Rob Stenders en Leo Blokhuis aan de slag bij Talpa Network

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ikbenroy

Re: Rob Stenders en Leo Blokhuis aan de slag bij Talpa Network

Bericht door Ikbenroy »

Is gewoon een gefaseerde overstap richting Veronica of Radio 10.

density1

Bericht door density1 »

Die De Tapes podcast is wel erg leuk. Dat wordt wel een aanwinst.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ikbenroy schreef:
09 apr 2020 13:25
Is gewoon een gefaseerde overstap richting Veronica of Radio 10.
Of een gesponsorde XXL stream/zender.

DavyGer

Bericht door DavyGer »

Patrick Kicken lijkt op twitter te beweren dat Stenders helemaal naar Talpha over gaat.

Ben wel benieuwd wat het idee er achter is, eerdere commerciële uitstapjes waren geen succes en dat geeft Stenders vaak aan. Is eerder een carte blanche aangeboden en heeft 't toen niet gedaan, waarom nu wel?

jessica

Bericht door jessica »

Er zijn wel meer omroepmedewerkers die en voor de publieke en voor de commerciële werken. Snap niet dat hier zo'n ophef over is. De publieke omroep moet juist alle extra kanalen beperken. Als het niet live is dan bijt het elkaar niet en als het volgens de contracten mag, waarom zou Stenders dan weggaan.

density1

Bericht door density1 »

DavyGer schreef:
09 apr 2020 19:34
Patrick Kicken lijkt op twitter te beweren dat Stenders helemaal naar Talpha over gaat.

Ben wel benieuwd wat het idee er achter is, eerdere commerciële uitstapjes waren geen succes en dat geeft Stenders vaak aan. Is eerder een carte blanche aangeboden en heeft 't toen niet gedaan, waarom nu wel?
Zou heel goed kunnen dat dit alvast een 'baby step' is voor in ieder geval Stenders om definitief naar Talpa over te stappen. Maar verwacht dat Blokhuis daar enkel als klein uitstapje voor dit project mee gekomen is en dus gewoon bij de NPO blijft.
Moet zeggen dat Kicken die posting op Twitter wel stellig en als feit heeft gepubliceerd.

rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

komt dit misschien van marc adriani af want die is natuurlijk radio baas bij talpa ?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

rammerdebam schreef:
09 apr 2020 22:30
komt dit misschien van marc adriani af want die is natuurlijk radio baas bij talpa ?
Goed punt en goede vriend van Rob.

1tuner

Bericht door 1tuner »

Ik vind het wel te gek! KX The Edge lijkt nu nieuw leven ingeblazen (zonder KX, zonder U2 😛)
https://1tuner.com | listen to radio online - en maak je eigen luisterschema

density1

Bericht door density1 »

Het is niet meer KX The Edge, maar The Edge aldus de aangepaste vormgeving. De KX-brand mag blijkbaar niet gevoerd worden onder de Talpa vlag misschien omdat dit bij de NPO zit.

ADDG

Bericht door ADDG »

In de Telegraaf van vrijdag staat een artikel over de samenwerking van Blokhuis en Stenders op Juke:

Telegraaf schreef:Leo Blokhuis en Rob Stenders starten samenwerking via JUKE

Radio-iconen Rob Stenders en Leo Blokhuis zijn samen een online platform gestart. Met streams en podcasts willen ze de luisteraars verblijden. „En we gaan in alle vriendschap ruzie maken.”

Patricia Cortie

Onder de naam Stenders en Blokhuis zijn hun bijdragen te horen via radio- en muziekplatform JUKE. Blokhuis: „Dit verschilt niet heel veel van radio. Wij draaien geen dingen die wij echt niet leuk vinden en onderwerpen ons met plezier aan het regime.” Stenders valt bij: „Er zijn spelletjes, dj’s. Zo’n stream is vrij egoïstisch: er is 24 uur per dag muziek van Leo of van mij.”

De heren gaan niet alleen hun zelfgekozen muzikale pareltjes de virtuele wereld in slingeren, ze komen ook met podcasts. „Voor als je Rob en mij ook wilt horen kletsen over muziek”, zegt Blokhuis. „Wij vinden wel eens ergens wat van.”

Stenders: „Zo vind ik zelf nieuwe releases heel leuk, of het benoemen van documentaires die je eens zou moeten kijken. Zelf ben ik een voetballiefhebber en ik ga naar de site van VI en kijk het programma. Dan heb ik het idee dat ik er bij ben. Niet dat wij dat nu meteen zullen bereiken, maar dat idee heb ik wel in mijn achterhoofd. Stenders en Blokhuis is voor de serieuze muziekliefhebber.”

Blokhuis: „Dat vind ik een moeilijke term...”

Stenders: „Nou ja, ik ook. Er hangt pretentie aan.”

Blokhuis: „Wij willen niet pretentieus gevonden worden. We houden van muziek en vinden elkaar daar in.”

Lijstjes, zoals die altijd geliefd zijn in de muziekwereld, ontbreken ook niet. „We maken toptiens van artiesten naar onze keuze. En daar gaan we dan in vriendschap ruzie over maken”, zegt Blokhuis met een lach. „We beginnen met Bill Withers.”

