De Top2000 - 2020 editie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RealSunchaser

De Top2000 - 2020 editie

Bericht door RealSunchaser »

Ik zag dat de Top2000 discussie in het Radio2 topic nogal aanwezig was, misschien is een eigen topic een idee?

Mijn voorspelling is dat er geen cafe komt, naast dat het nu al 4 weken verboden gaat zijn, je wil geen massas mensen in de rij en in de gang.|

Ik denk dat het eerder zoiets wordt als de KWF week, dus op een industrieterrein waar je alleen met je auto kan komen, een drive-tru.

Ik hoop ook dat iedere DJ zn eigen uren houdt, zodat je wat meer variatie krijgt.
density1

Re: De Top2000 - 2020 editie

Bericht door density1 »

Ik pleit toch om het zoveel mogelijk hetzelfde te laten zijn dus gewoon in een café setting al dan niet in 'glazen huis' vorm op een plein ergens in het land of gewoon in Hilversum. Het marktterrein aldaar is tegenwoordig enorm uitgebreid daar kun je dit met gemak organiseren en de toegang voor een beperkt publiek op reservering en al dan niet wat tegen die tijd is toegestaan met alle maatregelen in acht nemend uiteraard.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 15 okt 2020 16:13 Ik pleit toch om het zoveel mogelijk hetzelfde te laten zijn dus gewoon in een café setting al dan niet in 'glazen huis' vorm op een plein ergens in het land of gewoon in Hilversum. Het marktterrein aldaar is tegenwoordig enorm uitgebreid daar kun je dit met gemak organiseren en de toegang voor een beperkt publiek op reservering en al dan niet wat tegen die tijd is toegestaan met alle maatregelen in acht nemend uiteraard.
Waarom pleit je daar voor dan?

Wat vind je van de argumentatie dat het in deze tijd niet gepast en gewenst is om grote stromen mensen zich te laten verplaatsen?
Orange

Bericht door Orange »

Ingebruik schreef: 15 okt 2020 16:18
density1 schreef: 15 okt 2020 16:13 Ik pleit toch om het zoveel mogelijk hetzelfde te laten zijn dus gewoon in een café setting al dan niet in 'glazen huis' vorm op een plein ergens in het land of gewoon in Hilversum. Het marktterrein aldaar is tegenwoordig enorm uitgebreid daar kun je dit met gemak organiseren en de toegang voor een beperkt publiek op reservering en al dan niet wat tegen die tijd is toegestaan met alle maatregelen in acht nemend uiteraard.

Wat vind je van de argumentatie dat het in deze tijd niet gepast en gewenst is om grote stromen mensen zich te laten verplaatsen?
Goede vragen Ingebruik. Niets is op dit moment hetzelfde, dus waarom het Top2000 cafe dan wel?
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Misschien een heel raar idee hoor, maar waarom zou je de top 2000 niet gewoon vanuit de normale Radio 2-studio maken?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Orange

Bericht door Orange »

waterveenmos schreef: 15 okt 2020 17:45 Misschien een heel raar idee hoor, maar waarom zou je de top 2000 niet gewoon vanuit de normale Radio 2-studio maken?
Dat lijkt mij een heel logische keuze.
density1

Bericht door density1 »

Lees je mijn posting wel? Ik heb het helemaal niet over grote stromen mensen die zich verplaatsen, dat kun je tackelen door alles op reservering te doen. Zoals het altijd gaat overigens...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 15 okt 2020 18:07

Lees je mijn posting wel? Ik heb het helemaal niet over grote stromen mensen die zich verplaatsen, dat kun je tackelen door alles op reservering te doen. Zoals het altijd gaat overigens...
Overal zijn reserveringen verplicht (horeca, voetbalstadions) en toch zitten we desondanks in een gedeeltelijke lockdown. Waarom zou dit bij het Top 2000 Cafe anders georganiseerd kunnen worden (en toegestaan worden) dan bij 'normale' horecagelegenheden?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 15 okt 2020 18:07

Ja ik heb je post gelezen.

Je wilt toch mensen daar naar toe laten komen, dus verplaatsen mensen zich toch? En 7 dagen lang, 24/u per dag, dat zijn er nogal wat, reservering of niet. Hoe zie je dat dan voor je?

En eens met Phoenix.
density1

Bericht door density1 »

Laat maar verder. Het gaat meer over Corona en de maatregelen dan over het onderwerp van de TS. Ik geef daar gewoon mijn mening over en hoe ik me dat voorstel.
big T

Bericht door big T »

Gewoon virtueel op bezoek gaan, gebeurd ook elders in het land, denk aan verzorg/verpleeghuizen en ander zorg.
Niet op bezoek komen, niet gezellig bij elkaar maar gezellig, knus virtueel bij elkaar :cool:
En ja direct eens, het is niet hetzelfde als er echt bij zijn.
Tis dit jaar even niet anders.......
Of anders, een bijeenkomst onder een viaduct of in een natuurgebied?
Daar is ruim voldoende ervaring mee opgedaan afgelopen paar maanden.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 15 okt 2020 18:52 Laat maar verder. Het gaat meer over Corona en de maatregelen dan over het onderwerp van de TS. Ik geef daar gewoon mijn mening over en hoe ik me dat voorstel.
Het één kun je niet los zien van het andere. Maar blijkbaar doe jij dat wel, maar kun je dat vervolgens niet toelichten. Jammer.

Er zal ongetwijfeld een flink deel virtualiteit aan toegevoegd worden dit jaar ja, dat is wel zeker. In combinatie met een knusse studio zou dat best eens kunnen werken. Ik denk dat je beter iets heel anders kunt doen, dan halfbakken iets in stand proberen te houden dat momenteel niet mogelijk is. Bewaar dat voor 2021.
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 15 okt 2020 18:52 Laat maar verder. Het gaat meer over Corona en de maatregelen dan over het onderwerp van de TS. Ik geef daar gewoon mijn mening over en hoe ik me dat voorstel.
Lekker makkelijk met je 'laat maar verder'. Je dropt een mening en als er om argumentatie e.d. wordt gevraagd, dan geef je niet thuis. Post dan niets.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik verwacht dat het café gewoon wordt opgebouwd, voor de sfeer. Daarnaast denk ik dat het gevuld zal worden met virtuele bezoekers, zoals je ook bijvoorbeeld bij Lubach zag, of in diverse voetbalstadions wereldwijd. Juist dat 'samen' gevoel leeft voor veel mensen bij de top2000, dat weten ze bij Radio2 ook. Verwacht daarom niet dat ze het café achterwege laten en gewoon in de studio gaan zitten.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik denk dat het er maar net aan ligt. Als de horeca dan nog steeds gesloten is zou het wel heel merkwaardig zijn om in een café te gaan zitten. Juridisch zal het allemaal wel te regelen zijn, maar het is toch een beetje vreemd.

Ik zou het een leuk idee als Radio 2 tijdens de 2020 editie het land in gaat en gaat uitzenden vanuit studio's van lokale omroepen in het land. Als men de 24 uur die een dag duurt opdeelt in tijdsloten van 2 uur, dan komt de Top 200 iedere tijdslot vanuit een andere provincie. Als men dan binnen de provincies ook nog eens gaat wisselen tussen studio's door iedere dag vanuit de studio van een andere lokale omroep het programma gaat maken, dan komt de Top 2000 van ong. 100 locaties en kan vrijwel iedereen in (de buurt van) zijn eigen woonomgeving meegenieten van de Top2000.
Plaats reactie