NPO: Radiozenders moeten inclusiever en diverser

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: NPO: Radiozenders moeten inclusiever en diverser

Bericht door Pot »

Nou, rondom een diversiteit binnen de NPO, krijgen we er misschien een nieuwe omroep erbij: 'Zwart' van onder andere Akwasi.
Oren open!
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Pot schreef: 22 sep 2020 22:47 Nou, rondom een diversiteit binnen de NPO, krijgen we er misschien een nieuwe omroep erbij: 'Zwart' van onder andere Akwasi.
Staan er meerdere in de rij om er bij te kunnen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 22 sep 2020 22:47 Nou, rondom een diversiteit binnen de NPO, krijgen we er misschien een nieuwe omroep erbij: 'Zwart' van onder andere Akwasi.
Vergeet 'Stamppot' niet, de gasten van de Feestfabriek, het bedrijf achter de Zwarte Cross. Zou de diversiteit ook wel goed doen.
big T

Bericht door big T »

Als je al ziet hoe moeilijk er gedaan wordt bij een (witte) jonge gast uit Drenthe over zijn tongval, en dat hij spraakles moet nemen om dit kwijt te raken
Als ik gesproken taal dan vergelijk wat gewoonlijk uit het Gooi komt met de rollende R en de juist niet uit gesproken N op het einde van woorden?
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het stoer praten met halve Engelse woorden :D
Calypso

Bericht door Calypso »

Tja, als je als groep je zo afzet tegen het stigmatiseren van mensen en beoordelen op hun huidskleur, als alles volgens je wat aan huidskleur of slavernij geschiedenis gelieerd is uitgebannen zou moeten worden, dan is het starten met een omroep met die naam in mijn ogen ook wel het meest geloofwaardige en minst provocerende wat je kunt doen.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

RadioLove95 schreef: 22 sep 2020 21:57
rutgrrr schreef: 22 sep 2020 20:49
WinnaarRadioring2023 schreef: 20 sep 2020 22:13 Of zijn ze te lui om vrijwilligerswerk te doen.
Er is VEEL MEEER dan alleen de lokale omroep om vrijwilligerswerk te doen. Een stervend medium (mijn mening!) zoals reguliere lokale radio is wellicht ook niet echt een plek waar je een zinnige bijdrage aan de maatschappij kunt leveren. Dan kun je beter bij vluchtelingenwerk, de voedselbank, de kringloopwinkel, de vrouwenopvang, de daklozenopvang, verslavingszorg, jeugdwerk, ouderenzorg, buitenschoolse opvang of huiswerkbegeleiding wat doen. Ik noem maar wat voorbeelden van plekken waar je een nuttige bijdrage levert.

Enneh...

"Niet over het probleem praten?" Je creeert zelf een probleem hier, op dit forum, want het "probleem" komt uit jouw koker, je verzint het ter plekke. En daarna val je andere forumleden aan die je er op aanspreken. Wel alles gewoon uit je duim willen kunnen zuigen en kunnen suggereren over vrouwen en minderheden, maar niet accepteren dat je er op wordt aangesproken. Jij komt er wel.

edit: excuus, ik kreeg een brainfart, die moest er even uit. Quote hieronder is nu wat beperkt.
Dit en daar mee is het voor mij klaar. Hoop dat admin ingrijpt want als vrouw of allochtoon zou ik me diep beledigd voelen.
Top, dat we nu weten dat je voor anderen denkt.

Maar krijgen we ook nog antwoord waar de vrouwen en allochtonen blijven bij de lokale omroep?
MFM

Bericht door MFM »

Leuke discussie.

Vooropgesteld dat men bij de professionelere lokale, streek en regionale omroepen inmiddels allemaal een bepaalde grote doelgroep probeert te bedienen zou men er dus vanuit moeten gaan dat het tegenwoordig niet uitmaakt wat je etnische of gender achtergrond is.
Je sluit je namelijk aan bij de groep lokale omroepmedewerkers die daar allemaal met hetzelfde doel aan de slag zijn. De tijd van ieder zijn doelgroepuurtje is voorbij.

Moet het per se diverser? Nee! Natuurlijk niet.
Daar zijn per regio al genoeg al dan niet publieke alternatieven voor.
Kijk maar naar Zuid-Holland.
Migrantenradio, FunX zenders zonder echte harde luistercijfers, Amor voor de Hindoestanen, Surinaamse radio op kabel en een vol internet enz enz.

Waar het om hoort te draaien is de informatie voorziening.
Het brengen van, niet gekleurd, niet politiek getint nieuws en informatie.
En daar gaat het in het landelijke publieke omroepbestel fout. Daar moet iedereen die er recht op meent te hebben een stem krijgen, gehoord worden. Want stel je voor dat er een “discriminatie rel” uitbreekt...nou nou, dan heeft elitair NL weer wat om over te praten...

Ik ben voorstander voor het opdoeken van de huidige omroepzuilen politiek.
Gewoon 1 overheids staatszender met daarop de info voor alle minder/meerderheden in NL.
En het geblablabla in pretentieuze talkshows en zgn nieuwsprogramma’s als kerntaak van de PO pretomroepen ernaast op een tweede net of op ieder zijn eigen digitale 24/7 kanaal. Verplicht. Met een langzaam op te bouwen eigen verantwoordelijkheid qua reclame inkomsten.
Radio idem. En de rest van de ether (FM en DAB+) uitbesteden aan commerciele partijen.

