Waar blijven de nieuwe radiosterren van morgen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RealSunchaser

Waar blijven de nieuwe radiosterren van morgen?

Bericht door RealSunchaser »

In de jaren 80 ontstonden de radiosterren van nu: Stenders, Van Inkel, Stefan Stasse, Rick van Velthuizen etc
In de jaren 90 ontstonden de radiosterren van nu: Staverman, Evers, Beelen, Wouter van de Goes, De Wild
In de jaren 00 ontstonden de radiosterren van nu: Dane, Coen en Sander, Rabbering
In de jaren 10 kwam Mattie erbij

Dit is slechts een kleine greep wat ik zo snel kan bedenken

Wat opvalt is dat de Jaren 80 aanwas nog steeds primetime zit en nog steeds worden aangetrokken voor belangrijke uren op de grootste zenders en dat de 90 lichting er ook nog wel even zit en dus de 00 en 10-lichting al helemaal nergens heengaan de komende decennia. Zeker gezien dat radiomakers uit de 80s nog volop actief zijn.

Met de beperkt aantal uren die je kunt vullen, is er wel ruimte voor nieuw talent? Wordt er geinvesteerd in nieuw talent? En krijgt talent de ruimte om te groeien zoals vroeger?

Ik ken weinig nieuw talent. Emmely de Wilt kan en wil ik noemen maar krijgt ze een eerlijke kans. Dat moeten we afwachten.

Wat denken jullie? Wie zijn en waar blijven de radiosterren van morgen>
DavyGer

Re: Waar blijven de nieuwe radiosterren van morgen?

Bericht door DavyGer »

Ze zijn er echt wel, ook in de jaren 10. Rob Janssen, Bram Krikke zijn zo twee voorbeelden die mij te binnen schieten.

Bart Arens eigenlijk ook wel, die heeft zijn sporen echt wel in de jaren 10 verdiend.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DavyGer schreef: 23 jul 2020 10:34 Ze zijn er echt wel, ook in de jaren 10. Rob Janssen, Bram Krikke zijn zo twee voorbeelden die mij te binnen schieten.

Bart Arens eigenlijk ook wel, die heeft zijn sporen echt wel in de jaren 10 verdiend.
Mattie Valk, Rob Jansen, Lars Boele, Mart Mijer, Krikke,
RealSunchaser

Worden die net zo groot als De Wild, Beelen, Van Inkel, Frits Spits?
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

RealSunchaser schreef: 23 jul 2020 11:04 Worden die net zo groot als De Wild, Beelen, Van Inkel, Frits Spits?
De Wild, Beelen, Van Inkel, Frits Spits, ze zijn allemaal groot geworden door een succesvol programma te maken op een grote radiozender. Bram Krikke en Rob Jansen gaan nooit zo groot worden wanneer ze blijven zitten op SlamFM of op npo 3FM. Dan moeten ze naar Q-Music of 538 verhuizen, dat zijn nu de zenders waar gescoord wordt.
Daan!

Bericht door Daan! »

Mart Meijer vind ik één van de grootste talenten die er momenteel rondloopt. Intelligente jongen die zowel praatje platen kan doen als een inhoudelijke bijdrage kan leveren.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Daan! schreef: 23 jul 2020 11:12 Mart Meijer vind ik één van de grootste talenten die er momenteel rondloopt. Intelligente jongen die zowel praatje platen kan doen als een inhoudelijke bijdrage kan leveren.
Helemaal eens. Hetzelfde heb ik ook met Kai Merckx op Q (al zit die er al wat langer als Mart bij 538 zit). Doet in zijn avondshow vaak leuke (korte) interviews over heel verschillende onderwerpen, maar maakt ook prima hitradio.
RealSunchaser

RadioLove95 schreef: 23 jul 2020 11:10

De Wild, Beelen, Van Inkel, Frits Spits, ze zijn allemaal groot geworden door een succesvol programma te maken op een grote radiozender. Bram Krikke en Rob Jansen gaan nooit zo groot worden wanneer ze blijven zitten op SlamFM of op npo 3FM. Dan moeten ze naar Q-Music of 538 verhuizen, dat zijn nu de zenders waar gescoord wordt.
Wel wrang voor 3FM, Beelen, Ekdom, Coen en Sander, etc werden juist groot door Serious Request. Nu kijkt niemand er meer naar

