Welke programma's op landelijke radio komen van band?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Playertwo

Re: Welke programma's op landelijke radio komen van band?

Bericht door Playertwo »

Debaser schreef: 19 okt 2020 12:47 In de jaren '90 deed Erik de Zwart de Top 40 ook lang niet altijd live. Nieuws en verkeer, maar ook prijswinnaars werden dan door een andere DJ gedaan. Soort veredelde lijnbewaking.

Op dit moment zijn de meeste voorbeelden denk ik wel genoemd. Bij Tessa Mol weet ik het niet zeker, want die leest ook tussen 10-12 wel appjes voor. Misschien deels voorgeproduceerd?

Als je trouwens goeie voice tracks hebt, dan horen 9 van de 10 luisteraars dit niet. Dat wil trouwens niet zeggen dat het leuk is om te doen. In een heel ver verleden heb ik ook wel voice tracks opgenomen en dan nam je (in mijn geval) op één dag programma's op voor de hele volgende week. Zie dan aan het einde van je shift nog maar eens verder te komen dan 'dit was die artiest met die plaat en nu hoor je deze artiest met deze plaat'. Voordeel voor de zender was dat ze maar één dag hoefden te betalen.

'Live opgenomen' werkt dan beter. Dan maak je gewoon je show volledig 'as is', met de volledige flow en draai je dus ook daadwerkelijk de platen. Maar dat is relatief duur en je zender heeft bovendien voor al die tijd een studio nodig.
In zijn tijd in de middag op Veronica was top40 hit dossier ook 9 van de 10x opgenomen
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Zwarte Stoomboot schreef: 19 okt 2020 17:53

Net als, nog langer geleden, Frits Spits in de Nationale Hitparade op zondagmiddag. Dan kondigde hij een plaat aan "...op 24: Madonna!" en dan kwam er los achteraan "Máár Madonna moet éven wachten, want er is verkeersinformatie."

Waarschijnlijk had hij die mededeling voor elke plaat apart ingesproken. Ik vond dat altijd heel lelijk (maar ach, het ging toch eigenlijk om het van begin tot eind opnemen van alle platen :)) ).
Jaaaa dat weet ik nog, Kon je je bandje weer even 5 seconden terugspoelen :D
RealSunchaser

Net als, nog langer geleden, Frits Spits in de Nationale Hitparade op zondagmiddag. Dan kondigde hij een plaat aan "...op 24: Madonna!" en dan kwam er los achteraan "Máár Madonna moet éven wachten, want er is verkeersinformatie."

Waarschijnlijk had hij die mededeling voor elke plaat apart ingesproken. Ik vond dat altijd heel lelijk (maar ach, het ging toch eigenlijk om het van begin tot eind opnemen van alle platen :)) ).
RealSunchaser

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

waterveenmos schreef: 13 okt 2020 10:04
Robert C schreef: 13 okt 2020 09:55 De avond op Kink tussen 10 en 12 is ingeblikt, en de ochtendshow in het weekend op Kink, dan kan je muziek aanvragen die dan de volgende week gedraaid wordt.
Ik vind het zelf trouwens niet storend dat het niet live is, het klinkt erg goed.
Volgens mij is 10-12 overdag ook deels "ingeblikt"; er is eigenlijk nooit een crosstalk tussen Michiel en Tessa, en Tessa heeft in die uren ook nooit interactie met de luisteraars, maar na 12en wel. Ik denk dat ze tussen 13u en 16u de volgende dag voorbereidt, en dan om 16u live op Efteling Kids draait.
Tessa poste vandaag om iets over 10 een foto dat ze in de Kink studio zat met een Efteling plopkap. Dus toch live die uren?
marbles

Bericht door marbles »

Herman ven Schippers schreef: 09 nov 2020 16:14
Robert C schreef: 13 okt 2020 09:55 De avond op Kink tussen 10 en 12 is ingeblikt, en de ochtendshow in het weekend op Kink, dan kan je muziek aanvragen die dan de volgende week gedraaid wordt.
Ik vind het zelf trouwens niet storend dat het niet live is, het klinkt erg goed.
Volgens mij is 10-12 overdag ook deels "ingeblikt"; er is eigenlijk nooit een crosstalk tussen Michiel en Tessa, en Tessa heeft in die uren ook nooit interactie met de luisteraars, maar na 12en wel. Ik denk dat ze tussen 13u en 16u de volgende dag voorbereidt, en dan om 16u live op Efteling Kids draait.
Tessa poste vandaag om iets over 10 een foto dat ze in de Kink studio zat met een Efteling plopkap. Dus toch live die uren?
Volgens mij werkt ze nog niet 100%, sommige dagen wel, sommige dagen niet. Vandaag in ieder geval wel.
Minder eenheidsworst op de radio please
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

marbles schreef: 09 nov 2020 16:41
Herman ven Schippers schreef: 09 nov 2020 16:14

Volgens mij werkt ze nog niet 100%, sommige dagen wel, sommige dagen niet. Vandaag in ieder geval wel.
Ah oké, ik wist niet dat dit de reden was dat ze programma's opnam. Mooi dat ze dan live is op de dagen dat het blijkbaar kan voor haar, dat is positief.
RealSunchaser

Jeroen van Inkel onthulde in de Varagids:"

Zijn laatste uur op Max kwam van band. Hij had dat uur opgedeeld in 3 blokken zodat hij er een paar actuele berichten kon tussenfrotten, maar de rest was dus opgenomen
Plaats reactie