Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

WinnaarRadioring2023

Re: Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Als Spijkers met Koppen een vreemde eend is bij Radio 2, dan moet de programmering aangepast worden. Spijkers met Koppen is het enige Radio 2 programma die echt doen waarvoor het radiostation is bedoeld. Er zouden dus links en rechts meer van dat soort programma’s op Radio 2 moeten komen om te doen waarvoor ze bestaan.

Een Spijkers met Koppen 2.0 zie ik niet gebeuren, het blijft een slap aftreksel van wat er nu zit (zelfs al zijn het betere mensen).

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Smid70 schreef:
15 jul 2020 06:47
Phoenix schreef:
14 jul 2020 23:11
Nee, liever niet, maar we kunnen het algemene Radio 2 topic nu wel vrij houden van deze discussie. Een discussie is het overigens niet, want de meesten plaatsen enkel hun eigen mening, waarbij in de kieren van programmaomschrijvingen en zenderprofielen wordt gezocht naar argumenten die hun persoonlijke mening kunnen onderbouwen. Ergens is dit wel amusant.
Niet zo pedant en arrogant Phoenix, ook jou mening is niet meer dan dat. En ook jij doet niet meer dan wat jij anderen verwijt. En nu dit topic graag verschonen van dit onderwerp.
Pedant en arrogant...... deze gebruik je wel heel vaak wanneer je het ergens niet mee eens bent. Ik zou het graag minder persoonlijk zien.

Ik vind dat Kopspijkers NPO Radio2 een eigen karakter geeft ver weg van een commercieel geluid.

Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef:
15 jul 2020 06:47
Phoenix schreef:
14 jul 2020 23:11
Nee, liever niet, maar we kunnen het algemene Radio 2 topic nu wel vrij houden van deze discussie. Een discussie is het overigens niet, want de meesten plaatsen enkel hun eigen mening, waarbij in de kieren van programmaomschrijvingen en zenderprofielen wordt gezocht naar argumenten die hun persoonlijke mening kunnen onderbouwen. Ergens is dit wel amusant.
Niet zo pedant en arrogant Phoenix, ook jou mening is niet meer dan dat. En ook jij doet niet meer dan wat jij anderen verwijt. En nu dit topic graag verschonen van dit onderwerp.
Ehhh, volgens mij droeg Phoenix hele goede argumenten aan. Beter dan ergens een zinnetje uit een programmabeschrijving. Hij slaat hier dus ook de spijker op z'n kop.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Greatski schreef:
14 jul 2020 20:58
JA, maar aub niet naar radio 1. Dan liever houden op radio 2. Heb het liever op beide stations niet. Gewoon helemaal stoppen of doe het anders op een internetzender ofzo.
Ohja, waarom? Saai, extreem links, boomer-radio.
"Extreem-links"? Als SmK extreemlinks is, is de VVD extreemrechts. Ik vind het programma niet saai, maar juist vaak interessante gesprekken en opleveren. En ja, die zijn vaak links van het midden, maar hé, het is de VARA. En "boomer-radio"? Los nog van dat die "boomers" ook nog bij het luisterpubliek van Radio 2 horen, is ook dát argument onzin. Ik ben geen babyboomer, maar luister er met veel plezier naar, en ik denk wel meer mensen die in de leeftijdscategorie van rond de 40 zitten.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef:
15 jul 2020 00:03
density1 schreef:
14 jul 2020 23:39
Zo is dat. Ik onderschrijf dit dan ook volledig.
Voor de rest is mijn mening over SMK bekend. Dus de stellen 'Moet Spijkers met Koppen weg bij Radio 2' Hell yeah! Maar dit had ook wel met een polletje gekund trouwens deze stelling.
Eens. Het programma past inderdaad schitterend in de programmering van radio1

viewtopic.php?p=510169#p510169

Het zou niet misstaan daar!
Dat door te schuiven met programma's en zelfs programma's te verwijderen op een andere zender ruimte ontstaat voor Spijkers met Koppen binnen de programmering is geen valide argument dat het weg moet bij Radio 2. Hiermee is niet aangetoond dat het past binnen het profiel van die zender en is tevens niet aangetoond dat het niet (langer) past binnen het profiel van Radio 2.
density1 schreef:
14 jul 2020 23:39
Zo is dat. Ik onderschrijf dit dan ook volledig.
Voor de rest is mijn mening over SMK bekend. Dus de stellen 'Moet Spijkers met Koppen weg bij Radio 2' Hell yeah! Maar dit had ook wel met een polletje gekund trouwens deze stelling.
Met een poll krijgen we cijfermatig inzicht in de stelling, maar dit is niet nodig. De luistercijfers onderbouwen al cijfermatig dat Spijkers met Koppen niet weg moet bij Radio 2.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Spijkertijd is het beste programma in het weekend om naar te luisteren gezien het amusementsgehalte van dit programma kan je de zakelijkere Radio 1-luisteraar niet mee opzadelen, idem door het vanuit de ether te verbannen naar Radio 5.

