Uitstel frequentieveiling?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Uitstel frequentieveiling?

Bericht door density1 »

Denk het ook, alleen maar beter. Goed dat Kink dit aankaart, maar betwijfel het ze gaat lukken. Ze zijn niet zo goed in het toegeven van fouten in Den Haag, dat weten we inmiddels.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Echtwel schreef: 24 jun 2022 14:35
Vliegendereporter schreef: 24 jun 2022 12:37 Is vandaag niet de Bodemprocedure van kink?
Kink, zeurpiet radio had gewoon meer moeten bieden 😂
Dit KINK is een andere partij dan KinkFM. En KinkFM heeft überhaupt nooit meegeboden. Dit KINK wil dat nu juist wél kunnen, vandaar de bodemprocedure.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Orange

Bericht door Orange »

Vliegendereporter schreef: 24 jun 2022 17:08 Maar de radiozender heeft meer ijzers in het vuur. Omdat KINK meent dat er een te grote verbondenheid bestaat tussen Talpa en RadioCorp, is er een handhavingsverzoek ingediend bij minister Micky Adriaansens. Dat betekent dat de minister moet toetsen of de twee bedrijven handelen als één partij. Dat is van belang omdat één partij maar vier FM-frequenties mag hebben. Mochten de bedrijven verbonden zijn, dan zijn dat er zes. Als de minister meegaat in het handhavingsverzoek, kan er een boete opgelegd worden of kunnen de huidige frequenties (538, Veronica, Radio 10, SkyRadio van Talpa en 100%NL en SlamFM van RadioCorp) worden afgenomen en opnieuw geveild.
Het lijkt mij niet dat Kink een punt heeft. Gezamenlijke reclame-inkoop is nog geen verbondenheid. En als het al zo is, dan kunnen RadioCorp en Talpa eea aanpassen zodat het wel weer past.
waterveenmos

Orange schreef: 24 jun 2022 23:17
Vliegendereporter schreef: 24 jun 2022 17:08 Maar de radiozender heeft meer ijzers in het vuur. Omdat KINK meent dat er een te grote verbondenheid bestaat tussen Talpa en RadioCorp, is er een handhavingsverzoek ingediend bij minister Micky Adriaansens. Dat betekent dat de minister moet toetsen of de twee bedrijven handelen als één partij. Dat is van belang omdat één partij maar vier FM-frequenties mag hebben. Mochten de bedrijven verbonden zijn, dan zijn dat er zes. Als de minister meegaat in het handhavingsverzoek, kan er een boete opgelegd worden of kunnen de huidige frequenties (538, Veronica, Radio 10, SkyRadio van Talpa en 100%NL en SlamFM van RadioCorp) worden afgenomen en opnieuw geveild.
Het lijkt mij niet dat Kink een punt heeft. Gezamenlijke reclame-inkoop is nog geen verbondenheid. En als het al zo is, dan kunnen RadioCorp en Talpa eea aanpassen zodat het wel weer past.
Het AD-artikel meldt ook nog het volgende: “Enige verbondenheid is toegestaan. Talpa en Radiocorp trekken bijvoorbeeld samen op op de advertentiemarkt via One Media Sales. Daarmee wordt er gezamenlijk door adverteerders ingekocht bij de zes zenders. RadioCorp heeft ook nog een aanzienlijke schuld openstaan bij Talpa. Volgens KINK kan Talpa daarmee grote invloed op RadioCorp uitoefenen en bezit het bedrijf van John de Mol daardoor zes FM-frequenties en dat is dus niet toegestaan.”

Het zou dan dus niet gaan om directe verbondenheid maar om financiële afhankelijkheid. En ik kan me voorstellen dat de rechter daar wellicht wel gevoelig is. We gaan het zien.
big T

Bericht door big T »

Dus als ik het goed begrijp werken ze samen met hun hoofd zaken doen, reclame?
Eigenlijk vind ik dat nog al een stevige samenwerking, doel van de zenders is juist geld verdienen dmv reclame.
1 v/d hoofd zaken bij deze zenders.
Orange

Bericht door Orange »

waterveenmos schreef: 25 jun 2022 02:19
Orange schreef: 24 jun 2022 23:17
Het AD-artikel meldt ook nog het volgende: “Enige verbondenheid is toegestaan. Talpa en Radiocorp trekken bijvoorbeeld samen op op de advertentiemarkt via One Media Sales. Daarmee wordt er gezamenlijk door adverteerders ingekocht bij de zes zenders. RadioCorp heeft ook nog een aanzienlijke schuld openstaan bij Talpa. Volgens KINK kan Talpa daarmee grote invloed op RadioCorp uitoefenen en bezit het bedrijf van John de Mol daardoor zes FM-frequenties en dat is dus niet toegestaan.”

Het zou dan dus niet gaan om directe verbondenheid maar om financiële afhankelijkheid. En ik kan me voorstellen dat de rechter daar wellicht wel gevoelig is. We gaan het zien.
Het artikel heb ik gelezen en ik begrijp idd dat die schuld er extra bijgekomen is tov de vorige keer dat ernaar gekeken is. Stel dat dat een ding teveel is, kunnen ze dat prima herstellen lijkt mij. Het lijkt mij totaal geen reden om afstand te doen van frequenties. Kwestie van zorgen dat het wel weer op orde is (en eventueel een boete).
density1

Bericht door density1 »

Vechten tegen de bierkaai. Geen schijn van kans, helaas. Alles is dicht getimmerd tot en met.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Voordat de Europese Commissie een uitspraak doet ben je zo veel jaar verder, misschien is FM dan al verleden tijd...
density1

Bericht door density1 »

Vraag me af of de advocaat van Kink het allemaal wel snapt en op een rijtje heeft. Probeer eerst eens te onderzoeken of zaken relevant kunnen zijn, dit lijkt me totaal niet aan de orde nu.
fdboer

Bericht door fdboer »

Negative aandacht is ook aandacht, het is weer een persmomentje.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

Waarom zou KINK zoveel moeite doen voor FM als de toekomst online ligt?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Dé Luisteraar schreef: 29 jun 2022 19:57 Waarom zou KINK zoveel moeite doen voor FM als de toekomst online ligt?
Denk omdat adverteerders nog steeds meer betalen aan Fm stations dan Dab of internet. En hoe meer luister mogelijkheden, des te meer potentieel bereik.
waterveenmos

Dé Luisteraar schreef: 29 jun 2022 19:57 Waarom zou KINK zoveel moeite doen voor FM als de toekomst online ligt?
Omdat keer op keer wordt aangetoond dat die toekomst minder snel komt dan gedacht. Een grote groep luistert in de auto, en het aantal “connected” auto’s is nog niet zo groot. En het voordeel van FM is: aanzetten en je hebt geluid. Met online moet je nog steeds actief zoeken naar de zender, bufferen et cetera…
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://www.nu.nl/media/6213291/kink-wi ... es-af.html KINK heeft zojuist gewonnen, wat betekent dat er voor 1 september een nieuwe veiling dient plaats te vinden.
Plaats reactie