Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
progmog

Re: Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Bericht door progmog »

progmog schreef: 19 mar 2023 22:25
GerjanCluistra schreef: de reden dat de "Dik Voormekaarshow" niet meer bij 3FM paste was omdat het concept achterhaalt was.
Even in jouw woorden: fout.
"Op vrijdag 15 augustus 2003 werd bekendgemaakt dat de toenmalige nieuwe zendercoördinator van 3FM, Florent Luyckx, de Dik Voormekaar Show niet meer vond passen op de zender en met de invoering van de nieuwe programmering per 1 september 2003, niet meer zou terugkeren op vanaf dan 3FM. " (bron)
Ik begrijp het punt niet wat je wilt maken. Verklaar je nader.
[/quote]

OK en dan hou ik erover op. Jij mij ging corrigeren met "fout" (ook niet vriendelijk) toen ik schreef dat de Dik voormekaar niet meer bij 3FM paste en besloten werd uit de programmering te halen. Jij zei "dat het concept achterhaalt was" wat ook niet helemaal waar was, vandaar de quote. :wink:
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

progmog schreef: 20 mar 2023 21:51
progmog schreef: 19 mar 2023 22:25
GerjanCluistra schreef: de reden dat de "Dik Voormekaarshow" niet meer bij 3FM paste was omdat het concept achterhaalt was.
Even in jouw woorden: fout.
"Op vrijdag 15 augustus 2003 werd bekendgemaakt dat de toenmalige nieuwe zendercoördinator van 3FM, Florent Luyckx, de Dik Voormekaar Show niet meer vond passen op de zender en met de invoering van de nieuwe programmering per 1 september 2003, niet meer zou terugkeren op vanaf dan 3FM. " (bron)
Ik begrijp het punt niet wat je wilt maken. Verklaar je nader.
OK en dan hou ik erover op. Jij mij ging corrigeren met "fout" (ook niet vriendelijk) toen ik schreef dat de Dik voormekaar niet meer bij 3FM paste en besloten werd uit de programmering te halen. Jij zei "dat het concept achterhaalt was" wat ook niet helemaal waar was, vandaar de quote. :wink:
[/quote]

Dat "fout" ging over de slogan van NPO Radio 2.

Heb er niet zoveel moeite mee dat je mij corrigeer. De "Dik Voormekaarshow" op 3FM was echt van een andere orde als dat "Spijkers Met Koppen" nu is. Ontzettend leuk om te luisteren maar, het concept was wel wat ouderwets en achterhaald. Ik denk dat het op Radio 5 prima zou passen, gezien het luisterpubliek.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 20 mar 2023 22:04 De "Dik Voormekaarshow" op 3FM was echt van een andere orde als dat "Spijkers Met Koppen" nu is. Ontzettend leuk om te luisteren maar, het concept was wel wat ouderwets en achterhaald. Ik denk dat het op Radio 5 prima zou passen, gezien het luisterpubliek.
Dat denk ik niet. In de jaren tachtig was "Dik Voormekaar" hartstikke leuk, goede radio. Het paste in de tijd en zat goed in elkaar. Het is ook inspirerend geweest voor latere radiomakers.

Dat wil niet zeggen dat het in 2023 nog past. Een zender als Radio 5 maakt radio voor een oudere doelgroep, maar dat kan geen achterhaalde radio zijn. Dat spreekt niemand meer aan. Radio 5 maakt moderne radio voor een oudere doelgroep. Dat is echt wat anders dan oude radio.

Spijkers met koppen is wel met de tijd meegegaan. Het klinkt nu anders dan in de tijd van Jack Spijkerman. Dat is prima, doorontwikkelde radio kan op iedere zender.
Rock 'n roll is better than music!
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Oortjes schreef: 21 mar 2023 18:51
GerjanCluistra schreef: 20 mar 2023 22:04 De "Dik Voormekaarshow" op 3FM was echt van een andere orde als dat "Spijkers Met Koppen" nu is. Ontzettend leuk om te luisteren maar, het concept was wel wat ouderwets en achterhaald. Ik denk dat het op Radio 5 prima zou passen, gezien het luisterpubliek.
Dat denk ik niet. In de jaren tachtig was "Dik Voormekaar" hartstikke leuk, goede radio. Het paste in de tijd en zat goed in elkaar. Het is ook inspirerend geweest voor latere radiomakers.

