Luistercijfers Aug-sept 2020

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

4711

Re: Luistercijfers Aug-sept 2020

Bericht door 4711 »

density1 schreef: 20 okt 2020 11:45 Snap het succes van Q ook niet zo. Het doet niet onder voor een 538 qua muzikale invulling. Dan zou het aan de jocks moeten liggen, die wat studentikozer zijn en wellicht dat dit een grote groep luisteraars aanspreekt dat toontje. Een soort landelijke campus radio.
Ik denk wat jij zegt wel klopt. Het klinkt net ff anders dan 538. Schijnbaar toch werkzaam. Studentenachtig:-)
marbles

Bericht door marbles »

Phoenix schreef: 20 okt 2020 20:40
Kar schreef: 20 okt 2020 18:58 De middag show met Koen en Sander heeft in populariteit zwaar ingeboet de afgelopen jaren,
Graag cijfermatige onderbouwing bij deze bewering, want volgens mij is dit feitelijk onjuist.
Nee hoor. Verliezen 2% in een jaar tijd.
Minder eenheidsworst op de radio please
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marbles schreef: 21 okt 2020 01:22
Kar schreef: 20 okt 2020 18:58 De middag show met Koen en Sander heeft in populariteit zwaar ingeboet de afgelopen jaren,
Graag cijfermatige onderbouwing bij deze bewering, want volgens mij is dit feitelijk onjuist.
Welke doelgroep?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Afbeelding
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

density1 schreef: 20 okt 2020 11:45 Snap het succes van Q ook niet zo. Het doet niet onder voor een 538 qua muzikale invulling. Dan zou het aan de jocks moeten liggen, die wat studentikozer zijn en wellicht dat dit een grote groep luisteraars aanspreekt dat toontje. Een soort landelijke campus radio.
Maar dat weten we toch? Alles wat van Talpa radio is geweldig. Maar hoe je nu Q-Music weg zet slaat nergens op. Zo doe je Menno Barreveld en Wim van helden echt mee te kort.
marbles

Bericht door marbles »

Phoenix schreef: 21 okt 2020 08:16

Welke doelgroep?
20-49 jaar, check maar op ma/do 16-19 uur
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marbles schreef: 21 okt 2020 12:48

Welke doelgroep?
Waar is dit na te lezen? Midden 2019 waren Coen & Sander in deze doelgroep nog het best beluisterd, dus het is erg hard gegaan. Enigszins verklaarbaar door de gehele terugval van 538 en het gegeven dat Coen lange tijd uit de running is geweest.
marbles

Bericht door marbles »

Phoenix schreef: 21 okt 2020 13:00

Welke doelgroep?
Waar is dit na te lezen? Midden 2019 waren Coen & Sander in deze doelgroep nog het best beluisterd, dus het is erg hard gegaan. Enigszins verklaarbaar door de gehele terugval van 538 en het gegeven dat Coen lange tijd uit de running is geweest.
kreeg het gisteren via via door, staat in adfo artikel https://www.adformatie.nl/media/het-opt ... ppositie-w
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

4711 schreef: 21 okt 2020 00:16
Ik denk wat jij zegt wel klopt. Het klinkt net ff anders dan 538. Schijnbaar toch werkzaam. Studentenachtig:-)
Ik stel de vraag dan ook maar aan jou, want het antwoord blijft nog uit: waar blijkt dat studentikoze uit? Ik hoor het niet namelijk.
radiodaan

Bericht door radiodaan »

marbles schreef: 21 okt 2020 13:04
Phoenix schreef: 21 okt 2020 13:00
kreeg het gisteren via via door, staat in adfo artikel https://www.adformatie.nl/media/het-opt ... ppositie-w
Als je naar het tabelletje kijkt van C&S vs. Domien zie je dat Coen en Sander pas echt aandeel beginnen te verliezen in mei 2020. Precies toen Coen weer (gedeeltelijk) terug kwam. Dus Barend en Dennis etc.. hebben blijkbaar geen luisteraars gekost.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

radiodaan schreef: 21 okt 2020 16:21 Als je naar het tabelletje kijkt van C&S vs. Domien zie je dat Coen en Sander pas echt aandeel beginnen te verliezen in mei 2020. Precies toen Coen weer (gedeeltelijk) terug kwam. Dus Barend en Dennis etc.. hebben blijkbaar geen luisteraars gekost.
Het is natuurlijk nooit helemaal duidelijk, maar ik denk dat Domien wel wat luisteraars weg trekt. Coen en Sander blijven als duo toch van het puberale en daar is zelfs de doelgroep van 538 te oud voor. Domien maakt volwassen radio.
Rock 'n roll is better than music!
Debaser

Bericht door Debaser »

Oortjes schreef: 21 okt 2020 16:51
radiodaan schreef: 21 okt 2020 16:21 Als je naar het tabelletje kijkt van C&S vs. Domien zie je dat Coen en Sander pas echt aandeel beginnen te verliezen in mei 2020. Precies toen Coen weer (gedeeltelijk) terug kwam. Dus Barend en Dennis etc.. hebben blijkbaar geen luisteraars gekost.
Het is natuurlijk nooit helemaal duidelijk, maar ik denk dat Domien wel wat luisteraars weg trekt. Coen en Sander blijven als duo toch van het puberale en daar is zelfs de doelgroep van 538 te oud voor. Domien maakt volwassen radio.
Coen & Sander was prima te doen toen beide heren een andere rol hadden. Sander als puberale grappenmaker en Coen als stabiele 'verstandige' tegenhanger. Zo begon het ooit. Helaas zijn ze steeds meer één typetje geworden, dat begon al bij 3FM en is bij 538 doorgezet.

