Luistercijfers in het weekend 4 grootste stations

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ikbenroy

Re: Luistercijfers in het weekend 4 grootste stations

Bericht door Ikbenroy »

Dance programma’s op 538 en 10 scoren dus voor geen meter, en heeft men dus (gezien het aandeel van Q) liever normale muziek op de zatedagavond, voor zover er al radio wordt geluisterd. De analyse van Radio.nl want daar komt deze grafiek vandaan slaat ook op niks want zoals vermeld worden Radio 1 en de regionale stations (ORN) niet opgenomen in deze meting, welke vaak goed scoren in het weekend.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef:
13 jul 2020 11:12
Smid70 schreef:
13 jul 2020 11:00
Orange schreef:
12 jul 2020 21:21
Mij valt op dat Radio 2 zo'n ontzettende piek heeft op zaterdag tussen 12 en 14u. Werkelijkwaar geen enkele aanleiding om Spijkers met Koppen van Radio 2 te verbannen.
Nou, dat ben ik toch niet helemaal met je eens, want waar zijn die luisteraars de rest van de dag?
In hoeverre is het antwoord op die vraag relevant om Spijkers met Koppen al dan niet van Radio 2 af te halen?
Nogal, want blijkbaar wordt het programma door mensen beluisterd die verder niets met radio 2 hebben. Dan zou ik mij toch gaan afvragen waar die luisteraars naartoe gaan. Niet om direct SmK te verplaatsen maar hoe ga je deze luisteraars vasthouden. Als dat geen doel zou zijn is het meedoen aan luisteronderzoek ook van enkel belang meer.

Mark_5MW

Bericht door Mark_5MW »

Ik vermoed dat luisteraars van een specifiek programma na afloop niet per-se überhaupt 'Radio luisteren' .

Als je een onderwerpprogramma bevalt dan zal je daarvoor bewust de radio 'aan zetten'.

In mijn beleving (al 50 jr; luister sedert mijn 5e) is Radio, ondanks dat ik het medium verkies boven TV, ook niet iets dat de hele dag aan staat.
Vriendelijke groeten,

Mark van Wijk

Smid70

Bericht door Smid70 »

Mark_5MW schreef:
14 jul 2020 09:00
Ik vermoed dat luisteraars van een specifiek programma na afloop niet per-se überhaupt 'Radio luisteren' .

Als je een onderwerpprogramma bevalt dan zal je daarvoor bewust de radio 'aan zetten'.

In mijn beleving (al 50 jr; luister sedert mijn 5e) is Radio, ondanks dat ik het medium verkies boven TV, ook niet iets dat de hele dag aan staat.
Bijna 50er hier, maar de radio staat hier altijd aan als we niets anders doen.
En voor SmK zou ik de radio niet aanzetten :wink: (maar dat was al bekend)

Alle gekheid op een stokje, als men specifiek voor een programma de radio aanzet of van zender wisselt kan dat programma ook op een andere zender worden uitgezonden zodat je de flow van die zender niet onderbreekt. En volgens mij doe je dan niemand tekort.

Daarom is het razend interessant om te inzichtelijk te krijgen waar die luisteraars vandaan komen om 12:00 uur en waar ze naar toe vertrekken om 14:00 uur.

Janno

Bericht door Janno »

Mark_5MW schreef:
14 jul 2020 09:00

Bij ons thuis wel hoor. Hij gaat alleen uit als we iets op de tv willen zien of zo. Het is niet meer als toen ik 14 was (een mensenleven geleden) en het eerste wat ik 's ochtends deed was de radio aanzetten, om er 's avonds ook mee in slaap te vallen dankzij een timer, maar veel scheelt het niet. En dan ben ik nóg ouder dan jij :wink:

Mark_5MW

Bericht door Mark_5MW »

Janno schreef:
14 jul 2020 13:32
..... het eerste wat ik 's ochtends deed was de radio aanzetten, om er 's avonds ook mee in slaap te vallen dankzij een timer, maar veel scheelt het niet. En dan ben ik nóg ouder dan jij :wink:
Ja, dat soort dagen herinner ik me toch ook wel :D
Vriendelijke groeten,

Mark van Wijk

Plaats reactie