Uitstel frequentieveiling?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Uitstel frequentieveiling?

Bericht door Orange »

progmog schreef: 02 aug 2022 20:40
Orange schreef: 02 aug 2022 20:21
glokhoff schreef: 02 aug 2022 20:14
Nee, het Agentschap Telecom heeft een Internet applicatie voor het veilingproces, en dat gaat wel degelijk in verschillende rondes. Het is gedurende de veiling niet bekend wie het hoogste bod uitbrengt, maar je kunt als deelnemer daar dus weer overheen als je wilt. Prijsopdrijving is dan wel degelijk mogelijk.
Dat was in 2003 volgens mij niet zo. En naar mij idee onlangs met de lokale kavels ook niet.
Zou ik een slechte zaak vinden als dat wordt ingezet.
'glokhoff' beschrijft het veilingproces goed. Het veilingproces gebeurt volgens het meerrondenveiling principe. Na een ronde maakt de veilingmeester het hoogst bod bekend (maar niet door wie). Bij een volgende ronde kunnen deelnemers overbieden. Enzovoort, totdat niemand meer bied en het laatste bod heeft dan gewonnen.
Wat Oortjes zegt: het is nog niet helder hoe er geveild gaat worden.
Maar ik neem aan dat je doelt op eerdere veilingen. Bij welke veilingen van frequentiekavels ging het via die meerrondenveiling? Werkte het in 2003 ook al zo?
progmog

Bericht door progmog »

Orange schreef: 03 aug 2022 00:43
Orange schreef: 02 aug 2022 20:21
Dat was in 2003 volgens mij niet zo. En naar mij idee onlangs met de lokale kavels ook niet.
Zou ik een slechte zaak vinden als dat wordt ingezet.
'glokhoff' beschrijft het veilingproces goed. Het veilingproces gebeurt volgens het meerrondenveiling principe. Na een ronde maakt de veilingmeester het hoogst bod bekend (maar niet door wie). Bij een volgende ronde kunnen deelnemers overbieden. Enzovoort, totdat niemand meer bied en het laatste bod heeft dan gewonnen.
Maar ik neem aan dat je doelt op eerdere veilingen. Bij welke veilingen van frequentiekavels ging het via die meerrondenveiling? Werkte het in 2003 ook al zo?
Ja eens, de veiling van landelijk FM is idd nog niet bekend. Voor verdeling van niet-landelijke FM was het een meerrondenveiling. Je vind dit terug op de informatiepagina van het AT hoofdstuk 6..
WFNX

Bericht door WFNX »

Veiling van laag 7 ook volgens deze methode gegaan. Grote kans dat het nu opnieuw zo gaat, inmiddels een beproeft concept.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

WFNX schreef: 03 aug 2022 20:10 Veiling van laag 7 ook volgens deze methode gegaan. Grote kans dat het nu opnieuw zo gaat, inmiddels een beproeft concept.
Ja, ik geloof dat de veiling van de telecomfrequenties ook zo gaat.
Orange

Bericht door Orange »

progmog schreef: 03 aug 2022 18:04
Orange schreef: 03 aug 2022 00:43

Ja eens, de veiling van landelijk FM is idd nog niet bekend. Voor verdeling van niet-landelijke FM was het een meerrondenveiling. Je vind dit terug op de informatiepagina van het AT hoofdstuk 6..
Ok, dankjewel.
spamradio

Bericht door spamradio »

Echtwel schreef: 02 aug 2022 12:45
StefanT schreef: 02 aug 2022 10:53 https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... 2022D31998

Toch lekker voor Veenstra Veenstra

De rechtbank veroordeelt de Minister in de door Kink gemaakte proceskosten. Deze
kosten stelt de rechtbank op grond van het Besluit proceskosten bestuursrecht voor de door
een derde beroepsmatig verleende rechtsbijstand vast op € 2.277 (1 punt voor het indienen
van het beroepschrift [v]en 1 punt voor het verschijnen ter zitting met een waarde per punt
van € 759 en wegingsfactor 1,5).
Ja lekker nog meer kosten die de belasting betaler moet betalen voor deze droeftoeter en wat gebeurd er als KINK een groot FM kavel krijgt ?......
Dan gaat die samenwerken met Q of Talpa en klaar alles is weer zoals het was :))
Is het niet zo dat in de bovenstaande geschetste wereld de resultaten van de veiling ook ten goede komen aan de belastingbetaler? Dus dat je argument kant nog wal raakt?
Playertwo

Bericht door Playertwo »

En inmiddels heeft de minister laten weten te berusten in de uitspraak van de rechtbank en geen beroep in te stellen.
Herverdeling zal plaatsvinden per september 2023 na een veiling
petoi

Bericht door petoi »

Minister Adriaansens zegt ook dat de details van de veiling dit najaar komen.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Ik denk dat dit heel goed nieuws is voor de radiomarkt. Geen garantie voor KINK maar hoog tijd dat we een herverdeling zien.
lion

Bericht door lion »

Hoger beroep van Radiocorp was te verwachten, die is bang het NL kavel kwijt te raken aan 'Sneek' of Talpa schat ik zo in.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

lion schreef: 10 aug 2022 16:06 Hoger beroep van Radiocorp was te verwachten, die is bang het NL kavel kwijt te raken aan 'Sneek' of Talpa schat ik zo in.
Ook het slam kavel, ook die kan interessant zijn voor kink
StefanT

Bericht door StefanT »

Is er echt geen Frequentie meer vrij op de FM band die ze zolang aan Kink kunnen geven?
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

StefanT schreef: 10 aug 2022 16:23 Is er echt geen Frequentie meer vrij op de FM band die ze zolang aan Kink kunnen geven?
Hoezo geven? Om toe te geven aan de stuitende arrogantie van Talpa die beweert economisch niet mee te kunnen doen om hun VIER (!!) zenders te behouden in een markt die op slot zit en al sinds 2002 niet meer is veranderd? Van RadioCorps snap ik het, Talpa moet de ogen uit de kop schamen dat ze daar gaan beweren dat het niet hersteld is van corona. Natuurlijk, het publiceert geen jaarcijfers, maar dat gelooft toch niemand. Ik hoop dat ze verliezen. Dat gesar van die vervelende club ben ik zelf een beetje zat. Q heeft zich ook naast Kink geschaard. een hoger beroep gaan ze denk ik niet winnen. Bovendien met jouw suggestie betekent het dat andere partijen (lees een DGP) deze onzin van Talpa maar moeten slikken en geen kans hebben Joe op de markt te zetten?
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Het heeft alles te maken met de deal met rtl. Daar zit radio ook bij. Als je over een jaar misschien 1 frequentie zal verliezen is niet interessant natuurlijk. Maar ik hoop dat de veiling door gaat en Talpa flink verliest!
petoi

Bericht door petoi »

Denk meer dat StefanT gezien hij het woord zolang gebruikt graag Kink nu al op FM wil hebben.
Niet dat hij de veiling wil stoppen Bbruin2007.

Overigens als er ruimte was op de FMwordt dat natuurlijk niet zomaar weg gegeven, een FM frequentie is behoorlijk wat geld waard en die wordt niet zomaar gegund aan een partij. Zeker niet omdat er naast Kink vast nog wel wat andere partijen een FM frequentie erbij willen hebben. Als die zomaar naar Kink gaat zelf tegen een redelijke vergoeding dan krijg je eigenlijk precies dezelfde situatie als voor de veiling een gesloten markt.
Waarbij de "rant" van Bbruin2007 jegens jou wel terecht is.
Plaats reactie