Serious Request 2020

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Bart144

Serious Request 2020

Bericht door Bart144 »

Ze gaan einde van het jaar weer geld ophalen voor de gevolgen van de cornonapandemie. Wel meteen de laatste keer met het Rode Kruis.
3FM stopt de samenwerking met het Rode Kruis

NPO 3FM wil meer vrijheid hebben om met Serious Request ook andere goede doelen te kunnen steunen. Daarom stopt de zender de samenwerking met het Rode Kruis, na de actie van dit jaar. “3FM heeft de afgelopen tijd in het teken gestaan van meerdere grote veranderingen. We voelen de behoefte om verder te kijken dan een doel of thema dat gebonden is aan noodhulp zoals het Rode Kruis deze biedt, vandaar het besluit om deze editie een laatste keer samen te werken met het Rode Kruis”, aldus zendermanager Sharid Alles.

Er is zeventien jaar samengewerkt met het Rode Kruis om tijdens 3FM Serious Request zoveel mogelijk geld op te halen voor allerlei thema’s. Maar na de editie van dit jaar stopt het. “Een moeilijke beslissing, gezien de goede samenwerking en de hoge wederzijdse waardering. Het voelt als nodig om 3FM Serious Request verder te ontwikkelen. Het Rode Kruis respecteert deze keuze gelukkig en maakt zich momenteel samen met 3FM op voor een laatste, succesvolle gezamenlijke editie van 3FM Serious Request: The Lifeline.”

Coronavirus
De laatste editie samen met het Rode Kruis haalt NPO 3FM geld op voor de gevolgen van de coronapandemie. In de week voor kerst gaat ‘The Lifeline’ weer van start. De precieze vorm is afhankelijk van de maatregelen die er op dat moment in Nederland gelden.”

Sharid Alles: “De gevolgen van de coronapandemie zullen waarschijnlijk nog lang voelbaar zijn en daarom zetten we ons ook de komende editie in voor dit urgente doel.” Als de maatregelen het toestaan lopen de dj’s dit jaar van Roermond naar Zwolle. De precieze route, het uiteindelijke doel en de deelnemende 3FM-dj’s worden op een later moment bekend gemaakt.

Afgelopen jaar werd er ruim anderhalf miljoen euro opgehaald met ‘3FM Serious Request: The Lifeline’. Het hoogste eindbedrag ooit met Serious Request werd opgehaald in Enschede, waar het Glazen Huis in 2012 stond. Er werd toen 13.839.731 euro ingezameld.

castmember

Re: Serious Request 2020

Bericht door castmember »

Zou dat ook gelijk het einde zijn van Serious Request? Bedoel, zo heel veel is er ook niet meer over van de actie die het ooit was.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Orange

Bericht door Orange »

castmember schreef:
08 jul 2020 10:08
Zou dat ook gelijk het einde zijn van Serious Request?
Dat staat er niet. Er staat dat ze de vrijheid willen hebben om andere goede doelen te steunen. Dus dan wil je door.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

castmember schreef:
Zou dat ook gelijk het einde zijn van Serious Request? Bedoel, zo heel veel is er ook niet meer over van de actie die het ooit was.
1,5 miljoen euro is toch wel iets meer dan: niets van over.

Verder verwacht ik een topopbrengst omdat al die azijnzeikers al jaren zeuren over de hulp aan het buitenland nu massaal acties op touw gaan zetten.....

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Ane Sybesma schreef:
08 jul 2020 10:54
castmember schreef:

Verder verwacht ik een topopbrengst omdat al die azijnzeikers al jaren zeuren over de hulp aan het buitenland nu massaal acties op touw gaan zetten.....
Ik verwacht het niet. Onlangs hebben ze Serious Request gedaan en dat viel ook al tegen.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RadioLove95 schreef:
08 jul 2020 11:00
Ane Sybesma schreef:
castmember schreef:

