Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Janno

Re: Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Bericht door Janno »

Greatski schreef:
14 jul 2020 20:58
JA, maar aub niet naar radio 1. Dan liever houden op radio 2. Heb het liever op beide stations niet. Gewoon helemaal stoppen of doe het anders op een internetzender ofzo.
Ohja, waarom? Saai, extreem links, boomer-radio.
Hebben de boomers het weer gedaan :roll:
Deze boomer houdt voornamelijk van popmuziek in de breedste zin van het woord, dus van rock, blues, soul tot alternative en vooral niet van bejaardenradio.

RicoPico

Bericht door RicoPico »

Ik kan me zomaar voorstellen nu dat Felix vertrekt de vorm van het programma ook meer Radio2 gemaakt kan worden. Een 2.0 versie. Andere co-presentator, ander geluid. In grote lijnen dus nog steeds waar het programma voor staat, maar qua invulling minder ‘belegen’.

jessica

Bericht door jessica »

RicoPico schreef:
14 jul 2020 22:47
Ik kan me zomaar voorstellen nu dat Felix vertrekt de vorm van het programma ook meer Radio2 gemaakt kan worden. Een 2.0 versie. Andere co-presentator, ander geluid. In grote lijnen dus nog steeds waar het programma voor staat, maar qua invulling minder ‘belegen’.
Dan hadden ze Dolf Jansen ook weg moeten doen zit er ook al 20 jaar.

Orange

Bericht door Orange »

Moet de discussie echt weer opnieuw? Zie in dit topic de post van Phoenix. Die geeft helder aan wat de vastgestelde profielen van de publieke radiozenders zijn en daarin past SmK het beste bij Radio 2. Zie ook de zeer goede luistercijfers van SmK op Radio 2.

En dat het programma zichzelf een actualiteitenprogramma noemt, kan wel zijn. Luister er naar en je weet dat het geen actualiteitenprogramma is zoals Radio 1 dat kent.

En vandaag de programmering van Radio 2 naar buiten gebracht voor 2021. Gelukkig vindt Radio 2/de NPO ook dat het op Radio 2 thuis hoort. Zullen we de discussie dan weer een jaartje in de ijskast zetten?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef:
14 jul 2020 22:51
RicoPico schreef:
En loopt ook al mooi in de 50

radiodaan

Bericht door radiodaan »

jessica schreef:
14 jul 2020 21:33
Greatski schreef:
14 jul 2020 20:58
JA, maar aub niet naar radio 1. Dan liever houden op radio 2. Heb het liever op beide stations niet. Gewoon helemaal stoppen of doe het anders op een internetzender ofzo.
Ohja, waarom? Saai, extreem links, boomer-radio.
Hier ben ik het wel mee eens. Heb het idee dat het programma de laatste 10 jaar een enorme ruk naar links heeft gemaakt en ook nog politieke correctheid wil nastreven. Dit vind ik dan weer gek van een satirisch programma. Dan mag je kritiek geven van alle kanten. Niet van 1 kant. Op de radio inderdaad vrij saai en langdradig om naar te luisteren. Daarom luister ik bijna nooit meer. Alleen af en toe om te checken hoe het nu is.
Ik stoor me daar ook wel eens aan inderdaad, je hoort regelmatig dat Dolf wel zijn linkse mening er wat doordrukt. Maar daardoor vond ik het ook fijn dat ze vaak bij politieke onderwerpen vaak mensen van beide kampen uitnodigden om met elkaar te debatteren, en dat Felix Meurders die 'debatten' leidde, en dat af en toe met een flauwe opmerking van Dolf er tussendoor maakte het leuk voor mij.
Dat allemaal samen gemixt met de columns, cabaretstukjes en ook wat schijtlolligere onderwerpen en interviews vond ik een erg afwisselend programma met twee bij elkaar passende presentatoren. Ik hoop dat ze een goede vervanger voor Felix vinden, ik kan er niet zo snel eentje bedenken.

Over de discussie of Spijkers op radio 2 moet blijven: voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik download hem vaak als podcast en luister het dan later in de trein, zodat ik de muziek en reclame door kan spoelen.
Bij de mensen waar ik kom (die überhaupt radio luisteren op zaterdag), staat bijna altijd 2 aan op zaterdag, vooral na een ochtend werken voelde SmK tijdens de lunch altijd als een 'echte' start van het weekend.

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Henkjan2016 schreef:
14 jul 2020 22:54
jessica schreef:
RicoPico schreef:
En Jeroen van Inkel is ouder dan Dolf, en word nu naar Radio 2 TOE gehaald, dus dat lijkt me niet meer dan onzin.