Er komen titels van bij het grote publiek minder bekende nummers van de vorige week overleden soulartiest voorbij. Stenders: „We hebben allebei Ain’t no sunshine en Lovely day níet op de eerste plaats.”

De dj zet het nummer No diggity aan, om nog een aspect van hun podcast luister bij te zetten: ’The sample minds’. „Dit is van Blackstreet en Dr Dre, maar ze hebben daarvoor een sample gebruikt van...” – Hij laat het lied Grandma’s hands horen – „Bill Withers!”

De mannen, die samen al meer dan een halve eeuw radio-ervaring hebben, zijn enthousiast over hun nieuwe avontuur. Was hun werkgever dat ook?

Blokhuis: „Mijn werkgever is een bescheiden bv’tje. Ik werk voor Radio 2, NTR, BnnVara. Ik doe veel verschillende dingen. Van Radio 2 alleen kan ik niet leven.”

Stenders, hard lachend: „Ik wel, nou ja, nét. Wij hadden dit bij de publieke omroep niet mógen doen. Door de mediawet zijn we door de politiek beperkt. En toen kwam JUKE op ons pad. Zij wilden ons hier graag voor hebben. Dat klonk ons ijdel in de oren.”

Blokhuis: „Het is delicaat: een grote partij die concurreert met de publieke omroep. Je kunt maar naar één ding tegelijk luisteren. Daar zit al wat spanning. Radio 2 concurreert eigenlijk ook met zichzelf door hun podcasts. Het is een diffuus veld: radio is allang niet meer alleen lineair. JUKE is fijn, behalve dat wij weer toffe muzikale dingen mogen doen kun je er ook naar alle NPO-zenders luisteren.”

Stenders: „Dat heb ik ook als argument gebruikt, haha.”

Auteursrechtenorganisatie Buma riep begin van de week in deze krant op tot het draaien van zoveel mogelijk Nederlandstalige muziek. Wat vinden de dj’s daarvan?

„Half goed”, zegt Stenders. „Straks is er een gecoördineerde actie en gaat iedereen artiesten draaien die het spaarvarken niet kapot hoeven te slaan. Wij hoeven ons, gok ik zo, geen zorgen te maken om Ilse DeLange of BLØF. Als het anders is, mogen ze zich melden. Nee, ik pleit ervoor een dag samen te stellen voor mensen die dat spaarvarken nog niet eens hebben.”

Blokhuis: „Dat is heel mooi gesproken, maar tegelijkertijd vinden wij dat we op Radio 2 principieel aan artiestenontwikkeling moeten doen. Bijvoorbeeld Blackbird en DeWolff, die hebben we een mooi podium gegeven. Dat gaan we op JUKE ook zeker doen. Rob en ik zijn altijd wel gefocust op wat er onder de oppervlakte rommelt aan Nederlandse artiesten.”

Stenders besluit: „Wat hij zegt.”

jessica

Bericht door jessica »

Wat ik al dacht ze konden dit niet voor de publieke omroep maken. Die moeten hun extra kanalen heel beperkt houden. Logisch dat ze dit dan bij Talpa doen als de mogelijkheid wordt geboden.

MFM

Bericht door MFM »

Overstappen? Zijn marktwaarde komt mede door het tijdslot en de bonanza op radio2. Al blijkt nu inmiddels wel dat zijn programma inwisselbaar was voor “exact hetzelfde maar dan met een vrouw op de radio”..scheelde niets in de luistercijfers.

Het merk Stenders zit nu op zijn plek bij radio 2/bnn vara.
Bij Talpa is de grootste pech gewoon dat De Mol een beetje creativiteit al snel onder controle wil houden ipv dat ie het laat groeien. Zo is Ekdom op 10 inmiddels ook een schaduw van zijn kunnen in het NPO tijdperk geworden.
Nee, als ie slim is, en dat issie, blijft ie lekker zitten en bouwt ie verder aan zijn merk...en maakt hij over een jaar of 5 het “legendarische Stenders en van Inkel” op radio5. :D

density1

Bericht door density1 »

Ik kan me zo voorstellen dat Gerard Ekdom ook ooit wel eens een eigen zender krijgt bij Juke/onder de Talpa vlag, eventueel opgezet door Stenders. XXL Ekdom b.v. Nu John de Mol zo aan het strooien is met eigen personality driven kanalen zou iedereen zijn eigen station moeten hebben.
Johan Derksen heeft al zijn eigen Grolloo Radio en te vinden op Juke, kan me zo voorstellen dat dit via Juke ook beter in de markt gezet kan worden dan nu het geval is want er is maar weinig promotie voor.

Durashift

Bericht door Durashift »

Haagsegek schreef:
09 apr 2020 11:20
(..) Snappen jullie trouwens waar de content van Ekdom blijft? Die ging o.a. weg bij de NPO omdat hij meer online wilde doen. (..)
Ja, dat vroeg ik mij laatst ook af. Een reden was:
(..) Daarnaast krijg ik bij Talpa Network de kans om mijn creativiteit in andersoortige producties tot leven te brengen (..)
http://radio.nl/815762/gerard-ekdom-van ... r-radio-10

.. maar daar heb ik weinig van meegekregen.. Drive-in show's doet hij nog steeds.. de BBQ in de Efteling was er afgelopen winter weer.
Niks spannend tov zijn NPO tijd, wat mij betreft.

Plaats reactie