omdat ze én een armoedig muziekbeleid hebben én geen boeiende inhoudelijke radio weten te maken. En datzelfde kun je ook over 538 zeggen. Kennelijk willen genoeg mensen het nog horen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Feivel schreef: 26 okt 2020 20:29 Q is vast geen marktleider omdat ze én een armoedig muziekbeleid hebben én geen boeiende inhoudelijke radio weten te maken.
Dat is ook niet zo, Q maakt gewoon hele goede radio.
Hitje

Bericht door Hitje »

Moet je nagaan dat er op Wessel van Diepen na, tegenwoordig geen een DJ meer zit van het eerste uur... Wessel, jongen, kom je station redden. Dat kan jij en zal 538 goed doen.
''Spotify? Niet meer van deze tijd.'' :lol:
Orange

Bericht door Orange »

Hitje schreef: 27 okt 2020 15:22 Moet je nagaan dat er op Wessel van Diepen na, tegenwoordig geen een DJ meer zit van het eerste uur... Wessel, jongen, kom je station redden. Dat kan jij en zal 538 goed doen.
Buiten Wessel van Diepen gaat het dan (even uit mijn geheugen) om de volgende DJ's:
- Michael Pilarczyk
- Wil Luikinga
- Erik de Zwart
- Rick van Velthuysen
- Corné Klijn
- Kees Schilperoort
- Koen van Tijn

Vertel mij eens Hitje welke van deze DJ's 538 moeten komen redden?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 27 okt 2020 15:56
Hitje schreef: 27 okt 2020 15:22 Moet je nagaan dat er op Wessel van Diepen na, tegenwoordig geen een DJ meer zit van het eerste uur... Wessel, jongen, kom je station redden. Dat kan jij en zal 538 goed doen.
Buiten Wessel van Diepen gaat het dan (even uit mijn geheugen) om de volgende DJ's:
- Michael Pilarczyk
- Wil Luikinga
- Erik de Zwart
- Rick van Velthuysen
- Corné Klijn
- Kees Schilperoort
- Koen van Tijn

Ook nog Ferry Maat, Jeffrey Willems, Mirella Simoncini en Shadoe Stevens als ik het goed heb. Zij zaten in het weekend.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Hitje

Bericht door Hitje »

Orange schreef: 27 okt 2020 15:56
- Michael Pilarczyk
- Wil Luikinga
- Erik de Zwart
- Rick van Velthuysen
- Corné Klijn
- Kees Schilperoort
- Koen van Tijn

Ik heb niet gezegd dat de gehele club van vroeger terug zou moeten keren Orange. Maar aangezien Wessel er nog zit en nog steeds een sterk programma neer kan zetten lijkt dit mij geen vreemde zet. 😉
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hitje schreef: 27 okt 2020 16:27 Ik heb niet gezegd dat de gehele club van vroeger terug zou moeten keren Orange. Maar aangezien Wessel er nog zit en nog steeds een sterk programma neer kan zetten lijkt dit mij geen vreemde zet. 😉
Volgens mij heeft Wessel deze ambitie niet meer. Ik denk dat Van Diepen ook beter zou passen op een station waar ook Tim Klijn en Dennis Ruyer zitten. Een verdieping hoger dus ;-)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik denk dat Wessel met zijn dance beter bij 538 dan bij Veronica past.

Wat zou Wessel moeten redden en waarom is zijn grote aantal dienstjaren relevant daarin?
Hitje

Bericht door Hitje »

Wessel past uitstekend bij een hitlijst. Ook anno 2020. Hij zou de Top 50 kunnen overnemen. Luister maar eens naar zijn Global Dance Chart. Super strak. Vaak wel voice track, maar hij kan het én hij doet het.

Ivo, die er nu zit, doet het prima, maar ik denk dat zijn stijl niet helemaal aansluit bij een hitlijst. Daar kan beter iemand zitten met een warmere stem. Iemand die liefde heeft voor muziek. Is hier al wel eens wat eerder vermeld.

Bij 538 was Ivo toch wel écht op zijn best samen met Daniel toen zij nog De Avondploeg maakten.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Wessel heeft de Top 40 jarenlang gedaan. Dat deed hij goed, maar terugkeer is geen garantie op meer succes. Dan nog, één programma gaat niks veranderen, laat staan "redden".
Plaats reactie