Ik verwacht het niet. Onlangs hebben ze Serious Request gedaan en dat viel ook al tegen.
Mochten ze slim zijn, dan moet je iets als de warmste week doen. Dat mensen zelf bepalen aan welk doel te steunen, dan maak je toegankelijker imo. Wel prettig, voor een zender die niet meer zo goed wordt beluisterd als tijdens de hoogtijdagen.

castmember

Bericht door castmember »

Ane Sybesma schreef:
castmember schreef:
Ik quote mijn eigen reactie ook nog even zodat je een tweede kans krijgt om het terug te lezen, waar staat het woord niets want ik kan het niet vinden. Is verder niet erg. Maar als je nog 10% van de opbrengst haalt van de topjaren dan vind ik dat niet zo heel veel meer eigenlijk. Bedoel, daar kunnen we nog lang over discusseren maar de succesjaren van het glazen huis liggen achter ons, the lifeline is een leuk nieuw concept maar tegelijkertijd door de link aan Serious Request, een term die synoniem staat aan het glazen huis staat een nieuwe opzet eigenlijk al gelijk met 0-3 achter.

Ik zie het einde van Serious Request ook niet als iets negatiefs. Je laat een stuk bagage los en je kan fris starten met een nieuw concept en daaruit gaan bouwen. Ik zie het als een kans.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Herman ven Schippers

Zou de NPO dit ook aangrijpen om de KWF week op Radio2 verder uit te bouwen? Is onderhand ook een soort light Serious Request.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Herman ven Schippers schreef:
08 jul 2020 13:19
Zou de NPO dit ook aangrijpen om de KWF week op Radio2 verder uit te bouwen? Is onderhand ook een soort light Serious Request.
Goeie. Zou me niets verbazen.

Domol2

Bericht door Domol2 »

Als ze slim waren lieten ze deze editie varen. Ik ben bang dat er niet veel geld opgehaald gaat worden. Want overal moet er bezuinigd worden door de crisis en persoonlijk ben ik wel is benieuwd wat Dit grapje kost? Zouden ze er echt nog iets aan verdienen want anders is het gewoon belasting verspilling?

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

RadioLove95 schreef:
08 jul 2020 13:36
Ja dat kan ook, maar dan wel met een glazen huis! Helaas zit Ekdom er niet meer....

Herman ven Schippers

Deradiokenner schreef:
08 jul 2020 16:02
RadioLove95 schreef:
08 jul 2020 13:36
Ja dat kan ook, maar dan wel met een glazen huis! Helaas zit Ekdom er niet meer....
Ze zaten afgelopen jaar een week op een camping, met optredens. Waar ook mensen langs mochten/konden komen.

big T

Bericht door big T »

Ze gaan nu "luchtige Vragen" doen.
Zelf het doel uit zoeken en dan de vrijheid hebben om te doen wat je wilt mbt de uitvoering.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Het is mij werkelijk een raadsel waarom Sharid Alles continu die dodelijk saaie en niets opleverende (ja 1,5 miljoen noem ik niets, de kosten voor die actie waren waarschijnlijk hoger) wandeltocht organiseert.
Zijn de goede ideeën op? Het is zo armoedig dat men net durft te erkennen dat het geen succes is.

petoi

Bericht door petoi »

Waarschijnlijk zijn ze ook van het glazen huis afgestapt omdat de kosten die het glazen huis met zich meebracht en vooral de beveiliging daarvan veel hoger lagen dan de gemeenten wilden betalen. De kosten van het glazen huis lagen namelijk grotendeels bij de gemeente, de rest werd betaald door wat sponsors (product placement in het huis of bij items en het marketingbudget van 3FM).

De productiekosten van de wandeltocht ligt toch flink lager. Je hebt 2-4 beveiligers nodig en wat extra benzinekosten. Voor de rest is het vooral materiaal dat je normaal bij festivals gebruikt.
Verder is het idee dat als je ergens bent mensen zich ook sneller gaan inzetten voor de actie, als er iets aan de hand is in je dorp ga je toch even kijken.

Maar goed laatste keer met Rode Kruis, grote kans dat ze dus iets anders gaan doen in die week dus als iemand ideeën heeft kan je ze nu vast wel indienen.

Plaats reactie