Rob Stenders en Leo Blokhuis aan de slag bij Talpa Network

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RealSunchaser

Re: Rob Stenders en Leo Blokhuis aan de slag bij Talpa Network

Bericht door RealSunchaser »

Oortjes schreef: 30 okt 2020 21:24
Rob is een aantal maal teruggekomen bij de, VARA, nu BNN/VARA. Dat wil niet zeggen dat daar altijd plek zal zijn, laat staan dat andere omroepen plek voor hem hebben. Zeker na een mislukt avontuur, staan omroepen echt niet in de rij. Het afbreukrisico is fors.
Wout, Ruud de Wild, Gijs Staverman, Giel Beelen, Jeroen van Inkel, Rick van V hebben allemaal ooit gekozen voor commerciele radio, sommige meerdere keren. Zijn allemaal werkzaam op 2 nu
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Daarnaast Veronica is een enorme degradatie versus radio 2. De vraag is of die zender ooit nog wel een succes kan worden, want als het té succesvol wordt ten koste van radio 10 of 538 dan is het einde verhaal.

Verder radio 2 gezapig qua uitstraling? Ik denk dat radio 2 op dit moment een van de minst gezapige stations is van NL. Ik vind Veronica persoonlijk een nog gezapigere uitstraling hebben, dat is helemaal oude lullen radio.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

DavyGer schreef: 30 okt 2020 21:28
Verder radio 2 gezapig qua uitstraling? Ik denk dat radio 2 op dit moment een van de minst gezapige stations is van NL. Ik vind Veronica persoonlijk een nog gezapigere uitstraling hebben, dat is helemaal oude lullen radio.
Nee qua uitdaging. Het loopt gesmeerd. Het is uitontwikkeld wellicht
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Mwah, ik denk dat dat de grootste uitdaging is van radio 2. Dat het uit onwikkeld lijkt en er dus geen verandering meer moet gebeuren. Terwijl een station als radio 2 zich juist moet blijven ontwikkelen.

Daarnaast is er ook een andere uitdaging mijn inziens, hoe kunnen radio 2 en 3FM meer van elkaar onderscheiden. Want radio 2 vist ook wel héél erg in de vijver waar 3FM in zou moeten vissen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 30 okt 2020 21:45 Mwah, ik denk dat dat de grootste uitdaging is van radio 2. Dat het uit onwikkeld lijkt en er dus geen verandering meer moet gebeuren. Terwijl een station als radio 2 zich juist moet blijven ontwikkelen.

Daarnaast is er ook een andere uitdaging mijn inziens, hoe kunnen radio 2 en 3FM meer van elkaar onderscheiden. Want radio 2 vist ook wel héél erg in de vijver waar 3FM in zou moeten vissen.
Verhaal van Realsunchaser is zeker plausibel.

Wat je zelf in bovenstaande noemt daar zitten Peter en Sharid
Oortjes

Bericht door Oortjes »

RealSunchaser schreef: 30 okt 2020 21:27 Wout, Ruud de Wild, Gijs Staverman, Giel Beelen, Jeroen van Inkel, Rick van V hebben allemaal ooit gekozen voor commerciele radio, sommige meerdere keren. Zijn allemaal werkzaam op 2 nu
Rob zelf ook. Het onderscheid tussen Radio 2 en de commerciëlen is wat dat betreft ook niet heel groot. Het enige wat ik zeg, is dat een overstap voor Rob afbreukrisico ipv een terugkeergarantie met zich meebrengt.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

En juist daarom denk ik dat er meer speelt, niet op Veronica maar via een substation.

Rob laat geregeld zien interessante DJ's te kunnen benaderen voor uurtjes op een station.
Al is het enkel op vrijwillige of zzp-basis dat dj's op zijn subkanaal (stream) komen. Dan valt John zich er geen breuk aan, een nieuw Veronica kan worden uitgeprobeerd en bij succes zet je de switch over naar Veronica zelf.

Dit heeft Rob met Kx al eens gedaan, ook met Kink destijds.

Ik wil het wel zien :-)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik snap echt niet wat je bedoelt Henkjan2016.
Henkjan2016

Out of the box. Rob wordt wellicht niet gehaald voor een programma an sich (wellicht gewoon bonanza in de middagprogrammering), maar krijgt de vrijheid een substation op te richten. Een station met een Stendersformat. Men kan kijken of dit station luisteraars trekt, waarbij bij voldoende animo het format kan worden overgeplaatst naar het officiele Veronicastation.

Zover zit het genre van Veronica niet af van de voorkeuren van Stenders zelf.

Ervaring: Kink en Kx (kennis)
Zender: Stenders XL (bestaat al)
Dj's: Netwerk van Rob (aanwezig)
Hitlijst: V15 (ik kan anders niet verklaren waarom V15 in de Jukeapp aanwezig is)

Succesvol --> Overhevelen naar Veronica, zonder dat je meteen al je luisteraars wegjaagd door direct van format te wijzigen.

Talpa heeft vast nog wel ergens een DAB+-themakanaal over.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dit verhaal is wel te volgen, maar ook heel ver out of the Talpa box....
Ricardo88

Bericht door Ricardo88 »

Ik hoor zojuist in de podcast Dit Was De Radio een interview met Giel Beelen. Giel zei daarin dat Stenders hem had gevraagd om de Verrukkelijke 15 over te nemen. Daarmee lijkt het wel aanstaande dat Stenders gaat overstappen. Toch vind ik het opmerkelijk, want ik zie in Beelen en Blokhuis niet direct een vanzelfsprekend duo.
joostpas

Bericht door joostpas »

Ricardo88 schreef: 02 nov 2020 15:36 Ik hoor zojuist in de podcast Dit Was De Radio een interview met Giel Beelen. Giel zei daarin dat Stenders hem had gevraagd om de Verrukkelijke 15 over te nemen. Daarmee lijkt het wel aanstaande dat Stenders gaat overstappen. Toch vind ik het opmerkelijk, want ik zie in Beelen en Blokhuis niet direct een vanzelfsprekend duo.
Zou kunnen, maar het zou toch ook kunnen dat Stenders Beelen wat meer zendtijd gunt?
Zeker omdat Beelen nieuw is op 2
Henkjan2016

Ricardo88 schreef: 02 nov 2020 15:36 Ik hoor zojuist in de podcast Dit Was De Radio een interview met Giel Beelen. Giel zei daarin dat Stenders hem had gevraagd om de Verrukkelijke 15 over te nemen. Daarmee lijkt het wel aanstaande dat Stenders gaat overstappen. Toch vind ik het opmerkelijk, want ik zie in Beelen en Blokhuis niet direct een vanzelfsprekend duo.
Blokhuis zit ook op juke
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Wat is dat voor een gezwalk dat Stenders de V15 nu al zou willen weggeven na jarenlang gezeur om 't terug te krijgen.
Henkjan2016

Ik geloof dat ook niet direct inderdaad.
Plaats reactie