Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica gaan samen Top 100-lijst uitzenden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Orange

Re: Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica gaan samen Top 100-lijst uitzenden

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef: 27 mar 2020 15:03
Herman ven Schippers schreef: 27 mar 2020 14:59 Zo jammer dat ze dan zoiets opzetten en er geen goed doel aan koppelen. Laat de mensen een plaatje aanvragen, stort het opgehaalde bedrag bij de voedselbank. Dan heeft het voor mijn gevoel ook nog nut, dit is meer verkapt je eigen zender in de schijnwerpers zetten over de rug van het coronavirus.
Precies dit. Hier is veel meer uit te halen. Maak er dan een collectebonanza/serious request achtige opzet van. Er is heel veel geld nodig voor allerlei doeleinden, 3 stations met zoveel grote en bekende jocks aan boord zouden daar een hele mooie rol in kunnen spelen. Nu vind ik het vooral leuke duo's maar verder een weinig creatieve actie.
Ha Nachtwacht, uiteraard mag er hier gediscussierd worden over dergelijke zaken. Daar is dit forum voor. Maar ik haal uit jouw eerdere reactie (zie bovenstaande quote) vooral de suggestie dat er een goed doel aan gekoppeld moet worden. Dat begrijp ik niet. Ik zou ook niet weten waarom dat tot meer creativiteit leidt. En wie zegt dat het a.s. donderdag geen leuke en creatieve radio wordt. Mijn punt is dus vooral dat ik hier diverse reacties zie met de suggestie dat het anders zou moeten, maar dat ik eigenlijk nergens een echt goede suggestie lees waardoor het beter wordt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hier ben ik het volkomen eens met Orange.
De huidige opzet is m.i. al interessant en uitzonderlijk genoeg. Het concept koppelen aan een goed doel resulteert niet in 'betere radio'.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Orange schreef: 30 mar 2020 21:55
De Nachtwacht schreef: 27 mar 2020 15:03
Herman ven Schippers schreef: 27 mar 2020 14:59 Zo jammer dat ze dan zoiets opzetten en er geen goed doel aan koppelen. Laat de mensen een plaatje aanvragen, stort het opgehaalde bedrag bij de voedselbank. Dan heeft het voor mijn gevoel ook nog nut, dit is meer verkapt je eigen zender in de schijnwerpers zetten over de rug van het coronavirus.
Precies dit. Hier is veel meer uit te halen. Maak er dan een collectebonanza/serious request achtige opzet van. Er is heel veel geld nodig voor allerlei doeleinden, 3 stations met zoveel grote en bekende jocks aan boord zouden daar een hele mooie rol in kunnen spelen. Nu vind ik het vooral leuke duo's maar verder een weinig creatieve actie.
Ha Nachtwacht, uiteraard mag er hier gediscussierd worden over dergelijke zaken. Daar is dit forum voor. Maar ik haal uit jouw eerdere reactie (zie bovenstaande quote) vooral de suggestie dat er een goed doel aan gekoppeld moet worden. Dat begrijp ik niet. Ik zou ook niet weten waarom dat tot meer creativiteit leidt. En wie zegt dat het a.s. donderdag geen leuke en creatieve radio wordt. Mijn punt is dus vooral dat ik hier diverse reacties zie met de suggestie dat het anders zou moeten, maar dat ik eigenlijk nergens een echt goede suggestie lees waardoor het beter wordt.
Oke, duidelijk verhaal, bedankt voor je reactie. Heb mijn punt in mijn vorige post al iets genuanceerd. Ik weet inderdaad niet of het persé tot meer creativiteit zal leiden, maar gezien de grote namen en ervaring die verschillende djs al hebben met dit soort radio uit het verleden lijkt me dat niet zo'n gekke gedachte. Daarom denk ik dat er misschien best meer uit te halen is. Dat maakt de actie in deze vorm voor mij verder overigens niet minder leuk.

Ik ben hoe dan ook benieuwd donderdag, de duo's zijn in elk geval interessant.
Coolwine

Bericht door Coolwine »

De Nachtwacht schreef: 30 mar 2020 21:41 Natuurlijk hoeven we het niet eens te zijn, maar om het dan, als hierboven, af te doen als "gezeur" lijkt mij ook niet nodig.
Met 'gezeur' doelde ik niet op het al dan niet aan een goed doel koppelen, daar kunnen we verschillend over denken. Maar ik doelde op het feit dat sommigen vinden dat het helemaal niet om marketing zou mogen gaan. Ik denk daarbij bijvoorbeeld ook aan de tweet van die zgn. influencer.