Wat dat betreft zie ik 538 meer als studentikoze zender dan Qmusic. Om daar op in te haken. Die maken inderdaad volwassen radio.
Be a debaser!
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Debaser schreef: 21 okt 2020 16:56
Oortjes schreef: 21 okt 2020 16:51
Coen & Sander was prima te doen toen beide heren een andere rol hadden. Sander als puberale grappenmaker en Coen als stabiele 'verstandige' tegenhanger. Zo begon het ooit. Helaas zijn ze steeds meer één typetje geworden, dat begon al bij 3FM en is bij 538 doorgezet.

Wat dat betreft zie ik 538 meer als studentikoze zender dan Qmusic. Om daar op in te haken. Die maken inderdaad volwassen radio.
Inde tijd dat ik nog veel 538 luisterde, van 2015 tot 2018, vond ik die rollen nog steeds kloppen. Sander die de boel wat op stelten zet inderdaad. Heb te weinig geluisterd laatste jaar om te weten hoe het nu is.

Dat 'studentikoze' karakter van Q begrijp ik wel. Ik heb het idee dat Q veel geluisterd wordt op de werkvloer, en dan vooral bij de mensen die net afgestudeerd zijn, zo eind twintigers en dertigers. 538 heeft dan meer dat 'puberale' karakter waar je het over hebt.
HansTNX

Bericht door HansTNX »

Interessant topic...; voor de bron van (nagenoeg) alle hier besproken info moet ik naar NLO.nl?

Ben eigenlijk zeer geïnteresseerd hoe de diverse ontvangst-/luisterwijzen zich verhoudingen: ip/telefoon, of via kabel: uit TV danwel nog analoog uit fm-radio, of rechtstreeks uit ether op een fm-radioontvanger, onderverdeeld, etherontvangst in huis (keuken/slaapkamer, lees: type wekkerradio), of is FM-etherontvangst voorbehouden aan mobiele ontvangst in sec de auto tijdens woon/werk verkeer...; is dat niet al heel veel DAB?

Dan de meetmethodes......hoe betrouwbaar zijn deze, temeer de resultaten geoptimaliseerd worden in betaalde/beloonde respondentgroepen....?!
De meetresultaten dienen uiteraard de jacht op de reclameinkomsten..!

Voorbeeld...., leg regelmatig kabelnetwerken ‘plat’ waardoor ook het conventionele fm-spectrum off-air gaat.
Krijg daar nooooit ook maar 1 klacht over; over TV uiteraard wel, meestal binnen 1 minuut..(ondanks goede communicatie!) internet-onderbreking, binnen 5 seconden gedetecteerd en gemeld ...;).

Vraag me dus af...., heeft TV en internet al niet lang de FM etherradio vervangen in ons voor 97-99 procent bekabelde Nederland? Dit geldend voor alle respondentdoelgroepen, uitgezonderd de momenten dat deze reizen in een auto zonder DAB-tuner...?!

Ben benieuwd...;)!
progmog

Bericht door progmog »

HansTNX schreef: 18 nov 2020 08:28 Interessant topic...; voor de bron van (nagenoeg) alle hier besproken info moet ik naar NLO.nl?

Ben eigenlijk zeer geïnteresseerd hoe de diverse ontvangst-/luisterwijzen zich verhoudingen: ip/telefoon, of via kabel: uit TV danwel nog analoog uit fm-radio, of rechtstreeks uit ether op een fm-radioontvanger, onderverdeeld, etherontvangst in huis (keuken/slaapkamer, lees: type wekkerradio), of is FM-etherontvangst voorbehouden aan mobiele ontvangst in sec de auto tijdens woon/werk verkeer...; is dat niet al heel veel DAB?

Dan de meetmethodes......hoe betrouwbaar zijn deze, temeer de resultaten geoptimaliseerd worden in betaalde/beloonde respondentgroepen....?!
De meetresultaten dienen uiteraard de jacht op de reclameinkomsten..!
Het is voor de reclame irrelevant op welke manier naar de radio wordt geluisterd. Het is voor de adverteerder alleen maar interessant of er naar de radio wordt geluisterd naar welke zender,radioprogramma,uitzendtijd etc. En of dat via dab of fm, internet of kabel gebeurt, is meer voor de radizender zelf om keuzes te maken uit distributies mogelijkheden.

Dus je komt hier alleen achter door gebruik te maken van marktonderzoeken. Niet met uitzetten van distributies.
Plaats reactie