Dat wil niet zeggen dat het in 2023 nog past. Een zender als Radio 5 maakt radio voor een oudere doelgroep, maar dat kan geen achterhaalde radio zijn. Dat spreekt niemand meer aan. Radio 5 maakt moderne radio voor een oudere doelgroep. Dat is echt wat anders dan oude radio.

Spijkers met koppen is wel met de tijd meegegaan. Het klinkt nu anders dan in de tijd van Jack Spijkerman. Dat is prima, doorontwikkelde radio kan op iedere zender.
Ik bedoel vooral de manier waarop het gemaakt is, want zoals het in het begin van deze eeuw bij Radio 3FM te horen was kon eigenlijk ook al niet meer. Maar als er een moderne versie is van de "Dik Voormekaarshow" dan denk ik dat het nog wel zou kunnen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind het zelf heel erg radio zoals dat in 1995 is opgezet en nooit doorontwikkeld. Ook nog erg belerend. Zou goed op radio5 passen. Misschien alleen nog wachten tot het FM pakket van radio4 naar radio5 gaat.
Janno

Bericht door Janno »

Ik vind het toch meer iets voor radio 1 dan radio 5. Dat (radio 5) is toch echt meer niks-aan-de-hand-radio waar weinig op te horen is wat ergernis kan opwekken. Radio 1 is meer geschikt voor een programma met veel gesproken woord waar actualiteit en maatschappelijke kwesties worden besproken. Radio 2 is sowieso meer een zender waar muziek centraal staat. Dit even los van eventuele profielen zoals die ooit beschreven zijn door de NPO, maar gewoon zoals ik het hoor.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Toch maar weer verticaal programmeren op een zender, dan hebben wij dit topic niet meer nodig ;-)
Janno

Bericht door Janno »

Net als vroegâh :-)
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 22 mar 2023 08:47 Toch maar weer verticaal programmeren op een zender, dan hebben wij dit topic niet meer nodig ;-)
Daar kunnen ze NPO KX nog steeds voor gebruiken toch!
Henkjan2016

jessica schreef: 22 mar 2023 18:07
Henkjan2016 schreef: 22 mar 2023 08:47 Toch maar weer verticaal programmeren op een zender, dan hebben wij dit topic niet meer nodig ;-)
Daar kunnen ze NPO KX nog steeds voor gebruiken toch!
Die zit niet op fm. Wat mij betreft 3fm, maar die mening was al wel bekend hier op het forum ;-)
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

jessica schreef: 22 mar 2023 01:24 Ik vind het zelf heel erg radio zoals dat in 1995 is opgezet en nooit doorontwikkeld. Ook nog erg belerend. Zou goed op radio5 passen. Misschien alleen nog wachten tot het FM pakket van radio4 naar radio5 gaat.
Waarom zou het FM-pakket van 4 naar 5 gaan? Lijkt mij een beetje raar, nóg een NPO-popzender op FM en geen klassieke zender meer.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Henkjan2016

waterveenmos schreef: 23 mar 2023 11:45
jessica schreef: 22 mar 2023 01:24 Ik vind het zelf heel erg radio zoals dat in 1995 is opgezet en nooit doorontwikkeld. Ook nog erg belerend. Zou goed op radio5 passen. Misschien alleen nog wachten tot het FM pakket van radio4 naar radio5 gaat.
Waarom zou het FM-pakket van 4 naar 5 gaan? Lijkt mij een beetje raar, nóg een NPO-popzender op FM en geen klassieke zender meer.
Zal vast dit verhaal achter zitten https://www.radiofreak.nl/erik-de-zwart ... r-radio-5/
Erik wil natuurlijk zelf wel op FM te horen zijn ;-)
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Henkjan2016 schreef: 23 mar 2023 12:17
waterveenmos schreef: 23 mar 2023 11:45
Zal vast dit verhaal achter zitten https://www.radiofreak.nl/erik-de-zwart ... r-radio-5/
Erik wil natuurlijk zelf wel op FM te horen zijn ;-)
Ach ja, het leuke is dat Erik het zeker niet voor het zeggen heeft.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Erik vindt wel meer, maar dit is wel erg plat eigenbelang.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie