Welke toplijst op welke zender

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Welke toplijst op welke zender

Bericht door Orange »

Vanaf morgenochtend 6 uur de hele week de Nederlandstalige top 1000 op SterrenNL. Ik kan de lijst niet vinden (wat een irritante website), maar hier iig een link naar de website: https://www.nporadio5.nl/sterrennl/them ... e-top-1000
Radioheld

Bericht door Radioheld »

Lekker hoor, het seizoen is geopend met de Arrow Classic Rock 500. -bier
https://www.arrow.nl/arrow-classic-rock-500-2022/
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

70s en 80s top 1000 op joe deze week
RadioFanDaan

Bericht door RadioFanDaan »

De Nachtwacht schreef: 24 okt 2022 15:33 70s en 80s top 1000 op joe deze week

Moet je nagaan dat een 19 jarige nu naar deze lijst luistert. Terwijl dit helemaal niet mijn tijdperk is waarin ik ben opgegroeid
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

RadioFanDaan schreef: 25 okt 2022 01:43
De Nachtwacht schreef: 24 okt 2022 15:33 70s en 80s top 1000 op joe deze week

Moet je nagaan dat een 19 jarige nu naar deze lijst luistert. Terwijl dit helemaal niet mijn tijdperk is waarin ik ben opgegroeid
Leuk dat er jonge luisteraars zijn die dit tijdperk waarderen.
Ik ben in het 'Veranderingen Radio Veronica' topic gedoken in de luistercijfers en daar waren een aantal opvallend hoge marktaandelen in jan/feb/mar 2021 en mar/apr/mei 2022 in de doelgroep 10-19jaar.
Nu heb ik teruggezocht, o.a. in dit topic, of gedurende die maanden iets speciaals heeft afgespeeld. En jawel hoor: Top890 en de streaming 1500.

Blijkbaar is deze doelgroep zeer zeker geinteresseerd in de oudere muziek!
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb een zoon van in de twintig die ook van oudere muziek houdt. En niet omdat ik het hem opgedrongen heb. Hij heeft het meeste zelf ontdekt en is er van gaan houden. Vooral het spel GTA heeft hem geïnspireerd en daarna is hij verder gaan ontdekken. Het leuke ervan is dat we onlangs samen naar Deep Purple zijn geweest in de Ziggo Dome :-)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik ook hoor. Ben inmiddels 35, maar de 70s, 80s en 90s zijn echt mijn favoriete decennia, en ook de (vooral wat bekendere) 60s kan ik wel waarderen. Ik hou ook zeer zeker van nieuwere muziek maar daarin ben ik wel een stuk selectiever.
Janno

Bericht door Janno »

Er zijn zelfs mensen die houden van muziek die gecomponeerd is in de tijd dat hun opa en oma nog niet waren geboren :wink:
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Janno schreef: 25 okt 2022 10:29 Ik heb een zoon van in de twintig die ook van oudere muziek houdt. En niet omdat ik het hem opgedrongen heb. Hij heeft het meeste zelf ontdekt en is er van gaan houden. Vooral het spel GTA heeft hem geïnspireerd en daarna is hij verder gaan ontdekken. Het leuke ervan is dat we onlangs samen naar Deep Purple zijn geweest in de Ziggo Dome :-)
Ik ben 25 en de GTA-gamereeks is ook mijn eerste eigen aanraking geweest met 'oudere' muziek. Lekker door de stad scheuren op Barracuda van Heart, Green River van Creedence Clearwater Revival, White Wedding van Billy Idol, Free Bird van Lynyrd Skynyrd, Hold The Line van Toto en bovenal Young Turks van Rod Stewart. Het is sowieso leuk hoe de media van tegenwoordig (denk ook aan films en series) vaak een wat oudere sfeer hebben met dus ook oudere muziek.
Janno

Bericht door Janno »

Radiooidar schreef: 25 okt 2022 14:39
Janno schreef: 25 okt 2022 10:29 Ik heb een zoon van in de twintig die ook van oudere muziek houdt. En niet omdat ik het hem opgedrongen heb. Hij heeft het meeste zelf ontdekt en is er van gaan houden. Vooral het spel GTA heeft hem geïnspireerd en daarna is hij verder gaan ontdekken. Het leuke ervan is dat we onlangs samen naar Deep Purple zijn geweest in de Ziggo Dome :-)
Ik ben 25 en de GTA-gamereeks is ook mijn eerste eigen aanraking geweest met 'oudere' muziek. Lekker door de stad scheuren op Barracuda van Heart, Green River van Creedence Clearwater Revival, White Wedding van Billy Idol, Free Bird van Lynyrd Skynyrd, Hold The Line van Toto en bovenal Young Turks van Rod Stewart. Het is sowieso leuk hoe de media van tegenwoordig (denk ook aan films en series) vaak een wat oudere sfeer hebben met dus ook oudere muziek.
Ja, mooi is dat hè. Ik vond het echt leuk toen ik dat hoorde. Inmiddels weet hij bijna meer van 80s muziek dan ik :D
spoonman

Bericht door spoonman »

KINK 1500 natuurlijk. Fijne lijst en 2 weken genieten
RadioFanDaan

Bericht door RadioFanDaan »

Hierbij moet wel bij gezegd worden dat ik ook naar Q music luister en daar draaien ze regelmatig jaren 80 hits, en ook wel wat 70’s met de foute 1500, of de Q top 1000.
Egeltje

Bericht door Egeltje »

RadioFanDaan schreef: 25 okt 2022 21:53 Hierbij moet wel bij gezegd worden dat ik ook naar Q music luister en daar draaien ze regelmatig jaren 80 hits, en ook wel wat 70’s met de foute 1500, of de Q top 1000.
Ja klopt. Ik luister soms ook naar 538 maar heb toch meer het idee dat ik bij Q meer afwisseling hoor.
Bartes

Bericht door Bartes »

Momenteel het laatste uur van de KINK 1500. Wordt erg leuk aan elkaar gepraat door Op het Broek.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Wat is de waarde van zo'n lijst als je niet meer alleen maar eigen keuzes kunt insturen. Lang geleden moest je nog gewoon een briefkaart sturen waarop je je eigen Top 10 in moest vullen. Nu bepaald de radiozender welke liedjes er in komen, alleen de volgorde bepaald de deelnemer. Ze zijn veel te bang dat er liedjes in de lijst komen die niet in het format van de zender passen.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Plaats reactie