Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Moorkop

Re: Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Bericht door Moorkop »

[quote=Oortjes post_id=518465 time=1603661055 user_id=1549]
[quote=jessica post_id=518464 time=<a href="tel:1603660782">1603660782</a> user_id=102]
Ja ik meen het ook wel dat ik vind dat SMK naar radio1 moet. Maar ik wist daar komt weer discussie over. Maar dat is prima hoor. Leuk om te lezen allemaal zo die tegengestelde meningen.
[/quote]
Dat hele Radio 2 mag van mij opgeheven worden en dan kan Spijkers met Koppen prima naar Radio 1. Zolang de NPO wil volhouden dat Radio 2 maatschappelijk relevant is, is Spijkers met Koppen het enige dat daar aan bijdraagt.
[/quote]. ......Vind jij😉
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 25 okt 2020 21:48 Ik zie cabaret niet staan in deze omschrijving.
Spijkers met Koppen past volledig binnen het zenderprofiel van Radio 2 zoals deze geformuleerd is binnen het concessiebeleidsplan.
Phoenix schreef: 06 jul 2020 14:01 Het zenderprofiel van Radio 2 is kraakhelder.

Volwassen muziekzender die luisteraars aangesloten houdt bij het nieuws, de schatkamer van vijf decennia muziek en supporter van de
Nederlandse muziekcultuur is, en als venster op de maatschappelijke en culturele agenda van Nederland fungeert.

• De beste popmuziek van de afgelopen decennia
• Veel Nederlands product
Nieuws
Cultuur, evenementen
Cabaret en kleinkunst
• Soul & jazz

Afbeelding

Cabaret, kleinkunst en cultuur staan niet in de positionering of aanbod van Radio 1 beschreven, terwijl dit juist kenmerkend is voor Spijkers met Koppen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Smid70

Bericht door Smid70 »

Ja Phoenix, dat weet ik ook wel, die zaken haal je wel vaker aan.
Echter staat dat niet in het citaat waar ik op heb gereageerd.

En als cabaret, kleinkunst en cultuur niet in het aanbod van Radio 1 staan wat doet een programma als “Nooit meer slapen” daar dan? (Nooit Meer Slapen is hét cultuurprogramma van de VPRO)

Zo kun je blijven doorgaan.
👍
Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio »

Gewoon zo laten als het is.
Ik wil altijd nog eens een uitzending live bijwonen.
De zon schijnt op de radio
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Moorkop schreef: 25 okt 2020 23:17
Oortjes schreef: 25 okt 2020 22:24 Dat hele Radio 2 mag van mij opgeheven worden en dan kan Spijkers met Koppen prima naar Radio 1. Zolang de NPO wil volhouden dat Radio 2 maatschappelijk relevant is, is Spijkers met Koppen het enige dat daar aan bijdraagt.
. ......Vind jij😉
Zeker :lol:

Hoor jij nog meer maatschappelijk relevante programma's op Radio 2? Ik ben benieuwd welke dan :???:
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 26 okt 2020 22:02
Moorkop schreef: 25 okt 2020 23:17
Oortjes schreef: 25 okt 2020 22:24 Dat hele Radio 2 mag van mij opgeheven worden en dan kan Spijkers met Koppen prima naar Radio 1. Zolang de NPO wil volhouden dat Radio 2 maatschappelijk relevant is, is Spijkers met Koppen het enige dat daar aan bijdraagt.
. ......Vind jij😉
Zeker :lol:

Hoor jij nog meer maatschappelijk relevante programma's op Radio 2? Ik ben benieuwd welke dan :???:
De actieweek rondom het KWF vind ik zeker een maatschappelijk relevant thema.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 26 okt 2020 22:11
Oortjes schreef: 26 okt 2020 22:02 Hoor jij nog meer maatschappelijk relevante programma's op Radio 2? Ik ben benieuwd welke dan :???:
De actieweek rondom het KWF vind ik zeker een maatschappelijk relevant thema.
Ik ook, maar dat is geen programma, dat is een eenmalige actie.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Voor zover ik kan zien in het nieuwe concessiebeleidsplan verdwijnt kleinkunst en cabaret uit het zenderprofiel van Radio 2 waarmee de weg wordt vrijgemaakt om Spijkers met Koppen op termijn (vanaf 2022) van de zender te halen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 05 nov 2020 19:34 Voor zover ik kan zien in het nieuwe concessiebeleidsplan verdwijnt kleinkunst en cabaret uit het zenderprofiel van Radio 2 waarmee de weg wordt vrijgemaakt om Spijkers met Koppen op termijn (vanaf 2022) van de zender te halen.
Maar wat wordt dan het nieuwe doel van radio 2?
Orange