Gelukkig denken we verschillend op dit forum, anders zou het een saaie eenheidsworst worden :smile:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Coolwine schreef: 31 mar 2020 11:09
De Nachtwacht schreef: 30 mar 2020 21:41 Natuurlijk hoeven we het niet eens te zijn, maar om het dan, als hierboven, af te doen als "gezeur" lijkt mij ook niet nodig.
Maar ik doelde op het feit dat sommigen vinden dat het helemaal niet om marketing zou mogen gaan. Ik denk daarbij bijvoorbeeld ook aan de tweet van die zgn. influencer.
Tja ... we hebben het hier over commerciële radio. Deze zijn primair heel erg afhankelijk van marketing en je kunt simpelweg niet verwachten dat het marketingkanaal wordt uitgezet in deze tijden. Dat overal, bij publieke en commerciële zenders, de programmatische inhoud nu voornamelijk over de coronacrisis gaat verandert hier ook niets aan.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ben benieuwd of dat Coronalied de Top 100 eigenlijk gaat halen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 31 mar 2020 19:50 Ben benieuwd of dat Coronalied de Top 100 eigenlijk gaat halen.
Veronica en 538 zenden het niet uit. Dat is misschien al een voorbode.
Durashift

Bericht door Durashift »

Phoenix schreef: 30 mar 2020 22:02 Hier ben ik het volkomen eens met Orange.
De huidige opzet is m.i. al interessant en uitzonderlijk genoeg. Het concept koppelen aan een goed doel resulteert niet in 'betere radio'.
+1.

Dat 'goede doel' doet 3FM al.

Daarnaast... deze corona shit én de economische gevolgen gaat iedereen raken.. dus eigenlijk is een enkel 'goed doel' nooit voldoende, denk ik.
Geen goed doel is beter.. gewoon beetje troost of hoop geven zonder dat daar op het geweten van de luisteraars moet worden in gespeeld.

Enfin, nu de corona maatregelen verlengt zijn.. wat is een volgende actie?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Durashift schreef: 31 mar 2020 22:19
Phoenix schreef: 30 mar 2020 22:02 Hier ben ik het volkomen eens met Orange.
+1.

Dat 'goede doel' doet 3FM al.

Maar goed, nu de corona maatregelen verlengt zijn.. wat is een volgende actie?
Vandaag heb ik weer eens de hele dag naar Veronica geluisterd. Het viel me op dat Dennis Ruyer en Tim Klijn veel bellers in de uitzending hadden. Dit is waarschijnlijk een bewuste keuze omdat mensen nu overdag actiever en meer luisteren vanwege het thuiswerken voor velen. Aan de andere kant zullen de drive-time programma's minder beluisterd worden. Het gemis aan een typische dagprogrammering breekt de commerciële zenders nu misschien op. Wat dat betreft zijn Radio 2 en 5 de enige muziekzenders met een traditionele dagprogrammering. Misschien kan Talpa Edwin Evers voor de komende periode verleiden om de dagprogrammering van Veronica te versterken. En dan kan Veronica tijdelijk weer een 'echte' dagprogrammering krijgen, door Muziek Terwijl U Werkt door te trekken tot 12:00 uur, met Dennis Ruyer, een lunchprogramma met Tim Klijn en het 2-4 slot met Edwin Evers.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 31 mar 2020 20:14
Herman ven Schippers schreef: 31 mar 2020 19:50 Ben benieuwd of dat Coronalied de Top 100 eigenlijk gaat halen.
Veronica en 538 zenden het niet uit. Dat is misschien al een voorbode.
Maar de zenders die het wél deden, zijn met Sky Radio en Radio 10 allebei Talpa zenders, waarvan er eentje meedoet met die top 100. Dus dat zoveel zegt me niet zo heel veel.

3FM kan ik niet checken, playlist geeft tussen 20:00 en 21:00 slechts één nummer aan en de nieuwste uitzending die je terug kunt luisteren is van 26 maart.
Daan!