jessica

Bericht door jessica »

radiodaan schreef:
14 jul 2020 23:05
Henkjan2016 schreef:
14 jul 2020 22:54
jessica schreef:
En Jeroen van Inkel is ouder dan Dolf, en word nu naar Radio 2 TOE gehaald, dus dat lijkt me niet meer dan onzin.
Het gaat hier niet om leeftijd. Maar iemand noemde SMK 2.0 dat krijg je niet als je 1 presentator vervangt en de andere die 20 jaar zit laat zitten.
Het is waarschijnlijk ook niet de bedoeling om een 2.0 te maken.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef:
14 jul 2020 22:53
Moet de discussie echt weer opnieuw?
Nee, liever niet, maar we kunnen het algemene Radio 2 topic nu wel vrij houden van deze discussie. Een discussie is het overigens niet, want de meesten plaatsen enkel hun eigen mening, waarbij in de kieren van programmaomschrijvingen en zenderprofielen wordt gezocht naar argumenten die hun persoonlijke mening kunnen onderbouwen. Ergens is dit wel amusant.
RicoPico schreef:
Dit is nog wel een interessante suggestie. Het programma hoort op Radio 2, maar hoe kan het beter gaan aansluiten bij de rest van de zender dat de afgelopen jaren fors is veranderd? Sowieso ben ik wel benieuwd wie Meurders gaat opvolgen. Het lijkt me dat dit een presentator moet zijn en geen cabaretier zoals Jansen. Huidige Radio 2 jocks van BNNVARA acht ik niet in staat een dergelijk programma te dragen. De eerste BNNVARA namen die bij me opkomen, en eventueel passend zijn voor een dergelijk programma, zijn Erik Dijkstra en Frank Evenblij.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

jessica

Bericht door jessica »

Volgens mij heeft Jan Jaap van der Wal dit programma ook een tijd gepresenteerd. Maar hij maakt nu voornamelijk programma's op de Belgische TV. Richard Groenendaal volgens mij ook een enkele keer, maar dit was meer incidenteel.

Janno

Bericht door Janno »

Orange schreef:
14 jul 2020 22:53
Moet de discussie echt weer opnieuw? Zie in dit topic de post van Phoenix. Die geeft helder aan wat de vastgestelde profielen van de publieke radiozenders zijn en daarin past SmK het beste bij Radio 2. Zie ook de zeer goede luistercijfers van SmK op Radio 2.

En dat het programma zichzelf een actualiteitenprogramma noemt, kan wel zijn. Luister er naar en je weet dat het geen actualiteitenprogramma is zoals Radio 1 dat kent.

En vandaag de programmering van Radio 2 naar buiten gebracht voor 2021. Gelukkig vindt Radio 2/de NPO ook dat het op Radio 2 thuis hoort. Zullen we de discussie dan weer een jaartje in de ijskast zetten?
Je moet dit topic meer zien als een soort bliksemafleider. Je ziet dat de kwestie keer op keer terugkomt in het radio 2-topic en ik voorzie dat dit zo blijft als je er niet een apart topic van maakt. Het leeft kennelijk en dan is het beste om het een apart podium te geven.

Wat mezelf betreft: ik heb eerder al aangegeven dat Phoenix mij heeft overtuigd met zijn argumenten dat het programma qua profiel bij radio 2 past. Dat ik er zelf niet veel mee heb is voor dat feit niet relevant.

density1

Bericht door density1 »

Smid70 schreef:
14 jul 2020 20:49
Ja, ondanks dat het volgens het zenderprofiel ook past op radio 2 hoort het programma gewoon op Radio 1.
Het onderbreekt de flow van de zender en past als zodanig absoluut niet op de muziekzender NPO Radio 2.
Zo is dat. Ik onderschrijf dit dan ook volledig.

Voor de rest is mijn mening over SMK bekend. Dus de stellen 'Moet Spijkers met Koppen weg bij Radio 2' Hell yeah! Maar dit had ook wel met een polletje gekund trouwens deze stelling.

jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef:
14 jul 2020 23:39
Smid70 schreef:
14 jul 2020 20:49
Ja, ondanks dat het volgens het zenderprofiel ook past op radio 2 hoort het programma gewoon op Radio 1.
Het onderbreekt de flow van de zender en past als zodanig absoluut niet op de muziekzender NPO Radio 2.
Zo is dat. Ik onderschrijf dit dan ook volledig.
Voor de rest is mijn mening over SMK bekend. Dus de stellen 'Moet Spijkers met Koppen weg bij Radio 2' Hell yeah! Maar dit had ook wel met een polletje gekund trouwens deze stelling.
Eens. Het programma past inderdaad schitterend in de programmering van radio1

viewtopic.php?p=510169#p510169

Het zou niet misstaan daar!

Pot

Bericht door Pot »

RicoPico schreef:
Zou een prima optie zijn, wat mij betreft. Een wat 'jonger geluid'. wat meer muziek, iets andere thema's.
Ik zie Willemijn Veenhoven van Op1 (en eerder de Nieuws B.V.) wel als een geschikte presentatrice voor dit programma. Heeft eerder ook wel eens Zomerspijkers gedaan als ik me niet vergis en zit bij BNNVARA.
Oren open!

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot »

Zou een prima optie zijn, wat mij betreft. Een wat 'jonger geluid'. wat meer muziek, iets andere thema's.
Ik zie Willemijn Veenhoven van Op1 (en eerder de Nieuws B.V.) wel als een geschikte presentatrice voor dit programma. Heeft eerder ook wel eens Zomerspijkers gedaan als ik me niet vergis en zit bij BNNVARA.
[/quote]

Van Veenhoven graag helemaal terug naar de radio. Bij Op1 wil het niet echt lukken.
Misschien kan ze terug naar De Nieuws BV? Renze Klamer gaat de vervanger van DWDD (mede)presenteren.

Plaats reactie