Bericht door Orange »

Vandaag heb ik een paar uur naar Radio 2 geluisterd. Wat is er in vredesnaam publiek aan die zender? Als ze dan pareltjes als SmK ook nog weghalen van die zender, kan je die zender wat mij betreft helemaal uit het publieke bestel halen.

Daarmee zeg ik niet dat de zender verkeerd is, maar publiek kan je het niet noemen.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Wat denk jij dan dat publiek is?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 05 nov 2020 20:39 Wat denk jij dan dat publiek is?
Er is, en zeker als programma's als SmK wegvallen, geen verschil meer tussen Radio 2 en commerciële zenders.
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 05 nov 2020 20:41
Er is, en zeker als programma's als SmK wegvallen, geen verschil meer tussen Radio 2 en commerciële zenders.
SmK kun je inderdaad een publiek programma noemen.
Maar ik ben toch wel benieuwd wat 'publiek' volgens jullie is. Ik zie het als onderscheidend van de commerciëlen. Dan zou ik 't Wordt nu Laat (alhoewel de opzet veranderd is dacht ik) en het Muziekcafé ook wel aan willen toevoegen. De Staat is ook een programma die je niet op de commerciëlen zult horen. De muzikale vrijheid voor luisteraars zoals bij Rob en Annemieke is er ook minimaal. Holy Hits hoor je misschien op Groot Nieuws, maar nooit op Talpa.

Ruud's programma past perfect bij een commerciële zender, Gijs in mindere mate ook.

@Orange Ik weet natuurlijk ook niet wanneer je geluisterd hebt...
Oren open!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Publiek hoeft van mij niet altijd en overal onderscheidend te zijn van commercieel, maar is wat mij betreft:
1. Niet marktverstorend,
2. Onafhankelijk,
3. Opiniërend en
4. Maatschappelijk relevant.

Momenteel zijn dat volgens mij Radio 1, de regionale omroepen en Spijkers met Koppen.
Orange

Bericht door Orange »

Pot schreef: 05 nov 2020 22:01
Phoenix schreef: 05 nov 2020 20:41
SmK kun je inderdaad een publiek programma noemen.
Maar ik ben toch wel benieuwd wat 'publiek' volgens jullie is. Ik zie het als onderscheidend van de commerciëlen. Dan zou ik 't Wordt nu Laat (alhoewel de opzet veranderd is dacht ik) en het Muziekcafé ook wel aan willen toevoegen. De Staat is ook een programma die je niet op de commerciëlen zult horen. De muzikale vrijheid voor luisteraars zoals bij Rob en Annemieke is er ook minimaal. Holy Hits hoor je misschien op Groot Nieuws, maar nooit op Talpa.

Ruud's programma past perfect bij een commerciële zender, Gijs in mindere mate ook.

@Orange Ik weet natuurlijk ook niet wanneer je geluisterd hebt...
Wat mij betreft is publiek dat je iets brengt wat commercieel niet gebracht wordt of kan worden en toch enige animo voor is. Ik luisterde vandaag overdag, van ongeveer 10.30u tot 15.30u. Naast SmK zijn er op Radio 2 op dit moment wellicht nog wat publieke programma's, maar die zijn dan verstopt op minder beluisterde tijden.

Mijn beeld is dat jaren terug, met programma's als Knooppunt Kranenbarg en Tijd voor Twee er nog onderscheidende programma's waren, vooral vanuit het informerende perspectief. Nu zijn er iig van 2u tot 20u programma's die 1-op-1 niet misstaan op een commerciele zender. Met het weghalen van SmK van Radio 2 haal je het meest publieke programma van die zender daar weg. De publieke waarde van Radio 2 is dan echt marginaal.
Plaats reactie