Uitstel frequentieveiling?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Uitstel frequentieveiling?

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 29 okt 2020 18:52 Ik denk dat het redelijk vaststaat, maar het is het goedrecht van Kink en Qmusic (Joe) om het aan te vechten.

Michiel Veenstra en de andere medewerkers van Kink zullen volgend jaar geen CDA stemmen, denk ik zo... :lol:
Welke partij dan wel? Een meerderheid lijkt dit plan te steunen. En de overige minderheid, tja ...

"Dion Graus (PVV) heeft aangegeven in het debat weliswaar sympathiek te staan ten aanzien van Kink, maar dat die haar kansen in het verleden heeft laten liggen."
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 29 okt 2020 19:09 Welke partij dan wel? Een meerderheid lijkt dit plan te steunen. En de overige minderheid, tja ...

"Dion Graus (PVV) heeft aangegeven in het debat weliswaar sympathiek te staan ten aanzien van Kink, maar dat die haar kansen in het verleden heeft laten liggen."
Dat heeft Dion dan mis. Dat was Veronica, niet het huidige Kink.

Ik ken de standpunten van de verschillende partijen niet, maar Mona, Keijzer is van het CDA. De andere regeringspartijen zullen wel met haar mee stemmen, zo werkt dat.
Rock 'n roll is better than music!
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Oortjes schreef: 29 okt 2020 20:14
Phoenix schreef: 29 okt 2020 19:09 Welke partij dan wel? Een meerderheid lijkt dit plan te steunen. En de overige minderheid, tja ...

Ik ken de standpunten van de verschillende partijen niet, maar Mona, Keijzer is van het CDA. De andere regeringspartijen zullen wel met haar mee stemmen, zo werkt dat.
De staatssecretaris wilde dit zelf toch juist niet doen (link)? De Tweede Kamer 'dwingt' het nu dan af met een motie.
boxfm

Bericht door boxfm »

Oortjes schreef: 29 okt 2020 20:14

Het was wel het KINK FM onder leiding van toenmalig directeur Jan Hoogesteijn dat, door beslissing van eigenaar Veronica, niet meedeed aan zero base. En dus niet op het FM-kavel kwam dat nota bene voor hun was gevormd, net zoals het nieuwskavel voor BNR was gemaakt. Dus snap de opmerking van Graus wel.
big T

Bericht door big T »

radiodaan schreef: 29 okt 2020 20:21 De Tweede Kamer 'dwingt' het nu dan af met een motie.
Ach de motie voor het zorgpersoneel wordt ook naast zich neer gelegd, het komt ze zo beter uit!
Zo heeft ze geen gezichts verlies :D
Oortjes

Bericht door Oortjes »

radiodaan schreef: 29 okt 2020 20:21 De staatssecretaris wilde dit zelf toch juist niet doen (link)? De Tweede Kamer 'dwingt' het nu dan af met een motie.
Is dat zo? Ik lees dat nergens. Wie heeft die motie ingediend en welke partijen steunen deze?

In het artikel in de link staat dat Mona Keijzer het advies heeft gekregen wel te veilen, wat ze nu niet doet.
boxfm schreef: 29 okt 2020 20:25 Het was wel het KINK FM onder leiding van toenmalig directeur Jan Hoogesteijn dat, door beslissing van eigenaar Veronica, niet meedeed aan zero base.
Het was de beslissing van Veronica, niet van de huidige eigenaren. Je kan de huidige eigenaren het wanbeleid van Veronica destijds niet kwalijk nemen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7476669 ... requenties

Hier lees ik dat het om CDA, PVV en PvdA gaat. Nog een reden erbij niet op deze partijen te stemmen. De lobby is er waarschijnlijk effectief geweest. Binnenkort stemadvies voor deze partijen bij Talpa en Radiocorp?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Oortjes schreef: 29 okt 2020 20:44
boxfm schreef: 29 okt 2020 20:25 Het was wel het KINK FM onder leiding van toenmalig directeur Jan Hoogesteijn dat, door beslissing van eigenaar Veronica, niet meedeed aan zero base.
Het was de beslissing van Veronica, niet van de huidige eigenaren. Je kan de huidige eigenaren het wanbeleid van Veronica destijds niet kwalijk nemen.
Of het wanbeleid is zal de toekomst uitwijzen. Kan ook zijn dat Veronica het destijds heeft ingezien dat FM voor KINK onhaalbaar is.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Misschien moet de overheid eens op zoek gaan welke partijen geïnteresseerd zijn in een FM kavel. Mocht KINK de enige zijn, dan kan men ook 3FM van FM halen en dat kavel naar KINK doen.
density1