density1

Bericht door density1 »

Vind het met het amusementsgehalte wel mee vallen van SmK. Er zijn segmenten in het programma die dit hebben inderdaad, maar het is niet verboden om dit niet op Radio 1 ook een beetje te hebben. Als ze in dat middagprogramma van Radio 1 ook al regelmatig muziek laten horen, past een beetje amusement daar dan ook nog wel tussen.

jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef:
15 jul 2020 12:03
Met een poll krijgen we cijfermatig inzicht in de stelling, maar dit is niet nodig. De luistercijfers onderbouwen al cijfermatig dat Spijkers met Koppen niet weg moet bij Radio 2.
Sinds wanneer zijn luistercijfers leidend bij een niet commerciële omroep. Dit is geen valide argument om het op Radio2 te houden.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef:
15 jul 2020 13:16
Phoenix schreef:
Sinds wanneer zijn luistercijfers leidend bij een niet commerciële omroep. Dit is geen valide argument om het op Radio2 te houden.
Klopt helemaal. Ik ben dan ook niet degene "wegzapmoment" gebruikt als argument om te beweren dat Spijkers met Koppen weg moet bij Radio 2 :lol: Mocht dat wel een argument zijn dan tonen de cijfers ook nog eens aan dat van een collectief wegzapmoment geen sprake is.
12-04-2020

Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef:
Phoenix schreef:
Niet, maar als een echt publiek programma ook nog eens goed scoort, lijkt me dat wel een signaal dat je het vooral moet behouden.

big T

Bericht door big T »

Ik draai het om, als SMK weg zou moeten van radio2 (Hilversum2) dan betekenend dit maar 1 ding.
De rest v/d programma's passen niet bij R2.
En ja ik weet van de veranderingen en de richtingen, maar of dit nu zalig makend is?
De richting waar R2 heen is gegaan.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

big T schreef:
15 jul 2020 14:22
Ik draai het om, als SMK weg zou moeten van radio2 (Hilversum2) dan betekenend dit maar 1 ding.
En ja ik weet van de veranderingen en de richtingen, maar of dit nu zalig makend is?
Dat ben ik met je eens. Het was (wellicht) beter geweest als 3FM vanaf 2013 was doorgegroeid naar het Radio 2 dat het vandaag is. En dat Radio 2 was doorgegroeid naar het Radio 5 dat het vandaag is. Daarnaast had de Publieke Omroep een nieuwe jongerenzender (zonder FM) kunnen ontwikkelen.
12-04-2020

Domol2

Bericht door Domol2 »

Phoenix schreef:
15 jul 2020 14:09
jessica schreef:
Phoenix schreef:
Klopt helemaal. Ik ben dan ook niet degene "wegzapmoment" gebruikt als argument om te beweren dat Spijkers met Koppen weg moet bij Radio 2 :lol: Mocht dat wel een argument zijn dan tonen de cijfers ook nog eens aan dat van een collectief wegzapmoment geen sprake is.
Nou ik denk persoonlijk dat de meeste radio 2 luisteraars weg zappen tijdens spijkers met koppen.En dat er een grote meerderheid de radio op radio 2 zet voor spijkers met koppen. Dat is wat ik opmaak uit de cijfers anders zou er vast wel een groter deel blijven hangen na 14 uur.

Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef:
15 jul 2020 16:04
big T schreef:
Daarnaast had de Publieke Omroep een nieuwe jongerenzender (zonder FM) kunnen ontwikkelen.
Die hebben ze al, zelfs met een beperkte FM. FunX.
Oren open!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef:
15 jul 2020 18:19
Phoenix schreef:
15 jul 2020 16:04
big T schreef:
Daarnaast had de Publieke Omroep een nieuwe jongerenzender (zonder FM) kunnen ontwikkelen.
Die hebben ze al, zelfs met een beperkte FM. FunX.
Tja, FunX. Dat station richt zich met name op randstadjongeren met "urbanmuziek". Waarbij "urbanmuziek" dan betekent R&B, Hippop, Latin, Afro, ... Ik denk er in de huidige tijdsgeest het mijne van.
12-04-2020

Plaats reactie