Grote ontslag ronde Talpa / 538 / Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Grote ontslag ronde Talpa / 538 / Veronica

Bericht door Hoort-u-mij »

Talpa Network neemt afscheid van een groot deel van het personeel van de radiotak. Dit melden meerdere bronnen aan Radio.NL. Ongeveer 20% van de medewerkers heeft woensdag te horen gekregen dat zij binnenkort mogen vertrekken.

Kaalslag bij radiotak Talpa NetworkDe drastische reorganisatie maakt onderdeel uit van de draconische maatregelen die Talpa in maart al aankondigde vanwege de coronacrisis en waarover het concern onlangs wat meer duidelijkheid gaf.

Bijltjesdag aan de Bergweg
Bij Radio 538 wordt bijna de hele nachtploeg op straat gezet. Naast diverse producers wordt daarbij ook de naam van Edwin Noorlander genoemd. Noorlander is sinds 2011 op 538 te horen en vult meerdere nachten per week. Daarnaast is hij elke zaterdagmiddag op de zender te horen.

Deze week zou Noorlander ook het programma van Ivo van Breukelen overnemen. Maar sinds woensdag was opeens Niek van der Bruggen te horen als invaller.

Radio Veronica zou afscheid gaan nemen van Dennis Hoebee en Jurjen Gofers. Hoebee is elke werkdag te horen van 18 tot 21 uur, maar wordt deze week vervangen door Jasper de Vries. Gofers vult de uren in het weekend tussen 18 en 21 uur. Ook zou Lisanne Rijks, producer van Giel Beelen, vertrekken.

Daarnaast houdt ook het Talpa avontuur voor talent coach Jantien van Tol op.

De reorganisatie komt boven op de recente wijzigingen die Radio 538, Radio Veronica en Radio 10 al doorvoerden in de programmering.

Geen commentaar
De persdienst van de radiotak van Talpa wil geen commentaar geven op vragen van Radio.NL en verwijst naar de voorlichtster van John de Mol. Zij wil echter niet in detail op de zaak in gaan en laat weten:

“Nu de Ondernemingsraden hun advies hebben uitgebracht, worden onze medewerkers inhoudelijk geïnformeerd over de maatregelen. De maatregelen zijn niet anders dan dat we op 7 mei hebben gecommuniceerd in het persbericht.” [Radio.NL

DJ_Nick

Re: Grote ontslag ronde Talpa / 538 / Veronica

Bericht door DJ_Nick »

Tja wat moet je er van zeggen. Meneer de Mol kan weer eens geen geld missen. Maar dat van Edwin kan weleens kloppen vond het al raar dat Niek er vandaag er gister zat

density1

Bericht door density1 »

Jantien zie ik misschien wel opduiken bij KINK op termijn.

Hoort-u-mij

density1 schreef:
28 mei 2020 21:01
Maar ook daar gaat het bij suikeroom Mojo ook niet al te best in deze tijden

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Edwin zie ik op termijn nog wel bij Q opduiken. Past daar prima, en ze kunnen best een extra dj gebruiken (om in te vallen bijvoorbeeld).
Laatst gewijzigd door Radiofan500 op 28 mei 2020 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Radbi

Bericht door Radbi »

Dus, als we dit bericht mogen geloven, blijft Giel Beelen 'gewoon' bij Veronica? Niet dat ik hem weg wil, begrijp mijn vraag niet verkeerd, maar geruchten deden her en der de ronde dat hij bij de ontslagen medewerkers zou horen. Of misschien zijn niet alle namen van ontslagen medewerkers bekend/uitgelekt.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

wordt voor de ontslagen medewerkers nog niet zo eenvoudig om weer snel ergens anders aan de slag te gaan vrees ik. Kan me zomaar voorstellen dat weinig stations geld hebben voor een nieuwe producer of jock en dat het bij een eventueel vertrek van iemand eerst intern opgelost zal gaan worden.

