Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix »

Ik ken Willemijn Veenhoven niets als radiomaker, maar als presentatrice van Op1 vond ik haar heel matig.
Pot schreef: 15 jul 2020 00:06 Ik zie Willemijn Veenhoven van Op1 (en eerder de Nieuws B.V.) wel als een geschikte presentatrice voor dit programma. Heeft eerder ook wel eens Zomerspijkers gedaan als ik me niet vergis en zit bij BNNVARA.
Pot noemde haar al een tijdje terug als optie. Dat was goed gegokt. Het zal sowieso even wennen worden zonder Felix Meurders.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Smid70 schreef: 24 okt 2020 14:55 Mooi moment om SmK naar radio 1 te verhuizen.
Zo is dat. Er is nu helemaal geen excuus meer daaromtrent.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Hè tuurlijk, een andere presentator, dus moet SmK naar een andere zender. Mensen, hou nou toch eens op met die onzin, het gaat niet gebeuren, en maar goed ook.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
density1

Bericht door density1 »

Oortjes schreef: 24 okt 2020 19:52
density1 schreef: 24 okt 2020 18:47 deels cabaret wat op een zaterdagmiddag op Radio 1 niet misstaat omdat het cabaret over de actualiteit gaat en het niet altijd maar serieus hoeft, ook niet op deze zender.
Dat is wel wat het op Radio 1 af laat wijken van het huidige profiel.
Als dat het enige segment is wat afwijkt van het profiel van Radio 1 vind ik daar de muziek ook onder vallen die daar wordt gedraaid als m.i. irritante onderbreking van het nieuws. Dan valt 1x per week een stukje cabaret daar best wel tussen vind ik.
Phoenix

Re: Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Bericht door Phoenix »

Een programma als Spijkers met Koppen moeten we koesteren. Als het verschuift naar Radio 1 moet daar ook een relevant programma verdwijnen. Op Radio 2 zal er een oppervlakkig programma voor terug komen.

Om die reden gaan omroepen als Zwart en Ongehoord Nederland ook niets toevoegen, omdat ze zich moeten schikken naar bestaande zenderprofielen. Zie Powned die brengt ook niets nieuws, maar enkel de door commerciëlen afgedankte Rick van Velthuyzen.
jessica

Bericht door jessica »

Willemijn Veenhoven gestopt bij de Nieuws BV voor Op1, maar daar komt ze toch niet zo goed uit de verf. TV is zeg maar niet haar ding. Voor OP1 wordt een vervangster gezocht voor haar. Tot die tijd blijft ze dat programma gewoon doen. Zal wel einde van het jaar worden en dan kan ze naadloos naar Spijkers met Koppen. Terug naar de Nieuws BV kan niet meer want daar zit Natasha Gibbs inmiddels.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik ben niet zo blij met Willemijn bij spijkers. Ik vind haar te dominant en betweterig en vooral.humorloos. had toch liever Frank of Jan Jaap gezien.

Je moet wel Felix opvolgen en dat is een forse taak, die ik haar niet zie invullen.
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 25 okt 2020 11:45 Ik ben niet zo blij met Willemijn bij spijkers. Ik vind haar te dominant en betweterig en vooral.humorloos. had toch liever Frank of Jan Jaap gezien.
Je moet wel Felix opvolgen en dat is een forse taak, die ik haar niet zie invullen.
Ja en meer een radio1 gezicht dan radio2. Dus gelijk de mogelijkheid dit programma over te hevelen naar Radio1. Ideale programmering voor Radio1 op de zaterdag heb ik hier al eens gegeven.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 okt 2020 12:57
Henkjan2016 schreef: 25 okt 2020 11:45 Ik ben niet zo blij met Willemijn bij spijkers. Ik vind haar te dominant en betweterig en vooral.humorloos. had toch liever Frank of Jan Jaap gezien.
Ja en meer een radio1 gezicht dan radio2. Dus gelijk de mogelijkheid dit programma over te hevelen naar Radio1. Ideale programmering voor Radio1 op de zaterdag heb ik hier al eens gegeven.
De wisseling van presentator is een merkwaardig argument om het programma van zender te doen laten wisselen, want inhoudelijk zal het programma niet veranderen. Mogelijk valt in januari enkel de conclusie te trekken dat Willemijn een mismatch is met het programma. Al is het daar te vroeg voor om die conclusie te trekken.

Die ideale programmering die je eens gegeven hebt betrof jouw ideale programmering, want ik zou tot een andere programmering komen.
Orange

Bericht door Orange »

Tja, bijzonder idd hoe werkelijkwaar alles wordt gezocht om argumenten te vinden SmK te verplaatsen naar Radio 1. Zelfs een presentatiewissel. Het slaat nergens op.
Felix Meurders kwam ooit van Hilversum 3. Is Spijkers met Koppen gaan doen. Was dat een argument om het programma naar Radio 3 te verplaatsen? Lijkt mij niet toch?
Smid70

Bericht door Smid70 »

Grappig dat mensen zo vast zitten geroest in het idee dat SmK op radio 2 moet blijven puur omdat men niet wens te veranderen van gedachte.
Bijzonder toch, omdat er nu eenmaal meer argumenten zijn om dat wel te doen dan om te blijven op radio 2.
Ik zie daar een mooie plek voor RvV of Giel.
Henkjan2016

Dit geldt natuurlijk ook andersom. Dan kan platenpaleis, soulnight etc ook gewoon naar een andere zender. Die wijken ook af van het format.
density1

Bericht door density1 »

Smid70 schreef: 25 okt 2020 15:12 Grappig dat mensen zo vast zitten geroest in het idee dat SmK op radio 2 moet blijven puur omdat men niet wens te veranderen van gedachte.
Bijzonder toch, omdat er nu eenmaal meer argumenten zijn om dat wel te doen dan om te blijven op radio 2.
Ik zie daar een mooie plek voor RvV of Giel.
Helemaal mee eens. En verder blijf ik bij mijn argumenten die ik in het Radio 2 topic ook al aandroeg.
density1

Bericht door density1 »

Henkjan2016 schreef: 25 okt 2020 15:17 Dit geldt natuurlijk ook andersom. Dan kan platenpaleis, soulnight etc ook gewoon naar een andere zender. Die wijken ook af van het format.
Dit zijn muziekprogramma's en passen dus uitstekend op Radio 2. Juist die verschillende stromingen op 1 zender maakt een Radio 2 uniek. Nergens anders op de radio vind je dit soort eilandjes. Als het maar relevant is en dat is SmK niet m.i. Of je moet Radio 2 dus helemaal zo bouwen dat het wel past maar dat gaan ze natuurlijk nooit doen.
Henkjan2016

Tja op de andere zenders past het ook niet in het format. Qua muziek zit het programma op de koers van 2. Ik houd zelf wel van verschillende programma s in de programmering, houdt het uitdagender dan de eenheidsworst die je overal voorgeschoteld krijgt.

Laat de djs en programma s een eigen smoel hebben.

Jeroen deugt al niet
Frank wijkt af
Corne wordt niet gepruimd

Zo al een aantal zaken die op 2 spelen onder de forumleden die niet naar het zin zijn.

Wat blijft over? Behang en eenheidsworst.

Radio 2 is radio 2 om wat het is.
Plaats reactie