Rob Jansen ken ik alleen als Lamme Frans, maar hoor er goede verhalen over. Krikke is groot op social media, ben benieuwd of ie zn succes daar kan omzetten naar landelijk succes
Radiooo

Bericht door Radiooo »

Bij Wild zit ook nog talent wat best wel door kan groeien hoor naar nieuwe radiosterren. Guus Lammerink, Quinten van Hilten, Joris Klokkers, Dylan Beukenkamp, Dave Jongen en Michiel Zwartepoorte die allemaal wel een kans hebben om door te groeien naar de landelijke radio!
RealSunchaser

DavyGer schreef: 23 jul 2020 10:34 Ze zijn er echt wel, ook in de jaren 10. Rob Janssen, Bram Krikke zijn zo twee voorbeelden die mij te binnen schieten.

Bart vind ik idd ook wel ondergwaardeerd, prettige radiomaker. Waarom mag hij eigenlijk nooit invallen bij de Bonanza, A lijst, De Wild in de Middag, Wout Today, Staat van Stasse?

Want de poule is altijd Emmely de Wilt, Rabbering, Van t Hof, Van der Goes en Annemieke die elkaars programmas overnemen
RealSunchaser

Tegen wie moesten Van Inkel, Adam Curry, Stenders, erik de zwart en Alfred Lagarda in de jaren 80 eigenlijk opboksen om een plek te krijgen?

Lex Harding, Tineke de Nooij, Ferry Maat? Wil Luikinga?
Daan!

Bericht door Daan! »

Bart valt wel eens in het weekend laat in. Maar Bart heeft al een prominente plek. De hele programmering tussen 6-18 valt nooit in op andere plekken.
RealSunchaser

Daan! schreef: 23 jul 2020 11:47 Bart valt wel eens in het weekend laat in. Maar Bart heeft al een prominente plek. De hele programmering tussen 6-18 valt nooit in op andere plekken.
Jawel hoor, Annemiek valt in bij De Wild in de Middag of De Staat.
Jeroen Kijk in de Vegte viel in bij Wout of de Staat, hij heeft t pas onlangs op eigen initiatief teruggeschroefd omdat zn vriend m anders nooit zag

18-00-20-00 is wmb ook prominent, die valt ook in
Pot

Bericht door Pot »

RealSunchaser schreef: 23 jul 2020 11:41

Bart vind ik idd ook wel ondergwaardeerd, prettige radiomaker. Waarom mag hij eigenlijk nooit invallen bij de Bonanza, A lijst, De Wild in de Middag, Wout Today, Staat van Stasse?

Want de poule is altijd Emmely de Wilt, Rabbering, Van t Hof, Van der Goes en Annemieke die elkaars programmas overnemen
Ik denk dat Bart eigenlijk niet voor deze tijdsloten is 'gemaakt'. Plaatjes af en aankondigen kan hij wel, maar invallen voor de middagshow zijn er betere opties naar mijn mening.

Daarnaast zit de bonanza/A-Lijst twee uur nadat zijn programma afgelopen is. De A-Lijst zit in het weekend, hoewel het zijn omroep is, is hij dan vrij.

Wout en Stefan zitten beide bij een andere omroep. Als Emmely niet kan, dan wordt het al Frank, want hij is doordeweeks meestal vrij, of Jeroen. Opzich ook wel logisch.

Hij valt nog wel eens in bij de Albumshow en Soulnight.
Oren open!
RealSunchaser

Pot schreef: 23 jul 2020 11:52

Daarnaast zit de bonanza/A-Lijst twee uur nadat zijn programma afgelopen is.
Dat zegt niets, er is wel vaker dat iemand en De Wild in de middag en de Staat van Stasse overnam. En volgens mij vallen djs van andere omroepen ook in
Rabbbering zit bij de Avrotros en doet nu De Wild (Kro ncrv)

Ik snap sowieso niets van de invalcaroussel maar dat kan beter in t radio2 topic haha
Plaats reactie