Het verbaast mij wel een beetje dat zo'n groot bedrijf als Talpa zo snel zulke grote financiële problemen heeft, maar ik ben ook geen econoom, wie weet is er een prima verklaring.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Radbi schreef:
28 mei 2020 21:05
Dus, als we dit bericht mogen geloven, blijft Giel Beelen 'gewoon' bij Veronica? Niet dat ik hem weg wil, begrijp mijn vraag niet verkeerd, maar geruchten deden her en der de ronde dat hij bij de ontslagen medewerkers zou horen. Of misschien zijn niet alle namen van ontslagen medewerkers bekend/uitgelekt.
Hoeft niet. Kan nogsteeds prima zo zijn dat zijn contract (loopt tot oktober) niet verlengt wordt en dat hij dan alsnog vertrekt.

Het niet verlengen van een contract is overigens iets anders dan ontslag.

JopisBack

Bericht door JopisBack »

Niek van der Bruggen heel gauw weg -bier Zijn uren zijn flink gekort.
Laatst gewijzigd door JopisBack op 28 mei 2020 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Radbi

Bericht door Radbi »

Van Talpa wordt gezegd dat het (voornamelijk) ligt aan de reclame inkomsten die teruglopen, zowel radio als tv. Bij tv zullen ook koppen rollen.

En de nacht van 538 zal, net als Radio 10, dan ook non-stop worden.

Lijkt me idd lastig voor een DJ om bij een andere zender aan de slag te gaan. Alle zenders zitten al vol of moeten ook op de centjes letten. Of je moet geluk hebben dat er iemand ergens vertrekt en je kan instappen.

Radbi

Bericht door Radbi »

De Nachtwacht schreef:
28 mei 2020 21:11
Radbi schreef:
28 mei 2020 21:05
Hoeft niet. Kan nogsteeds prima zo zijn dat zijn contract (loopt tot oktober) niet verlengt wordt en dat hij dan alsnog vertrekt.

Het niet verlengen van een contract is overigens iets anders dan ontslag.
Oh aha. Dacht dat hij misschien een contract voor onbepaalde tijd had. Dan kan ik mij voorstellen dat hij, indien hij echt weg moet, zijn contract kan/moet uitzitten.

density1

Bericht door density1 »

Hoort-u-mij schreef:
28 mei 2020 21:02
density1 schreef:
Mojo zit niet letterlijk achter KINK, en aan de andere kant Jantien zou ook op vrijwillige basis voor KINK wat kunnen betekenen. Ze heeft zoals bekend bij het oude KINK FM gezeten en zou best een goede toevoeging kunnen zijn.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Lijkt mij inderdaad ook dat als je je baan kwijt bent, je eerste reflex is om vrijwillig datgene te gaan doen waar je eerst nog je boterham mee verdiende.

Het is te makkelijk om te roepen 'Meneer de Mol kan weer eens geen geld missen'. Meneer de Mol runt een bedrijf, met allerlei belangen. Waarvan een groot deel het volledige personeelsbestand betreft. Soms moeten er een paar mensen offers brengen om de rest wel in het zadel te houden. 7% van de medewerkers is nog een betrekkelijk klein deel.

Daarnaast wordt er snel het woord 'ontslag' gebruikt, waar het eigenlijk gaat om het niet verlengen van contracten die zouden verlopen. Dat zal op nog veel meer plekken in het bedrijfsleven gaan gebeuren.

Neemt overigens niet weg dat het zeer zuur is voor de mensen die het betreft, laat dat duidelijk zijn.

Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef:
28 mei 2020 21:31
Hoort-u-mij schreef:
density1 schreef:
Mojo zit niet letterlijk achter KINK, en aan de andere kant Jantien zou ook op vrijwillige basis voor KINK wat kunnen betekenen. Ze heeft zoals bekend bij het oude KINK FM gezeten en zou best een goede toevoeging kunnen zijn.
Waarom zou ze gratis moeten werken? Gewoon betalen. Goede krachten betaal je goed. Je onderschat echt haar toegevoegde waarde als je zo’n getalenteerde vrouw niet wilt betalen. Jij werkt toch ook niet gratis? ;)

Hoort-u-mij

density1 schreef:
28 mei 2020 21:31
Hoort-u-mij schreef:
density1 schreef:
Investeerder en aandeelhouder. Dus indirect wel mede eigenaar

Plaats reactie