Bericht door Daan! »

Phoenix schreef: 31 mar 2020 22:29 Vandaag heb ik weer eens de hele dag naar Veronica geluisterd. Het viel me op dat Dennis Ruyer en Tim Klijn veel bellers in de uitzending hadden. Dit is waarschijnlijk een bewuste keuze omdat mensen nu overdag actiever en meer luisteren vanwege het thuiswerken voor velen. Aan de andere kant zullen de drive-time programma's minder beluisterd worden. Het gemis aan een typische dagprogrammering breekt de commerciële zenders nu misschien op. Wat dat betreft zijn Radio 2 en 5 de enige muziekzenders met een traditionele dagprogrammering. Misschien kan Talpa Edwin Evers voor de komende periode verleiden om de dagprogrammering van Veronica te versterken. En dan kan Veronica tijdelijk weer een 'echte' dagprogrammering krijgen, door Muziek Terwijl U Werkt door te trekken tot 12:00 uur, met Dennis Ruyer, een lunchprogramma met Tim Klijn en het 2-4 slot met Edwin Evers.
Eens. Ik zou dan echter Radio538 en Radio10 prioriteit geven voor een lunchshow. Bij 538 is daar prima ruimte voor vrij te maken door XM-talent door te schuiven naar de nachten. Zo kunnen jongens als Mart en/of Bas doorschuiven naar het weekend en vervolgens een jock uit het weekend naar doordeweeks.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 31 mar 2020 23:57
Phoenix schreef: 31 mar 2020 22:29 Vandaag heb ik weer eens de hele dag naar Veronica geluisterd. Het viel me op dat Dennis Ruyer en Tim Klijn veel bellers in de uitzending hadden. Dit is waarschijnlijk een bewuste keuze omdat mensen nu overdag actiever en meer luisteren vanwege het thuiswerken voor velen. Aan de andere kant zullen de drive-time programma's minder beluisterd worden. Het gemis aan een typische dagprogrammering breekt de commerciële zenders nu misschien op. Wat dat betreft zijn Radio 2 en 5 de enige muziekzenders met een traditionele dagprogrammering. Misschien kan Talpa Edwin Evers voor de komende periode verleiden om de dagprogrammering van Veronica te versterken. En dan kan Veronica tijdelijk weer een 'echte' dagprogrammering krijgen, door Muziek Terwijl U Werkt door te trekken tot 12:00 uur, met Dennis Ruyer, een lunchprogramma met Tim Klijn en het 2-4 slot met Edwin Evers.
Eens. Ik zou dan echter Radio538 en Radio10 prioriteit geven voor een lunchshow. Bij 538 is daar prima ruimte voor vrij te maken door XM-talent door te schuiven naar de nachten. Zo kunnen jongens als Mart en/of Bas doorschuiven naar het weekend en vervolgens een jock uit het weekend naar doordeweeks.
Dat is een idee inderdaad, maar ik weet niet hoe 538 en Radio 10 nu de dag invullen. Bij Veronica is het overduidelijk dat er nu ruimte is voor meer interactie met de luisteraar en aanvragen van verzoeknummers. Radio 538 heeft tot vorig jaar ook altijd een lunchprogramma gehad en die zin geen vreemd voorstel. Voor Radio 10 vind ik dat anders. Die hebben vrijwel nooit een lunchprogramma gehad, maar vrijwel altijd een 10-13-16 programmering en dat vind ik ook bij deze zender passen.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

I.v.m. de kavelvoorwaarden van Radio Veronica staan er dus hoofdzakelijk platen van 5 jaar of ouder in deze Top 100? Daar zullen de vaste luisteraars van Radio 538 niet blij mee zijn!
Coolwine

Bericht door Coolwine »

Bo Lus schreef: 01 apr 2020 11:05 I.v.m. de kavelvoorwaarden van Radio Veronica staan er dus hoofdzakelijk platen van 5 jaar of ouder in deze Top 100? Daar zullen de vaste luisteraars van Radio 538 niet blij mee zijn!
Daar zullen ze vast wat soepeler mee om gaan. Daarnaast zullen er, gezien het feit dat 10 en Veronica luisteraars meestemmen, sowieso veel classics in staan. Misschien wel als vanzelf in de juiste verhouding....

Ik hoop trouwens dat dit een opmaat is voor een gezamenlijke eindejaarslijst van Veronica en 10. De Top 4000 Allertijden. Dat twee Talpa-zenders een verschillende lijst hebben is eigenlijk een beetje onzinnig. Ze kunnen de lijst dan prima op beide zenders afzonderlijk door de eigen DJ's laten presenteren. Mogelijk dat de ene zender 'm dan doorlopend kan doen en de andere alleen overdag en dus eerder start. En dan de Top 100 weer gezamenlijk.

Het is maar een gedachtenspinsel...
Plaats reactie