Bericht door density1 »

Oortjes schreef: 29 okt 2020 22:12 https://www.telegraaf.nl/nieuws/7476669 ... requenties

Hier lees ik dat het om CDA, PVV en PvdA gaat. Nog een reden erbij niet op deze partijen te stemmen. De lobby is er waarschijnlijk effectief geweest. Binnenkort stemadvies voor deze partijen bij Talpa en Radiocorp?
House of Cards tafrelen. Zo'n Nederlandse variant zou overigens in deze tijd helemaal wel eens welkom zijn, fictief of fictie...maar dit geheel terzijde...
boxfm

Bericht door boxfm »

Ik schrijf ook dat het de beslissing van Veronica was. En dat ik, omdat Jan Hoogesteijn toen en nu een boegbeeld van de zender is, wel snap waar de opmerking van Graus vandaan komt.

In dit geval gaat de discussie in de Tweede Kamer over de belangen, ook die van KINK. KINK is vooralsnog -of ik heb partijen gemist?- de enige partij die zich hardop uit heeft gesproken tegen een verlenging en juist een herverdeling wil. In dat kader snap ik wel dat er gezegd wordt dat KINK al meerdere kansen heeft gehad, wat los staat van dat ik persoonlijk KINK wel een plekje op FM zou gunnen.

DPG Media heeft wel uitgesproken graag een plekje voor JOE te willen op FM. Maar als ze Qmusic op de huidige frequenties kunnen houden vanwege een verlenging, zou het mij niets verbazen als die die wens wel willen laten varen (of regionaal JOE op FM zetten). Want een herverdeling/veiling zorgt ook voor de kans dat DPG helemaal naast frequenties grijpt of het moet doen met een slechter kavel.
rodie

Bericht door rodie »

boxfm schreef: 29 okt 2020 23:19
Ik schrijf ook dat het de beslissing van Veronica was. En dat ik, omdat Jan Hoogesteijn toen en nu een boegbeeld van de zender is, wel snap waar de opmerking van Graus vandaan komt.

In dit geval gaat de discussie in de Tweede Kamer over de belangen, ook die van KINK. KINK is vooralsnog -of ik heb partijen gemist?- de enige partij die zich hardop uit heeft gesproken tegen een verlenging en juist een herverdeling wil. In dat kader snap ik wel dat er gezegd wordt dat KINK al meerdere kansen heeft gehad, wat los staat van dat ik persoonlijk KINK wel een plekje op FM zou gunnen.

DPG Media heeft wel uitgesproken graag een plekje voor JOE te willen op FM. Maar als ze Qmusic op de huidige frequenties kunnen houden vanwege een verlenging, zou het mij niets verbazen als die die wens wel willen laten varen (of regionaal JOE op FM zetten). Want een herverdeling/veiling zorgt ook voor de kans dat DPG helemaal naast frequenties grijpt of het moet doen met een slechter kavel.
Ook supermarktketen JUMBO heeft met Jumbo Radio laten weten een plekje op de FM te willen bemachtigen. Er zijn er meer hoor, Jumbo was niet voor niets hun radiostatus aan het upgraden.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Oortjes schreef: 29 okt 2020 22:12 https://www.telegraaf.nl/nieuws/7476669 ... requenties

Van den Berg vraagt daarom, gesteund door de rest van de coalitie en PVV en PvdA, om de FM-vergunningen met drie jaar te verlengen tot 1 september 2025.

Dus: CDA, VVD, D66, CU, PvdA en PVV. Een hele ruime meerderheid in elk geval. (104 van de 150 zetels).
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

boxfm schreef: 29 okt 2020 23:19
Jan Hoogesteijn was indertijd geen directeur meer van KinkFM, dat was hij maar tot 2006. Het was V-Ventures, de commerciële tak van de Veronica Omroep Organisatie, die onder leiding van Guido van Nispen indertijd KinkFM keihard heeft laten vallen. Dat was een gevolg van financieel wanbeleid van V-Ventures, en niet zozeer de schuld van KinkFM.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Ane Sybesma schreef: 30 okt 2020 09:44

Van den Berg vraagt daarom, gesteund door de rest van de coalitie en PVV en PvdA, om de FM-vergunningen met drie jaar te verlengen tot 1 september 2025.

Dus: CDA, VVD, D66, CU, PvdA en PVV. Een hele ruime meerderheid in elk geval. (104 van de 150 zetels).
Slappe knietjes, beetje jammer. :mad:
Plaats reactie