Want het is 2020. De wereld staat in brand. In Australie worden zelfs mensenrechten geschonden. In Amerika is het serieus oorlog, Canada heeft Trudeaux..
En in NL maken we ons druk om Omroep Zwart...
Smid70

Bericht door Smid70 »

Wat is er mis met Trudeaux??
Maar diversiteit is prima, als het maar niet ten koste gaat van kwaliteit.
MFM

Bericht door MFM »

Mis met Trudeaux? Heb je even?? Nee. Daar hebben we andere fora voor.

Je hebt gelijk. Het moet niet ten koste van de kwaliteit gaan. En ook kwaliteit is weer een kwestie van smaak en mening.

En dat is ongetwijfeld ook weer de reden dat er zoveel diversiteit aan omroepen is. Omroepen die ook tegelijkertijd zoveel mogelijk mensen als lid of aanhanger willen. En hoe groter ze worden, hoe minder er voor de uiterste randen van hun ledenbestand wordt gedaan lijkt het wel.
En dat geeft weer bestaansrecht voor nieuwkomers.
Nieuwkomers die zich dan ook weer moeten schikken in het ouderwetse stoelendansprincipe van de PO en vervolgens heel even brutaal of rebels zijn en daarna aangepast en wel de volgende quota leden binnen proberen te hengelen.

Hopeloos ouderwets, geldverslindend en inhoudelijk onderling uitwisselbaar op wat kleine meningsverschillen (links/rechts) na.
WinnaarRadioring2023

Henkjan2016 schreef: 24 sep 2020 19:18 De discussie sluit als radiolove95 dat zegt, dat begrijp je toch wel. ;-)
Er heeft nog geen discussie plaatsgevonden. Dat kan ook niet, radiolove95 heeft nog niet inhoudelijk gereageerd. Ik heb meer de indruk dat hij/zij geen onderbouwing heeft en daarom de discussie niet aan wil gaan.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

WinnaarRadioring2023 schreef: 25 sep 2020 06:33
Henkjan2016 schreef: 24 sep 2020 19:18 De discussie sluit als radiolove95 dat zegt, dat begrijp je toch wel. ;-)
Er heeft nog geen discussie plaatsgevonden. Dat kan ook niet, radiolove95 heeft nog niet inhoudelijk gereageerd. Ik heb meer de indruk dat hij/zij geen onderbouwing heeft en daarom de discussie niet aan wil gaan.
Je zit vol met vooroordelen dat zien we wel weer. Leg jij eerst maar eens uit waarom vrouwen en allochtonen LUI noemt.
WinnaarRadioring2023

RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 08:45
Je zit vol met vooroordelen dat zien we wel weer. Leg jij eerst maar eens uit waarom vrouwen en allochtonen LUI noemt.
Wat denk je zelf... Je geeft geen enkele reden waarom er zo weinig vrouwen en/of allochtonen bij de lokale omroep rondlopen. Je geeft geen enkel idee hoe we daar verandering in kunnen brengen. Maar je wilt wel in discussie over bijzaken. Verwacht je daar antwoord op? Kom eens met inhoudelijke argumenten man.
RadioLove95

WinnaarRadioring2023 schreef: 25 sep 2020 09:25

Wat denk je zelf... Je geeft geen enkele reden waarom er zo weinig vrouwen en/of allochtonen bij de lokale omroep rondlopen. Je geeft geen enkel idee hoe we daar verandering in kunnen brengen. Maar je wilt wel in discussie over bijzaken. Verwacht je daar antwoord op? Kom eens met inhoudelijke argumenten man.
Ik zit vol met argumenten maar ik weiger te spreken met iemand die vrouwen en allochtonen beledigd met zo’n opmerking. Ik snap dat je wilt discussiëren en zie je hulpeloosheid nu. Echter zul je even op de blaren moeten zitten en zul je moeten begrijpen dat deze toon echt onacceptabel is. Ik zet je dus even buitenspel. Helaas man.
WinnaarRadioring2023

RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 09:29

Ik zit vol met argumenten maar ik weiger te spreken met iemand die vrouwen en allochtonen beledigd met zo’n opmerking. Ik snap dat je wilt discussiëren en zie je hulpeloosheid nu. Echter zul je even op de blaren moeten zitten en zul je moeten begrijpen dat deze toon echt onacceptabel is. Ik zet je dus even buitenspel. Helaas man.
Door te zwijgen zet je vrouwen en allochtonen buitenspel. Ik ben tenslotte niet de enige die mee leest, dus jouw argumenten zouden een verrijking voor het forum kunnen zijn.
RadioLove95

WinnaarRadioring2023 schreef: 25 sep 2020 12:33
RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 09:29

Door te zwijgen zet je vrouwen en allochtonen buitenspel. Ik ben tenslotte niet de enige die mee leest, dus jouw argumenten zouden een verrijking voor het forum kunnen zijn.
Laten we er geen chatbox van maken svp. Als je het persoonlijk wilt maken stuur me gerust een PM. 😘
Plaats reactie